عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از سرشاخه‌های گل‌دار شبدر سفید در طب گیاهی، در بیماری برونشیت و به‌عنوان تصفیه‌کننده خون نیز از آن استفاده می‌شود. برای درمان سرفه‌های سخت، همراه با عسل مصرف می‌شود و در افراد مبتلا به سرطان گلو نیز به‌صورت غرغره مفید است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رویکرد جدید در معکوس کردن روند پیری، رویکردی نوین است که می‌تواند با پیری و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مقابله کند. این مطالعه به روشی شیمیایی دست پیدا کرده که می‌تواند سلول‌ها را جوان کند و آن‌ها را به وضعیتی جوان‌تر برساند. تا قبل ازاین تحقیق فقط درمان ژن‌تراپی قوی می‌توانست به چنین موفقیتی برسد.
به گفته متخصصان سلامت، داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و انجام فعالیت‌هایی در جهت کاهش استرس می‌تواند به بیماران در مقابله با عوارض منفی روند درمان سرطان و همچنین پیامد‌های خودِ بیماری کمک کند.
بر اساس یافته‌های پیشین، افزایش چربی کبد و تولید آنزیم‌های خاص کبدی بر سلامت مغز و بروز بیماری آلزایمر نقش دارد، اما طبق تحقیقات جدید، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت مغز و کند کردن روند پیری مغز دارد.
رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در تلاش است با تغییر روند آغاز اجرای ساخت شهرک‌های صهیونیستی نسبت به ساخت ۵۶۰۰ واحد در منطقه عیلی واقع در کرانه باختری اقدام کند.
به گفته محققان دانشگاه کلمبیا یک ماده مغذی رایج که درمواد غذایی روزمره یافت می شود ممکن است کلید زندگی طولانی مدت و سالم باشد.
گروهی از محققان انستیتو چشم ویلمر، جان هاپکینز  شواهدی از کارآمدی یک داروی آزمایشی برای جلوگیری یا کند کردن روند نابینایی در بیماران دیابت رصد کرده اند.
عادی‌سازی رابطۀ سعودی‌ها با اسرائیل، قاعدتاً برخی از محافل جمهوری اسلامی را که «مصادره به مطلوب» کردن سیاست عربستان در دستور کار تبلیغاتی‌شان قرار گرفته است، شوکه خواهد کرد، اما بسیار بعید است که این ماجرا به خودی خود، اختلال بزرگی در روند عادی‌سازی رابطۀ تهران و ریاض ایجاد کند و آن را به نقطۀ بحرانی قبل برگرداند.
مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت: ورود صندوق به فعالیت های حوزه انرژی به ویژه در صنعت برق می تواند به بهبود روند فعالیت های نیروگاه ها و کاهش خاموشی ها کمک کند.
مکمل‌های ضد پیری به کند کردن برخی از علائم پیری کمک می کنند که حتی ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند.
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران درباره روند جلسه تخصصی درباره انتقال شرکت کنترل ترافیک، تاکید کرد: «بنده با تشکیل چنین کمیته‌ای مخالف بودم و اعتقاد داشتم که شهرداری توضیحات خود را ارائه کند، اما شورای شهر باید حرف آخر را بزند. با این حال به احترام آقای چمران، پذیرفتیم که در این کمیته حضور پیدا کنیم. روز دوشنبه جلسه‌ای برگزار شد و شهرداری توضیحاتی داد. البته تنها دو نفر از معاونان شهرداری همراه مدیرعامل سازمان فاوا و مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک نیز در جلسه حضور یافتند.»
کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران پس از مصدومیت، جراحی و سپری کردن هفته های نخست دوره نقاهت در چین، به ایران بازگشت تا روند درمان و فیزیوتراپی خود را در تهران دنبال کند.
رئیسی درباره روند احیای توافق هسته‌ای گفت: این‌ها مدعی هستند که «ما دنبال توافق هستیم»، اما می‌بینیم که عمل آن‌ها مطابق ادعایشان نیست. یعنی ما (ایران) به دنبال توافق خوب هستیم، اما آن‌ها توافق را دنبال نمی‌کنند. هم عهدشکنی کردند و از برجام خارج شدند، هم میز مذاکره را ترک کردند و اعلام کردند به جای میز مذاکره، می‌خواهیم در خیابان و ایجاد آشوب و اغتشاش کارمان و اهدافمان را دنبال کنیم.
مطالعه بر روی کرم‌های حلقوی نشان می‌دهد که داروی فشار خون ممکن است به کُند کردن روند پیری کمک کند.
مطالعه‌ای تازه صورت گرفته بر روی بیش از ۲۹ هزار سالمند شش عادت را مورد شناسایی قرار داده از خوردن انواع غذا‌ها گرفته تا مطالعه منظم یا بازی با ورق و کارت که با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و کُند ساختن سرعت کاهش حافظه مرتبط هستند.
پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند در استرالیا تکنیکی را توسعه داده اند که می‌تواند به حذف مواد شیمیایی پی‌اف‌ای‌اس از آب کمک کند. تیم پژوهشی محلولی به نام جاذب پلیمری فلوئوردار مغناطیسی را طراحی کرده اند که وقتی به آب آلوده افزوده می‌شود، مولکول‌های پی‌اف‌ای‌اس را می‌پوشاند. این موجب مغناطیسی شدن مولکول‌ها شده، از این رو، روند ساده استفاده از یک آهنربا برای جذب و جدا کردن آلاینده‌ها از آب ممکن می‌شود.
مربی تیم ملی تیروکمان گفت: اگر کمانداران در پایه کمی دقیق تر آموزش می دیدند امروز وضعیت بهتری را داشتیم.
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: بحرانهای اقتصادی و معیشتی روند فزاینده پیدا کرده است و کشور از اوضاع بد به سمت بدتر حرکت می کند.
محققان راهکاری برای درمان ضایعات تارهای صوتی با سلول درمانی ارائه کردند که می تواند روند درمان را در آینده تسهیل کند.
همان طور که بزرگ می‌شوید و به ۳۰ و ۴۰ سالگی می‌رسید مغز شما نیز تغییر می‌کند. مغز شروع به کوچک شدن می‌کند و این روند در بقیه عمر ادامه می‌یابد. این کاهش قادر است تغییراتی در توانایی‌های شناختی شما ایجاد کند که می‌تواند دلیلی برای نگرانی درباره زوال عقل و بیماری آلزایمر باشد.
«آمریکایی‌ها بر این باورند که فعلا باید صبر کنند تا شاید فشار‌های اعتراضی علیه دولت در ایران افزایش پیدا کند و شاید در نهایت نظام سیاسی ایران با حس کردن تشدید فشار‌های داخلی علیه خود، به خواست‌های واشینگتن وآنچه مطلوبِ آن است، تن بدهد. در این فضا، فشار‌های تحریمی علیه ایران نیز کاهش پیدا می‌کنند و توافقی حاصل می‌شود و با تزریق منابع مالی ناشی از آن به کشور، فضای آرامش بار دیگر در ایران برقرار می‌شود. البته که این موضوع همانطور که گفتم، تحلیل و تفسیر آمریکایی‌ها است.»
گروهی از محققان ایرانی ماده ای برای قطع کردن خونریزی اعضای داخلی بدن ابداع کرده اند که به سرعت خون را منعقد می کند و قابلیت چسبندگی آن در بافت های مرطوب از بین نمی رود.
تحلیلگر برجسته جهان عرب در یاداشتی با اشاره به موافقت اردوغان با آغاز روند آشتی با سوریه، به بررسی زوایای این مساله از جمله نقش پوتین در دست کشیدن رئیس جمهور ترکیه از لجاجت اشاره کرده است.
حداقل تا الان مجلس نتوانسته این مذاکرات را «سبک و سنگین» کند. همه این بی اطلاعی‌ها در حالی رخ می‌دهد که ۲۵۰ نماینده مجلس در اسفندماه ۱۴۰۰ شش شرط مجلس را برای توافق به اطلاع رئیس جمهور رسانده بودند...حالا لااقل این ۲۵۰ نماینده بد نیست توضیح دهند که اصلا چرا آن بیانیه را صادر کردند و امروز چه می‌کنند؟!
گروه صنعتی ایران خودرو از روز دوازدهم تا پایان روز پانزدهم خردادماه موفق به تکمیل و تجاری سازی پنج هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ