رئیس پارلمان چین تأکید کرد پکن همه اقدامات روسیه در اوکراین برای محافظت از منافعش را کاملا درک و از آن دفاع می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده دائم چین در نشست دوره‌ای سازمان ملل متحد از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست با اجرای مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را رفع کنند.
ایده‌ی وجود یک رقابت فضایی بین چین و ایالات متحده با توجه به اینکه همه جا صحبت از ظهور چین در عرصه فناوری‌های فضایی است، متقاعد کننده به نظر می‌رسد، اما این ادعا تا چه حد حقیقت دارد؟
سخنگوی وزیر دفاع چین اعلام کرد: ماموریت انتقال همه اتباع چینی از سودان امروز به اتمام رسید.
یورگن لوکادیا سرانجام بعد از چند ماه بلاتکلیفی مقصد خود برای ادامه فوتبال را مشخص کرد.
پکن از فردا (چهارشنبه) با احیای روند صدور همه نوع ویزا برای گردشگران خارجی، سرانجام مرز‌های خود را بازگشایی می‌کند.
مدیر اف‌بی‌آی گفت: اف‌بی‌آی برای مدت قابل توجهی به این ارزیابی رسیده که سرمنشاء همه گیری به احتمال زیاد یک حادثه بالقوه آزمایشگاهی بوده است.
رئیس جمهور اوکراین صرف نظر از حمایت های همه جانبه و جنگ طلبانه غرب از این کشور، مدعی شد موضع چین در حمایت از روسیه می تواند به یک تنش بین المللی گسترده ختم شود.
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با مخبر دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار به منظور حل مشکلات ناشی از بارندگی صادر کرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن خواهان درگیری با چین نیست اما با پکن به صورت همه جانبه رقابت می کند.
فرجی‌راد دیپلمات سابق می گوید: چین هم بیشتر به سمت رقبای ما رفته و نه کار توسعه‌ای انجام می‌دهد و نه کار سرمایه‌گذاری؛ یک نفتی از ما می‌برد و پولش را به صورت کالا و قطعه می‌فرستد. از سوی دیگر در همین بحران گاز، مسئول گاز ایران به ترکمنستان رفت و خواهش کرد اما حاضر نشدند در سرما و یخبندان یک مقدار فشار خط لوله را افزایش دهند. اینها نشان می‌دهد که نباید اجازه دهیم وزن ژئوپلوتیک کشور تضعیف شود.
به دور از خبر‌های خوب، یک چین ضعیف راکد یا در حال فروپاشی حتی خطرناک‌تر از چینی پر رونق است. چنین چینی نه تنها برای خود آن کشور بلکه برای جهان خطرناک‌تر خواهد بود. بنابراین، مقابله با چین در حال شکست می‌تواند برای ایالات متحده دشوارتر از مقابله با چین به عنوان یک الگوی جایگزین باشد.
معاون سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد: چین از همه طرف ها می خواهد تا با فوریت به مساله احیای برجام نگاه کنند، مسوولیت های خود را انجام دهند و مذاکرات را برای احیای هرچه زودتر این توافق انجام دهند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه بخش‌های تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین به جز مسائل امنیتی باید منتشر شود و در معرض افکار عمومی قرار گیرد.
آنچه بیش از همه مورد توجه کارشناسان و مقام‌های ایران قرار داشت بیانیه مشترکی بود که در پایان نشست سران عربستان و چین در ریاض صادر شد. حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در اینباره گفت: وزارت امورخارجه ایران از رئیس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!
رئیس جمهور چین گفت که باید نگرانی های منطقی امنیتی همه کشورها را مد نظر قرار دهیم و اختلافات را از طریق گفتگو حل کنیم.
همه حرف این است که آیا جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی باید مجری احکام شرع باشد و به «تبعیض» رسمیت ببخشد یا مجری قانون باشد و «عدالت» میان شهروندان را مبنا قرار دهد؟ این همان سوال بنیادین است که هم مرجعیت و حوزه دین باید به آن پاسخ دهد و هم حکومت.
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی به مصاف چین می‌رود که همه آمارها به سود پر افتخارترین تیم آسیا سنگینی می‌کند.
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط در همه عرصه ها و حمایت از جایگاه جهانی مسکو و پکن تأکید کردند.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری چین به شی جین پینگ تصریح کرد: تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی دو کشور، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل است.
آبادان- مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با توجه به تفاهم‌نامه با کشور چین همه باید کمک کنند تا صادرات شیلات به طور مستقیم به این کشور انجام شود.
رئیس جمهور گفت: آمادگی ایران جهت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های همه جانبه با جمهوری خلق چین در قالب ساز و کارهای دوجانبه و در چارچوب ترتیبات و نهادهای چند جانبه مورد تأکید است.
شاهرخ شریعتی گفت: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.
وزارت خارجه چین در واکنش‌ به سخنان رئیس‌جمهور روسیه، همه طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین را به آغاز گفتگو دعوت کرد.
حمید سوری، اپیدمیولوژیست گفت: منشاء این ویروس از نوعی موش خاص است که نوعی حشره‌خوار بوده و به آن Shrew گفته می‌شود و به نوعی بیماری مشترک بین حیوان و انسان است و از حیوان به انسان منتقل می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ