در زمان رعد و برق خطر صرفا در داخل خانه و محیط سربسته متوجه شما نیست. در آن هنگام به در‌ها و پنجره‌ها نزدیک نشوید، روی کف بتنی دراز نکشید، به دیوار‌های بتنی تکیه ندهید و از ایوان‌ها و بالکن‌ها دور بمانید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بلانکو گفت: «خرید کفش در یک فروشگاه تخصصی می تواند مفید باشد زیرا کارکنان آنجا می توانند پا را اندازه گیری کنند و به انتخاب بهترین نوع کفش برای پای کودک کمک کنند.البته این بدان معنا نیست که کفش ها باید قیمت بالایی داشته باشند.»
اگر می‌توانید از پنجره‌ها، در‌ها و راهرو‌ها دور شوید. در فضا‌های تنگ سرعت هوا بالاتر خواهد بود؛ چرا که موج از طریق دیوار‌ها منعکس شده و در گوشه‌ها برگشت می‌خورد. نویسنده این مقاله گفته: «در بدترین حالت، این می‌تواند نیرویی معادل ۱۸ برابر وزن انسان ایجاد کند.»
باستان‌شناسان یک زمین رقص باستانی طنین‌زا را در پرو کشف کرده‌اند که برای ایجاد یک صدای طبل‌مانند هنگام پا گذاشتن روی آن طراحی شده است؛ احتمالا این طراحی با آیین پرستش خدای رعد و برق مرتبط بوده است.
تیم والیبال نوجوانان ایران در پنجمین دیدار خود در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی تیم قرقیزستان ب را از پیش رو برداشت و در فاصله یک بازی مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی خود را مسجل کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه کارنامه دانش‌آموزان به شرط پرداخت کمک‌های مردمی خلاف قانون است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دادن کارنامه دانش‌آموزان به شرط پرداخت کمک‌های مردمی قطعا خلاف قانون است.
تصاویری از اشک‌های آندرس اینیستا هنگام خداحافظی با هواداران ویسل کوبه ژاپن را مشاهده می‌کنید.
فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از دستگیری یک سارق هنگام پرسه زنی با خودروی سرقتی پژو خبر داد.
بر اساس افسانه‌های ساکنان قدیمی آمریکای شمالی، اسب‌های باستانی هنگامی که آسمان رعد و برق می‌زد، در دشت‌ها ظاهر می‌شدند و پای می‌کوبیدند.
مهدی زارع؛ رئیس مرکز پیش‌بینی زلزله گفت: زلزله‌ای که جدیدا به بزرگی ۳/۳ دهم ریشتر در دماوند رخ داد، در غرب گسل مشا است که اردیبهشت ۹۹ هم زلزله‌ای در همان جا رخ داد. این لرزش نشان داد که این گسل همچنان زنده است!
مسابقات مرحله مقدماتی کامپوند کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین برگزار شد.
خواب طولانی هنگام ظهر ممنوع
گارولت، محقق ارشد این تحقیق گفت: نتایج تحقیق قبلی ما که در یک جمعیت مطالعه بزرگ بریتانیانی انجام دادیم نشان داد که خواب نیمروزی با افزایش خطر چاقی مرتبط است، بنابراین می‌خواستیم مشخص کنیم که آیا این مورد در کشوری که استراحت‌ها از نظر فرهنگی بیشتر تعبیه شده (در این تحقیق، اسپانی) همچنین ارتباط طولانی مدت استراحت با سلامت متابولیک صادق است یا خیر.
در حالی که تنش‌ها بر سر اصلاحات بازنشستگی در فرانسه ادامه دارد، معترضان در حاشیه سفر امانوئل ماکرون برای سخنرانی در قلعه تاریخی «ژوکسو» به مناسبت سالگرد لغو برده داری با پلیس درگیر شدند.
آغاز روز با صبحانه مغذی یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک متابولیسم بدن و تامین انرژی است. اما هیچ مطالعه علمی ثابت نمی‌کند که صبحانه سنگین به کاهش وزن کمک می‌کند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهم‌ترین علل وقوع تصادفات است.
صدا‌هایی که گیاهان منتشر می‌کنند مانند صدای کوبیدن یا صدای کلیک در فرکانس‌های بسیار بالایی است که برای انسان قابل تشخیص نیست. این صدا‌ها از شعاع بیش از یک متر قابل دریافت است. گیاهان بدون تنش، سر و صدای زیادی تولید نمی‌کنند.
«آمیب مغزخوار» یا نِگلیریا فاولِری (Naegleria fowleri)، گونه‌ای آمیب تک‌سلولی است که در آب‌های شیرین و گرم زندگی می‌کند و در انسان موجب بروز التهاب حاد پرده‌های مغز و نخاع می‌گردد که به آن «مننگوانسفالیت آمیبی اولیه» یا مننژیت آمیب (PAM) می‌گویند.
اگرسرما خورده‌اید و تب دارید، نباید ورزش کنید، زیرا ورزش سبب افزایش دمای بدن شما می‌شود و تبتان را بالاتر می‌برد.
خطر خونریزی لثه در افرادی سیگاری بالاتر است. مصرف سیگار به دلایل مختلفی احتمال بروز بیماری پیرادندانی را افزایش می‌دهد. دودی که از سیگار استنشاق می‌شود مواد سمی‌ای را روی دندان‌ها باقی می‌گذارد که به سختی می‌توان آن‌ها را با مسواک پاک کرد.
آذرخش گلوله‌ای (Ball lightning)، پدیده‌ای است که بیشتر اوقات در هنگام طوفان‌های شدید همراه با رعد و برق رخ می‌دهد. این پدیده به‌صورت توده‌ای از هوا با تابش شدید به شکل کره به‌مدت چند لحظه دیده می‌شود. تصاویر زیر یکی از این موارد را به نمایش گذاشته است.
نقش شهرداری تهران در دمیدن به آتش این رفتار‌ها را نباید نادیده گرفت. جایی که این مجموعه بعد از تعرض اول به سفارت بریتانیا اطراف این ساختمان بیلبورد زد که «ننگ با رنگ پاک نمی‌شود.» شهرداری تهران بر اساس کدام بخش از وظایف خود و یا کدام تحلیل و تفسیر سیاسی وارد این معرکه شد و بر آتش این دست اقدامات دمید؟ چرا شهرداری به یک اقدام غیرقانونی مشروعیت داد؟ چرا کسی در این رابطه توضیح واضحی نداده؟
"بانک ایران زمین" نیز همانند سایر بانک‌های خصوصی و دولتی اقدام به راه‌اندازی بانکداری مجازی به منظور رفاه حال مشتریان خود کرده است و تا جاییکه نکات امنیتی و کلیدی را در جهت جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری مدام به مشتریان گوشزده می‌کند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هیچ سازمان حاکمیتی برای هیچ فردی از شماره شخصی پیام نمی‌فرستد، گفت: کلاهبرداران سایبری پیام‌های حاوی بدافزار خود را متناسب با نیاز‌های جامعه تنظیم کرده و سعی در تطمیع و ترغیب طعمه خود دارند. اگر به هر دلیلی پیامی حاوی لینک برای شهروندان ارسال شد باید در وهله اول به سرشماره توجه شود. در صورتیکه پیام بدون سرشماره تایید شده و از طریق شماره‌های شخصی بود؛ به سرعت باید این پیام بدون ورود به لینک پاک شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ