اورانیوم-۲۴۱ بسیار رادیواکتیو است، اما ایجاد آن در تعداد بسیار کم به این معنی است که احتمالا کاربرد‌های عملی قابل توجهی نخواهد داشت. نیمه‌ی عمر این ایزوتوپ جدید هنوز اندازه‌گیری نشده است، اما پیش‌بینی‌های نظری نشان می‌دهد که ممکن است تنها حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد تا این ایزوتوپ به عناصر دیگر تجزیه شود. نیمه عمر به زمان صرف شده برای از بین رفتن نیمی از عنصر گفته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان این گونه جدید از مارمولک را که در جنگل‌های ماداگاسکار کشف شده، «استاد استتار» توصیف کرده‌اند. این جانور مثل سایر گونه‌های مشابه خود توانایی تغییر رنگ بدن در هنگام استرس را دارد.
این نهنگ با طول تخمینی ۲.۵ متر و جرم تقریباً ۱۸۷ کیلوگرمی خود، کوچک‌ترین گونه‌ای است که از قدیمی‌ترین نهنگ‌های شناخته‌شده جهان کشف شده.
Tutcetus کوچک‌ترین گونه‌ای است که تاکنون از قدیمی‌ترین نهنگ‌های شناخته شده که منحصراً در آب زندگی می‌کرده‌اند و به نام باسیلوسارید‌ها شناخته می‌شدند، یافت شده است.
این رتیل در مناطق مرتفع کوهستانی زاگرس شمالی و شهر سردشت در استان آذربایجان غربی ایران پیدا شده است. ابتدا یک دوست‌دار محیط‌زیست ایرانی به نام «مهدی گواهیان» این گونه را پیدا کرد و عکس آن را برای دکتر زمانی ارسال نمود.
دانشمندان کشف کرده اند که برخی از گونه‌های قارچی با عمر طولانی می‌توانند از نوع خاصی از تقسیم سلولی برای توقف جهش‌های سلولی در مسیر خود استفاده کنند و احتمال رشد سرطان‌ها را کاهش دهند.
این سوسک که از جنسِ خرطوم‌داران است، به شکلِ یک «یک خارپشتِ دریایی با ماسک پزشکِ طاعون» یا «خرچنگی که قدری بدن‌اش کشیده‌تر شده است» توصیف شده و دانشمندانِ نامِ Acicnemis ryukyuana را روی آن گذاشته‌اند.
اخیراً گونه‌ی زیبا و چشم‌نوازی از سمندرِ کروکودیل در ارتفاعات ویتنام مشاهده شده که به باور محققان یک گونۀ جدید و در خطر انقراض است.
باستان‌شناسان بقایای یکی از گونه‌های انسان، به نام انسان فلورسی را پیدا کرده‌اند. این گونه یکی از شاخه‌های کوچک‌تر انسان راست‌قامت، یکی از اجداد منقرض‌شده انسان، است که بقایای آن در سال ۲۰۰۳ در غاری در اندونزی پیدا شد.
گونه‌های جدید اسفنج در سه نقطه مختلف در امتداد دیواره‌ی بزرگ مرجانی در سواحل شمال شرقی استرالیا کشف شدند.
«شبح مار» یا ماداگاسکاروفیس لولو گونه‌ای تازه کشف شده از مار‌ها است که در سال ۲۰۱۶ در منطقه حفاظت شده آنکارانا در ماداگاسکار پیدا شد.
گونه‌های حیات وحش بصورت قاچاق در یک باشگاه اسب‌سواری و گونه‌های تاکسیدرمی نیز در یک منزل نگهداری می‌شدند که در بازرسی از این محل‌ها کشف و ضبط شدند.
دبیر جدید ستاد امر به معروف گفت: گروهی کارشناس در گوشه‌ای نشسته و بر اساس مصادیق جرم، از نگاه جرم شناسی به موضوع نگاه کرده و مصادیق بی حجابی، بدحجابی و کشف حجاب را فقط با جرم تشخیص داده اند در حالی که اگر برداشت‌های اجتماعی و فقهی را درنظر می‌گرفتند، بسیار موثر بود.
در جدیدترین کشف باستان‌شناسان، فسیلی که نشان دهنده گونه‌ای جدید از نسل دایناسو‌رهای گوشت‌خوار که به بزرگی یک اتوبوس، در قسمت شرقی کشور اسپانیا یافت شده است.
نخستین مدرک سرطان مربوط به یکی از خویشاوندان اولیه انسان است که حدود ۱.۷ میلیون سال پیش می‌زیسته است. این فرد از گونه‌ی Paranthropus robustus یا Homo ergaster، در استخوان انگشت پای چپ خود یک تومور بدخیم داشته است.
عکس‌هایی از یک مار سه چشم که در یکی از بزرگراه‌های شمال استرالیا کشور کشف شده است منتشر شده است. سازمان پارک‌ها و حیات وحش استرالیا از این مار به عنوان گونه‌ای خاص اسم برده است. این مار عجیب که به «مانتی پایتون» شهره شده، چند هفته پس از کشف جان خود را از دست داد. کارشناسان اعلام کرده اند که سومین چشم مار یاد شده که بر روی سر وی قرار داشت حاصل یک جهش ژنتیکی طبیعی بوده است.
پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در خلال بررسی‌های فونستیک روی پروانه‌های خانواده Noctuidae در استان خوزستان، گونه‌ای جدید از پروانه‌ها (Leptologia malaqai) را شناسایی کردند.
فرمانده مرزبانی کشور در خصوص ورود اسلحه‌ها از مرز‌های غربی برای اغتشاشگران به کشور گفت: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از ۵ هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌ها ساخت کشور آمریکا به گونه‌ای است که هر قدر خون به آن‌ها اصابت کند برنده‌تر می‌شود؛ همچنین تنها در حوزه مرزبانی حدود سه هزار قبضه سلاح جنگی که با هدف رسیدن به دست اغتشاشگران و ایجاد ناامنی وارد کشور شده بود، کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: گونه‌های کشف شده مشتمل بر یک گربه کاراکال بالغ به همراه دو گربه ماهیگیر بالغ و دو توله بوده که این گربه‌های ماهیگیر در فهرست گونه‌های کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در حال انقراض (سایتیس) قرار دارند. تهران - ایرنا -
کبرای خزری، بومی آسیای مرکزی است؛ در سال ۱۸۳۱ توسط کارل آیشوالد کشف شد و برای سال‌ها به عنوان زیرگونه‌ای از مار کبرا هندی در نظر گرفته می‌شد تا اینکه تجزیه و تحلیل ژنتیکی آن را به عنوان گونه‌ای متمایز نشان داد.
قدمتِ این داستان در حال حاضر تقریباً به یک میلیون سال پیش بازمی‌گردد. داستانِ حداقل ۴ گونه‌ی انسانی متفاوت که خودشان را در این گوشه‌ی دورافتاده‌ی دنیای ماقبل تاریخ به آب و آتش زدند. در این مطلب شواهدی را درباره‌ی نژاد انسان‌های اولیه در بریتانیا می‌خوانید.
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
دیرینه شناسان در آلبرتای کانادا بخش‌هایی از فسیل یک دایناسور را کشف کردند که به نظر می‌رسد مربوط به گونه‌ای نادر از هادروسور باشد.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.
این صندل‌های طلا امروزه در موزه‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. برخی از مشهورترین این صندل‌های پرزرق و برق در مقبره‌های ملکه‌های «تحوتموس سوم» کشف شده‌اند. این فرعون دودمان هجدهم مصر، همسرانش را به همراه صندل‌هایی از جنس ورقه‌های طلا دفن کرد. این صندل‌ها به گونه‌ای طراحی و حکاکی شده‌اند که شبیه صندل‌های چرمی به نظر برسند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ