معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعی و برنامه نویسی از رشته‌هایی هستند که زمینه آموزش آنها می‌تواند از سنین ۱۲ سال به بالا صورت گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی می‌گوید بهترین گزینه برای جانشینی کریم بنزما در رئال مادرید دوشان ولاهوویچ مهاجم صربستانی یوونتوس است.
وزارت دفاع آمریکا از ایجاد یک کارگروه ویژه هوش مصنوعی مولد خبر داده که نشان دهنده تعهد آن به استفاده از فناوری مذکور به شیوه مسئولانه و استراتژیک است.
یک منطقه از ایالت آیوا در آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی کتاب های ممنوعه و حاوی محتوای مستهجن که نباید در مدارس و کتابخانه ها وجود داشته باشند را فهرست می کند.
یک وکیل کانادایی از هوش مصنوعی در بخش های مختلف یک پرونده حقوقی استفاده کرد.
ایالت کالیفرنیا یک برنامه با کمک هوش مصنوعی راه اندازی کرده که با استفاده از تصاویر دوربین های۳۶۰درجه هرگونه رویداد غیرمعمول را برای مقابله با آتش سوزی های حیات وحش شناسایی می کند.
یک سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده که می تواند درباره ظهور شاخه های یک ویروس خطرناک که به پاندمی های آینده منجر می شود به افراد هشدار دهد.
OpenAI رسماً اعلام کرد که طی روز‌های آینده، نسخه اندروید اپلیکیشن چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را عرضه خواهد کرد.
استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و پایش ورودی آب و وضعیت تالاب‌ها در دستور کار قرار دارد زیرا تغییر اقلیم، عامل اصلی ۷۵ درصد از بلایای طبیعی در عرصه جهانی است.
یک شرکت چینی یک دوچرخه برقی با نام Urtopia معرفی کرده است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. در این محصول از دستیار هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی استفاده شده که با دستیار صوتی به فردی که سوار دوچرخه است، خدمات می‌دهد. در Urtopia کاربر با فشار دکمه‌ای دستیار صوتی #چت‌جی‌پی‌تی را وارد مدار می‌کند. با فعال‌شدن این سیستم هوشمند، کاربر با دستیار صوتی شروع به گفتگو می‌کند و این دستیار صوتی به‌صورت هوشمند توان راهنمایی کاربر دوچرخه را دارد و به سؤال‌های او جواب می‌دهد. هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار معرفی نشده است.
تاکنون حدود ۴۰۰ محصول با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری توسط شرکت های دانش بنیان تولید و به بازار عرضه شده است.
مسئله تأثیر و نقش تعیین‌کننده توسعه هوش مصنوعی مولد بر نتیجه انتخابات در سراسر جهان به چالشی اساسی برای دولت‌مردان و تنظیم‌گران بدل شده است.
طبق گزارشی جدید، سامسونگ می‌خواهد با همکاری Naver، یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد مشابه ChatGPT بسازد. البته این ابزار برخلاف محصول OpenAI، به‌طور عمومی عرضه نخواهد شد و تنها کارکنان سامسونگ به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.
فرجام برجام یکی از معماهای کلیدی در عرصه سیاست خارجی ایران است و کارشناسان و تحلیلگران متعددی طی دو سال گذشته و پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند اما در جهانی که هوش مصنوعی به آن تکانه‌های بزرگی وارد کرده است؛ حذف این عامل از فرآیند تحلیل برنامه جامع اقدام مشترک دیگر دور از واقعیت‌های جهان امروز به نظر می‌رسد.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
واحد خدمات رایانش ابری شرکت آمازون روز پنج شنبه از عرضه مجموعه‌ای از فناوری‌ها با هدف کمک به دیگر شرکت‌ها برای ارائه خدمات هوش مصنوعی خبر داد.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
هوش مصنوعی با سرعتی فراوان در حال پیشرفت است و استفاده از آن به عرصه ساخت ربات‌های انسان نما نیز کشیده شده است.
برخلاف نوآوری‌های پیشین در عرصه فناوری هوش مصنوعی در مورد تسلط بشر بر طبیعت نیست بلکه به معنای کنار گذاشتن کامل کنترل است. چه متوجه باشیم چه نباشیم غرور انسان محور قدیمی که فناوری آن را قادر ساخته بود ممکن است به زودی جای خود را به بی ربطی و بی معنایی انسان بدهد.
هوش‌های مصنوعی زایا در ماه‌های اخیر با عرضه ChatGPT به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کرده‌اند و حالا خیلی از شرکت‌ها می‌خواهند چنین مدل‌هایی را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند.
چت جی پی تی، چت رباتیک جدید هوش مصنوعی است که توسط شرکت اوپن ای آی و با پشتیبانی مایکروسافت عرضه شده، اما آیا باید این پدیده نوظهور را جدی بگیریم؟
کارمندان گوگل از عرضه زودهنگام چت بات هوش مصنوعی شرکت به نام «بارد» اظهار نارضایتی کرده اند.
این الگوریتم می‌تواند» پس از تمرین روی مجموعه داده‌ای شامل ۲۸۰ هزار ساعت موسیقی، آهنگ‌هایی را تولید کند که برای توصیف «پیچیدگی‌های قابل توجه»، منطقی باشند. این سیستم می‌تواند بر روی ملودی‌های موجود، خواه همراه با سوت نواخته شوند، زمزمه شوند، خوانده شوند، یا بر روی یک ساز نواخته شوند، کار کند.
با توجه به مقالات منتشر شده توسط موسسات و شرکت‌های دانشگاهی، هوش مصنوعی و فناوری زیستی سریع‌ترین رشته‌های علمی در حال رشد در جهان هستند. از نظر آکادمیک دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به ترتیب با انتشار ۷۰.۶۷، ۳۹.۸۵ و ۳۷.۶۹ مقاله منتشر شده در نشریه "نیچر" در سال ۲۰۱۸ میلادی بر عرصه تحقیقات در ایالات متحده مسلط بوده اند.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ