خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به حرمت شکنی در برخی از دانشگاهها، گفت: دانشگاه‌های ما با نام و خون شهدا تأسیس شده‌اند بنابراین چنین اتفاقاتی در آن به انقلاب ضربه‌ای نمی‌زند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روز جمعه، سید ابراهیم رئیسی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.
رئیس جهاد دانشگاهی از پیشنهاد این نهاد به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برای جذب و نگهداشت نخبگان خبر داد.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.
محققان دانشگاه پنسیلوانیا نوعی انسولین از گیاه ابداع کرده اند که ریسک کاهش قند خون را ندارد و جالب آنکه به جای تزریق می توان آن را بلعید.
تحقیقات جدید محققان دانشگاه اوزاکا، نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون شدید دو برابر کند.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای کنترل پرفشاری خون توصیه‌های تغذیه‌ای کاربردی عنوان کرد.
«علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در برنامه حضور درباره اینکه چرا امروز تفکرات مختلف نمی‌توانند مانند دوران بعداز پیروزی انقلاب حرف‌های خود را بیان کنند، اظهار داشت: می‌خواهم بگویم دچار انحراف شدیم. قرار بود که به گفته شهید مطهری فلسفه مارکس را یک مارکسیست در دانشگاه درس دهد. قرار بود که هر کسی اسلحه برداشت و آدم کشت و خون کسی را ریختن، این خط قرمز باشد. خب شاید این سؤال را هر کسی از من بپرسد، بگویم من به سهم خودم شرمنده تو هستم.
این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است؛ بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
صلاحیت عمومی در واقع عنوانی برای تحت فشار قرار دادن اساتید است. در نهایت از آن‌ها خواستم واضح اعلام کنند در چه بخشی رد شده‌ام، چون هیات علمی صفر کیلومتر نبودم. گفتم اگر پرونده آموزشی، پژوهشی و اخلاقی من کوچک‌ترین خط ناخوانا، کج و کم‌کاری دارد حاضرم کناره‌گیری کنم و حتی حقوقم را بر می‌گردانم.
عضو هیات درمانی دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از ابتلا به بیماری آلزایمر به دلیل کمبود ویتامین "دی" در بدن سالمندان، افزود: میزان دقیق این ویتامین در بدن باید بوسیله آزمایش خون سنجیده شود ولی اگر آلزایمر بر اثر کمبود این ویتامین بروز کند، تقریبا غیر قابل درمان و کنترل خواهد.
جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشرو و متعهد به توسعه و پیشرفت دانش‌بنیان کشور طی گزارشی، دستاوردهای یک ساله خود را منتشر کرد.
«ساینسز پو» (Sciences Po) یکی از دانشگاه های برتر فرانسه استفاده از Chat GPT را برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت ادبی ممنوع کرده است.
بر اساس اعلام انجام شده، هنوز دانشگاهی که رییس جمهور به مناسبت روز دانشجو قرار است آنجا حاضر شود نهایی نشده و دفتر رئیس جمهور در حال بررسی است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به حرمت شکنی در برخی از دانشگاهها، گفت: دانشگاه‌های ما با نام و خون شهدا تأسیس شده‌اند بنابراین چنین اتفاقاتی در آن به انقلاب ضربه‌ای نمی‌زند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تغییر سبک زندگی و مصرف زیاد شیرینی، چربی، غذا‌های فوری (فست فود) و کربوهیدرات‌ها در اضافه وزن و چاقی در بین افراد تاثیرگذار است و افرادی که با سن کم به اضافه وزن و چاقی مبتلا باشند، عواقب بدتری مانند دیابت و فشار خون در انتظار آن‌ها است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پروبیوتیک‌ها منابع غذایی فرا ویژه‌ای هستند که با اثری که بر فلور طبیعی روده دارند، تولید آن‌ها را افزایش می‌دهند و باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش و همچنین افزایش مقاومت به انسولین، جلوگیری از افزایش چربی‌های خون، جلوگیری از سندروم متابولیک، چاقی و… می‌شوند.
امام جمعه گرگان؛ قتل مهسا امینی، به خاک و خون کشیدن دانشگاه صنعتی شریف، سقوط شهر اشنویه و فوت مقام معظم رهبری و بیماری معظم له را از جمله دروغ‌های پرتکرار رسانه‌های معاند در مدت اخیر اعلام کرد و گفت: دشمن با این اقدامات به دنبال شلوغ کردن کشور است، ایران در گذشته حیاط خلوت آمریکا بوده و ارتش، اقتصاد و فرهنگ آن در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت حال امروز جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده که برای کشور‌های استکباری دردسر شده لذا طبیعی است که دشمن نتواند ایرانِ امروز را تحمل کند.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه نوشت: «برخی افراد با خون دماغ، تغییر فشار خون، تغییر خلق و خو، و تغییرات پوستی به به استقبال پاییز می‌روند، زیرا طبیعت پاییز سرد و خشک است! این فصل خصوص برای آن‌هایی که مزاج گرم و‌تر دارند، مناسب‌تر و خوشایندتر است.»
گروهی از محققان با همکاری مسعود آتشبار  محقق دانشگاه وسترن میشیگان  یک کفی کفش هوشمند  ابداع کرده اند که قادر به رصد اکسیژن شریانی (SpO2) در پای بیماران مبتلا به دیابت است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ سقوط مرگبار از کوه عظیمیه/ کله پاچه قاتل زن میانسال/ ماجرای عاشقی که دزد شد!/ خدمتکار خانه سارق انگشتر برلیان/ تیراندازی در بیمارستان دامغان/ قتل مرموز استاد دانشگاه/ پادشاه روانی خون به پا کرد!/ رضایت اولیای دم و قبولی در دانشگاه معجزه خداوند بود
عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از سرشاخه‌های گل‌دار شبدر سفید در طب گیاهی، در بیماری برونشیت و به‌عنوان تصفیه‌کننده خون نیز از آن استفاده می‌شود. برای درمان سرفه‌های سخت، همراه با عسل مصرف می‌شود و در افراد مبتلا به سرطان گلو نیز به‌صورت غرغره مفید است.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی سالم یکی از عوامل پیشگیری کننده از ابتلاء به فشار خون بارداری است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب همراه با رعایت دستورات پزشکِ متخصص و مصرف دارو‌های تجویز شده نیز می‌تواند این بیماری را کنترل و پیامد‌های ناشی از عوارضِ خطرناک آن را کاهش دهد.
پژوهشگر آموزشی گفت: آیا شغل مورد نظر شما یک درخواست جدی درونی یا هوسی زودگذر است اگر با انجام آن کار شما از زمان، مکان و خود غافل می‌شوید یعنی در آن کار غرق می‌شوید آن شغل مناسب شماست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ