روزنامه ایزوستیای روسیه اعلام کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیایی به دنبال ایجاد یک سامانه پرداخت مشترک با کشورهای عضو بریکس است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون اروپا از تصمیمات گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اِکُواس) برای اعزام نیروهای نظامی به نیجر حمایت کرد.
جانشین دائم نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، تصویب یازدهمین بسته تحریمی این بلوک علیه مسکو را تلاشی برای وارد کردن جنگ اقتصادی علیه روسیه به مرحله‌ای جدید توصیف کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا از عوامل تسهیل کننده روابط اقتصادی است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ریاست ایران در کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان اتحادیه کشورهای اقیانوس هند، گفت: ایجاد ارتباط بین سمن‌های ایرانی و سمن‌های کشورهای عضو در دستور کار است.
الکسی اورچاک روز جمعه در حاشیه چهاردهمین مجمع اقتصادی بین المللی "روسیه - جهان اسلام: انجمن کازان" در پاسخ به این سوال که اتحادیه اوراسیا با کدام کشور‌ها به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری نزدیکتر است، گفت: ما با ایران نزدیکتریم.
رئیس جمهور پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ابلاغ کرد.
رئیس کل گمرک ایران در دیدار با مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تجارت با کشورهای اوراسیا را باید به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی گفت: تایوان از نظر اقتصادی و راهبردی اهمیت زیادی برای اروپا دارد.
وزیر صمت گفت: قرار است توافق‌نامه‌ای درباره امکان تهاتر بین ایران و بلاروس امضا شود، گفت: با الحاق کامل ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ۸۰ درصد تعرفه‌ها بین دو کشور صفر می‌شود.
عضو هیئت عملی دانشگاه استانبول با اشاره به سیاست اشتباه اروپا در جنگ اوکراین می‌گوید بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند.
اتحادیه اروپا اگرچه به عنوان یک بلوک سیاسی- اقتصادی واحد در جهان شناخته شده اما بحران‌های متعددی از درون وبرون، همگرایی این اتحادیه را به چالش کشیده است.
اتحادیه اروپا در حالی در فضای پساجنگ جهانی دوم با اهدافی چون همگرایی اقتصادی، سیاسی، دفاعی-امنیتی و غیره تشکیل شد که هنوز از اهداف خود فرسنگ‌ها فاصله دارد و تابعی از سیاست‌های آمریکاست.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی برای خنثی سازی تحریم‌ها ایجاد کرده است.
اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی خوبی برای جداسازی اقتصادی از چین ندارد، زیرا ابزار کافی را برای این امر در اختیار ندارد.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) باید کاهش مخاطرات استفاده از ارزهای خارجی را در اولویت قرار دهد.
رئیس سازمان دامپزشکی از فراهم شدن بستر مدیریت بهداشتی دامداری‌ها و واحدهای آبزی‌پروری کشورمان جهت تامین استانداردهای مدنظر کشورهای عضو اوراسیا خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با اجرایی شدن تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بخش بزرگی از موانع توسعه تجارت مرتفع خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد این اتحادیه از نظر تامین انرژی به چین بیشتر از روسیه وابسته است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نشستی در برلین گفت: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک از اوکراین به نفع ماست!
وزیر توسعه اقتصادی روسیه انتظار دارد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری به توافق کامل دست یابند.
با ورود مجدد محصولات ایران‌خودرو به بازار ارمنستان، دروازه ورود به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا باز شد.
رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان گفت: مذاکرات میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مورد مقدمات آزادسازی تجارت در مرحله قانون‌گذاری از سوی کشورها قرار دارد و طی چند ماه آینده نهایی می شود.
رشد اقتصادی فراتر از انتظار اتحادیه اروپا
وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه همانطور که از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد، از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز حمایت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ