دکتر اندرو موری، محقق گفت: ما متوجه شدیم که موش‌ها، زمانی که از غذای کم‌چرب استاندارد خود به رژیم غذایی پرچرب روی آوردند، عملکرد بدنی آن‌ها به طرز شگفت‌آوری کاهش یافت. تنها پس از ۹ روز، آن‌ها فقط توانستند ۵۰ درصد نسبت به موش‌ها با رژیم غذایی استاندارد کم چرب روی تردمیل بدوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این بازیگر کالیفرنیایی رژیم غذایی سختی دارد و آن‌طور که خودش در مصاحبه‌ای اعتراف کرده در طول پنج تا ۱۰ سال گذشته حدود ۶۰۰۰ کالری در شش یا هفت وعده غذایی در روز مصرف کرده است.
افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.
جو دوسر یک غذای بسیار کم‌کالری است که مزایای متعددی برای سلامتی دارد. از میان این مزایا می‌توان به بهبود باکتری‌های روده و خواص ضدالتهابی اشاره کرد. فیبر محلول در جو دوسر می‌تواند به کاهش سطح LDL کمک کند. همچنین، وجود آنتی اکسیدانی به نام Avenanthramides نیز می‌تواند به محافظت از سلامت قلب کمک کند. یک فنجان جو دوسر پخته حاوی ۱۵۰ کالری، ۲.۵ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است.
نوشیدنی‌هایی که معمولاً با شکر و قند شیرین می‌شوند، جزو مضرترین گزینه‌ها برای سلامت روده هستند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۰ نشان داد که رژیم غذایی سرشار از قند می‌تواند سبب افزایش التهاب شود و تعادل بین میکروبیوم مفید و مضر روده را تغییر دهد و منجر به مشکلات روده شود.
متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های غذایی روزه‌داری متناوب علیرغم کارایی بالا، اما در برخی افراد اثر عکس دارد؛ برخی به این دلیل که ساعاتی از روز را گرسنه می‌شوند و یا با محدودیت کالری مواجه‌اند، در بازه زمانی آزاد بی‌رویه غذا می‌خورند و کالری بیشتری دریافت می‌کنند و چاق‌تر از قبل می‌شوند.
آنچه که هر روز می‌خورید می‌تواند تأثیر بسزایی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد؛ اغلب افراد برای حفظ سلامتی یا پیشگیری از اضافه وزن تمایل دارند که یکسری از خوراکی‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنند، اما یک راه مؤثرتر برای نزدیک شدن به این هدف این است که به جای حذف مواد غذایی، یکسری خوراکی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنند و به طور روزانه آن‌ها را مصرف کنند.
رژیم غذایی گرگینه بدین صورت است که باید یک روز کامل در وسط ماه یا اول ماه جدید روزه بگیرید تا بدن را از سموم پاکسازی کنید. در این رژیم فقط خوردن فقط آب و آب میوه و سبزیجات طی این ۲۴ ساعت (ماه کامل یا ماه نو) مجاز است.
در زرادخانه پزشک معروف بقراط، عسل مقام اول را در رژیم غذایی دارد و استفاده روزانه از این محصول موجب قدرت بدن می‌شود.
حرکات روده، یک ضرورت برای زندگی است، به شما اجازه می دهند ضایعات رژیم غذایی خود را از این طریق خالی و دفع کنید. در حالی که تمام افراد دستشویی می کنند, اما فرکانسش تا حد زیادی تغییر می کند.
افزودن بادام به رژیم غذایی نیم ساعت قبل از هر سه وعده غذایی اصلی در روز می‌تواند از پیشرفت دیابت جلوگیری کند. این مطالعه نشان داده که ما می‌توانیم سطح قند خون افراد پیش دیابتی را به کمک این استراتژی به حالت عادی بازگردانیم. در واقع روش مذکور به معکوس سازی پیش دیابت یا عدم تحمل گلوکز یاری می‌رساند.
پزشکان پیشنهاد می‌کنند که افرادی که دچار هیپوگلیسمی هستند، وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچکتر و بیشتر در طول روز بخورند. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین و فیبر نیز به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند. فعالیت بدنی منظم یکی دیگر از تکنیک‌های مهم مدیریتی است.
غده تیروئید غده هورمونی حیاتی است که با توجه به اهمیتی که دارد یک روز یعنی روز پنجم خرداد (بیست و ششم می) به عنوان روز جهانی تیروئید نامگذاری شده است. این غده نقش مهمی در متابولیسم، رشد و تکامل بدن دارد و با ترشح میزان ثابتی از هورمون‌های تیروئید در خون به تنظیم عملکرد بدن کمک می کند.
مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن را دریافت کنید. خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان در افرادی که بیشتر میوه می‌خورند، کمتر است. همچنین یک مطالعه استرالیایی در سال ۲۰۲۱ نشان داد آمار ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز مصرف می‌کنند، ۳۶ درصد پایین‌تر است.
با خوردن روزانه مرغ، ممکن است مواد مغذی کلیدی را از دست بدهید. سایر منابع پروتئین، اعم از حیوانی و گیاهی، تعداد بی‌شماری از مواد مغذی دیگر را در رژیم غذایی فراهم می‌کنند، به همین دلیل مهم است که برنامه غذایی متنوعی داشته باشید.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذاهایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذا‌هایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
محققان دانشگاه تگزاس در این باره روی حیوانات تحقیق کرده اند؛ فرقی نداشت که این حیوانات چقدر گرسنه بودند، در هر صورت رژیم غذایی با کالری محدود در زمان‌های خاصی به آن‌ها داده شد. متوجه شدند حیواناتی که در طول روز غذا می‌خورند، ۲۰ درصد طول عمر بیشتری نسبت به حیواناتی دارند که هر زمان از روز و هر جا که دل شان بخواهد، بدون برنانه غذا می‌خورند؛ یعنی برنامه ریزی دقیقی ندارند.
بر اساس تحقیقات جدید، افزودن روزانه ۲۸ گرم بادام زمینی یا حدود یک قاشق چایخوری گیاهان دارویی و ادویه‌ها به رژیم غذایی بر ترکیب باکتری‌های روده که نشانگر سلامت کلی است، تاثیر می‌گذارد.
امروز نیک می‌دانیم که برای داشتن زندگی سالم و عمری دراز و طولانی و البته اندامی متناسب باید به رژیم غذایی و میزان تحرکی که در روز داریم توجه کنیم. این موضوع برای تمامی انسان‌ها صدق می‌کند و مختص به مردم ژاپن نیست، اما آن‌ها اندام خوب و عمری دراز دارند، چون به این مسائل توجه و آن‌ها را رعایت می‌کنند و جدی می‌گیرند.
مهم است به یاد داشته باشید که فواید رژیم غذایی مبتنی بر روزه تنها در مورد امید به زندگی نیست بلکه به کیفیت زندگی نیز مربوط می‌شود. ما به انقلابی در حوزه تغذیه نیاز داریم.
درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می‌کشد، اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر ندهیم، شاهد بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا خواهیم بود.
رژیم غذایی مقلد روزه (FMD) به‌طور کلی سرشار از چربی‌های غیراشباع و کم کالری، پروتئین و کربوهیدرات‌هاست و به‌گونه‌ای طراحی شده است که اثرات روزه‌داری فقط با آب را تقلید و در عین حال مواد مغذی لازم را نیز فراهم کند.
یافته‌های جدید دقیقاً نشان می‌دهد، چگونه برخی از باکتری‌های روده می‌توانند در برابر اثرات مضر رژیم غذایی پرچرب محافظت کنند و چگونه قند می‌تواند این مکانیسم‌های محافظتی را مختل کند. مطمئناً می‌دانیم، رژیم غذایی پرچرب و قند بالا می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود.
برای افرادی که با سندرم روده تحریک‌پذیر زندگی می‌کنند، استفاده از زیره در رژیم غذایی می‌تواند گرفتگی، نفخ، حالت تهوع و اسپاسم‌های گوارشی همراه با این بیماری را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ