ایرانی‌ها رده پنجم را در آمار بازدید‌های ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ در ترکیه حفظ کرده‌اند. در این دوره ۱۰ ماهه حدود دو میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر کردند. در ماه اکتبر (مهر ـ آبان) که به گفته آژانس‌داران ایرانی سفر‌ها تحت‌تاثیر تحولات داخل کشور، با افت نسبی مواجه بود، کمتر از ۲۰۰ هزار نفر به ترکیه سفر کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس داده‌های رسمی آژانس آمار ترکیه (ترک‌استات) که روز دوشنبه منتشر شد، روس‌ها در سال گذشته میلادی در دریافت مجوزهای اقامت صادر شده در ترکیه پیشتاز شدند.
در زمان رعد و برق خطر صرفا در داخل خانه و محیط سربسته متوجه شما نیست. در آن هنگام به در‌ها و پنجره‌ها نزدیک نشوید، روی کف بتنی دراز نکشید، به دیوار‌های بتنی تکیه ندهید و از ایوان‌ها و بالکن‌ها دور بمانید.
در سال‌های اخیر خاورمیانه همواره کانون جنگ و تحریم بوده است، همین مسئله سبب شده این منطقه تبدیل به اصلی‌ترین منطقه پناهجوفرست شود. به گزارش مرکز رصدخانه مهاجرت ایران «کشـور‌هایی همچـون سـوریه، افغانسـتان و عـراق بـه عنـوان یکـی از کانونهـای اصلـی پناهجوفرسـتی در جهـان بوده‌انـد. همچنین اتبـاع کشـور‌های ترکیـه، ایـران، پاکسـتان نیـز در سـال‌های گذشـته بـه عنـوان کشـور‌های پناهجوفرسـت ایـن منطقـه مطـرح شـده‌اند.»
ایرنا نوشت: فروشندگان اعضای بدن تنها به ارومیه محدود نمی‌شود و برای فروش اعضای بدن از همه شهر‌های آذربایجان غربی می‌توان آگهی‌ها را دید، از این رو خرید و فروش اعضای بدن مختص یک شهر نیست و حتی اتاق‌های عمل توافقی است تا در کدام بیمارستان و کدام شهر این کار را انجام دهند.
سعید صفرزاده در پایان تور دوچرخه‌سواری ساکاریا ترکیه بهترین عملکرد را در بین ایرانی‌ها داشت و بیست‌وپنجم شد.
پورتو بدون حضور مهاجم ایرانی‌اش در زمین دیدار مقابل فامالیکائو را آغاز می‌کند.
جدال ایرانی های لیگ برتر ترکیه با برتری گالاتاسرای به پایان رسید.
کشور ترکیه با اختلاف زیاد مقصد اصلی شهروندان ایرانی است و بر این اساس ۷۱ درصد از سفر‌های توریستی ایرانی‌ها به کشور ترکیه انجام شده است.
براساس این آمارها، در ماه فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ـ اسفند ۱۴۰۱)، سفر ایرانی‌ها به ترکیه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶.۷۹ درصد رشد منفی داشته و سفر‌ها با کاهش مواجه شده است. با این وجود، ایران در همین ماه شش درصد از سهم بازار گردشگری ترکیه را به خود اختصاص داده است و چهارمین بازار برتر گردشگری این کشور به شمار می‌آید.
تبار کمال قلیچ دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه مهمترین حزب مخالف ترکیه ایرانی است.
فنرباغچه در یک بازی حساس موفق شد گالاتاسرای را شکست دهد.
دو بازیکن ایرانی کایسری اسپور در جریان پیروزی این تیم مقابل گیرسون اسپور ۹۰ دقیقه بازی کردند.
حرمت‌الله رفیعی گفت: پیش‌بینی می‌شد زلزله‌های اخیر، در سفر ایرانی‌ها به ترکیه تاثیر چندانی نداشته باشد، اما پس از گذشته حدود دو هفته، حجم تقاضا در این مسیر کاهش یافته و سفر‌ها به ترکیه ریزش داشته است.
دو مدافع ایرانی در روزی که از بالاترین انگیزه برای درخشش در ترکیب الاهلی پیش چشم کارلوس کی‌روش برخوردار بودند، ستاره‌های السد را با شکست بدرقه کردند.
کریم باقری مربی پرسپولیس به خانواده قربانیان حادثه تلخ زلزله در ترکیه تسلیت گفت.
هافبک ملی‌پوش ایرانی تیم کایسری اسپور ترکیه از شرایط خود و دیگر هم‌تیمی ایرانی‌اش بعد از زلزله در این کشور خبر داد.
فنرباغچه در یک بازی آسان‌ موفق به شکست تورشاد در سه ست پیاپی شد.
با در نظر گرفتن حداقل ۲۵۰ هزار دلار انتقال سرمایه از سوی ایرانیان به کانادا برای دریافت تابعیت دائم در این کشور و با در نظر گرفتن این موضوع که طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ تعداد ۷۶ هزار و ۳۸۱ ایرانی از کانادا تابعیت دائم دریافت کرده‌اند، میزان سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور به رقم عجیب ۱۹ میلیارد دلار می‌رسد.
روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز، جمعه گذشته (چهارم آذرماه) را برای فروشندگان و هتلداران استان وان «شگفت‌انگیز» توصیف کرده و از هجوم مسافران ایرانی به این استان و غافلگیر شدن هتلداران وان، خبر داده و نوشته است: هتل‌داران ترکیه به دلیل قطعی اینترنت در ایران و دسترسی محدود مردم به پلتفرم‌ها در بحبوحه ناآرامی‌های ایران، رزرو زیادی از کشور همسایه دریافت نکرده‌اند، اما جمعیتی که اکنون به وان آمده هتلداران را غافلگیر کرده و لبخندی بر لبان کاسبان این منطقه نشانده است.
گالاتاسرای موفق شد با نتیجه ۳-۱ فنرباغچه را شکست دهد تا دربی ایرانی‌های ترکیه به سود مرتضی شریفی تمام شود.
دو تیم فنرباغچه و تورشاد امروز در چارچوب رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
فوق ستاره هلندی دنیای والیبال یک بار دیگر عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشت‌.
عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک از ترکیه پس از پیروزی بر امیرحسین زارع در رقابت‌های قهرمانی جهان، از حرکت نمایشی زارع پس از کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱، تقلید کرد.
در سال‌های اخیر و با تغییر شرایط اقتصادی خیلی‌ها کوله‌بار زندگی‌شان را بستند و برای کار راهی ترکیه شدند. شاید برخی‌ها معتقد باشند که ترکیه از نظر وضعیت اقتصادی تفاوت زیادی با ایران ندارد. اما آن‌هایی که ترکیه را برای زندگی انتخاب می‌کنند، چند دلیل دارند؛ اول آنکه ترکیه همسایه ایران است و هر زمانی که فرد بخواهد می‌تواند به ایران برگردد، از سوی دیگر تعداد ایرانی‌هایی که به این کشور مهاجرت‌کرده‌اند، کم نیست و این امر سبب می‌شود که آن‌ها احساس غربت کمتری نسبت به کشور‌های دیگر داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ