اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی از سوی نمایندگان روسیه و چین در شورای امنیت محکوم شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد امریکا برای کنترل و مهار ایران به پلن‌های هوشمندانه پیش رفته است، فهم چین و روسیه از نیاز دولت رئیسی به اعتبار بین المللی متاثر از ضعف سرمایه اجتماعی در داخل، رئیسی را با تبلیغات وسیع و تدارک تشریفات برنامه ریزی، در دامی قرار داد که او خواستار آن بود، رئیسی به اعتبار مشورت مشاورانش نیاز به پیروزی‌هایی در سیاست خارجی داشت و این پیروزی‌ها اگرچه در موقعیت‌های تبلیغاتی سودمند بود، اما در سفره مردم ایران تاثیری نداشت.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
سفیر روسیه در چین بر این باور است که مسکو و پکن قادرند تا توطئه‌های خطرناک غرب و ناتو را خنثی کنند.
نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است.
چین و روسیه تحقیقات و مذاکرات در خصوص احداث خط لوله گاز «قدرت سیبری ۲» که به گفته معاون نخست‌ وزیر روسیه پروژه‌ جایگزین «نورد استریم» به شمار می آید، را تسریع می‌کنند.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
مشاورسیاست خارجی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسای جمهور این کشور و چین مهمترین موضوعات کنونی در عرصه بین الملل را مورد بحث قرار خواهند داد.
ناوهای چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.
آمریکا از اقدامات جدید علیه روسیه و چین در زمینه تجاری خبر داد.
چین و روسیه برای مقابله با هر گونه تهدیدات یکجانبه و تلاش برای چندقطبی شدن جهان توافق کردند.
«اورماس رینسالو» روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست مشترک وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ادعا کرد: ما خیلی نگران اقدامات ایران هستیم که در جنگ اوکراین به صورت نیابتی رفتار می‌کند و هزاران پهپاد ایرانی به روسیه تحویل داده است. ایران باید عواقب جدی این اقدام را تجربه کند. این دیپلمات استونی درباره برنامه ادعایی چین برای ارسال سلاح به روسیه نیز ابراز نگرانی کرد.
مت جاکز رئیس پلیس «ضدتروریسم» انگلیس روز پنجشنبه مدعی شد که مأموران این بخش عملیات ویژه پلیس تمرکزشان را روی اقدامات کشور‌های متخاصم نظیر روسیه، چین و ایران قرار داده‌اند. او مدعی شد تحقیقات مرتبط با تهدید‌های کشور‌ها طی دو سال گذشته چهار برابر شده‌اند. او مدعی شد که ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا قتل شهروندان انگلیس تلاش کرده است.
وزارت خارجه چین خواستار تلاش آمریکا و روسیه برای یافتن مسیرهای درک متقابل همدیگر شد.
سفیر چین در روسیه اعلام کرده است که کشورش آماده تعمیق همکاری ها با مسکو است.
در حالی که پنتاگون تمرکز خود را به سوی چین و روسیه تغییر می‌دهد فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در حال آزمایش اقدامات نظارتی علیه ایران با استفاده از پهپاد‌های حسگر و هوش مصنوعی برای جبران کاهش حضور نیرو‌های امریکایی در خاورمیانه است تا شاید از این طریق بتواند بازدارندگی در برابر ایران را تقویت کند.
مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آن‌ها برویم و یا درصدد سلطه طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آن‌ها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
وزیر امور خارجه چین، تقویت همکاری میان کشورهای عضو پیمان های منطقه ای را موجب حفظ ثبات در جهان دانست.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خشم واشنگتن از موضع گیری روسیه و چین در قبال اقدامات کره شمالی را ابراز کرد.
رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به رئیس‌جمهور چین، او را «دوست عزیز» خطاب کرد و گفت دو کشور برای ایجاد نظمی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر در عرصه جهانی همکاری دارند.
وزیر خارجه چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای روس خود دیدار و درباره تحولات اوکراین رایزنی کرد.
رئیس جمهور روسیه از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شرق آسیا و منطقه تایوان انتقاد کرد.
رئیس پارلمان چین تأکید کرد پکن همه اقدامات روسیه در اوکراین برای محافظت از منافعش را کاملا درک و از آن دفاع می‌کند.
صادارت گاز روسیه به چین از این پس با پرداخت براساس واحد پول ملی دو کشور صورت می گیرد.
وزارت دفاع روسیه امروز با صدور بیانیه ای از برگزاری رزمایش نظامی مشترک این کشور با نیروی دریایی چین در دریای ژاپن خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ