یک وکیل کانادایی از هوش مصنوعی در بخش های مختلف یک پرونده حقوقی استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظهور توسعه هوش مصنوعی در طول سال‌های اخیر حوزه آموزش را نیز مانند دیگر بخش‌های حیات بشر، تحت تأثیر قرار داده است. این تحول شگرف، تأثیرات مثبت و منفی بسیاری را شامل می‌شود.
رئیس فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها با تشریح اهداف و آخرین اقدامات این فراکسیون گفت: سند حکمرانی هوش مصنوعی با کمک نخبگان و خبرگان این حوزه تدوین می شود.
تاکنون حدود ۴۰۰ محصول با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری توسط شرکت های دانش بنیان تولید و به بازار عرضه شده است.
استاد هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد و دانشمند ارشد علم داده مایکروسافت تازه‌ترین تحولات فناوری در حوزه هوش مصنوعی را تشریح کرد.
جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید علم در هوش مصنوعی در رتبه ۱۵ و در استفاده از هوش مصنوعی در زندگی رتبه ۷۷ را دارد به نظر می رسد این رتبه ها در مقایسه با قبل چندان تغییری نکرده است.
مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی گفت: بخشی از هزینه های استارتاپ ها در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین را پشتیبانی می کنیم.
متا با چالش های متعددی در حوزه هوش مصنوعی روبرو است زیرا سعی دارد نیروهای مستعد خود را حفظ و با رقبای دیگر مانند «اوپن ای آی» رقابت کند.
نشست هم اندیشی حوزه و هوش مصنوعی با حضور مسئولین تشکل‌های بین المللی حوزه‌های علمیه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد.
نشست تبیین کاربردی هوش مصنوعی در برنامه ریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
بررسی تأثیر توسعه ابزارهای هوش مصنوعی بر حوزه امنیت سایبری حکایت از آن دارد که این فناوری جدید می تواند در آینده چهره حفاظت از داده را تغییر دهد و به منزله مدافع و مهاجم در این حوزه عمل کند.
سازمان های چینی تلاش های خود در حوزه توسعه الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی را افزایش داده اند و طی ۳ سال گذشته ۷۹ مدل زبانی بزرگ(LLMs) ایجاد کرده اند.
حوزه هایی خارج از دسترسی هوش مصنوعی وجود دارند. کارهای کارگران یقه آبی مانند حوزه ساخت و ساز ساختمانی و کشاورزی که حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی بخش ثروتمند جهان را تشکیل می دهند از این دست هستند. هوش مصنوعی نمی تواند کار فردی که مارچوبه می چیند را انجام دهد و برای آن فرد نیز فایده ای نخواهد داشت.
مدل‌های هوش مصنوعی مولد عکس در اینترنت بسیار محبوب شده‌اند و حتی برخی از عکس‌های تولیدشده توسط آن‌ها برترین جوایز در حوزه عکاسی را هم دریافت کرده‌اند. برای ایجاد تصاویری زیبا با این مدل‌ها لازم نیست هنرمند یا عکاسی بااستعداد باشید. اگر قبلاً از چت بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT یا بینگ استفاده کرده باشید، از ابزار‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نیز می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید تا تصاویری خارق‌العاده بسازید.
جفری هینتون یکی از پیش کسوت های حوزه هوش مصنوعی پس از آنکه متوجه شد احتمالا رایانه ها از انسان ها باهوشتر می شوند، از شرکت گوگل استعفا داده تا آزادانه درباره خطرات فناوری صحبت کند.
توسعه هوش مصنوعی را محدود نکنید بلکه گسترش سیستم ‌های هوش مصنوعی را در هر حوزه ‌ای از فعالیت ‌های انسانی مهار کنید.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکزملی فضای مجازی گفت: عقب ماندگی در حوزه هوش مصنوعی آسیب های جبران ناپذیری می تواند برای ما داشته باشد.
رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمینه‌های به وجود آمده پس از انقلاب اسلامی برای آشنایی طلاب با فناوری آی تی، افق کاربست هوش مصنوعی را امیدوار کننده و چشم انداز آن را نوید بخش کرده است؛ در گذشته این مسئله در حوزه علمیه کاملا مغفول بود، اما اکنون برخی از طلاب با هوش مصنوعی آشنایی مقدماتی پیدا کرده و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت دارند.
مدیرعامل سابق مایکروسافت انتظار دارد که هوش مصنوعی در آینده در حوزه ریاضیات هم بهتر شود. این فناوری هنوز مشکلاتی حتی در برخی مسائل پایه ریاضی دارد، اما انتظار می‌رود که بهینه‌سازی‌هایی درزمینه استدلال‌های منطقی این ابزار‌ها صورت بگیرد تا این مشکلات برطرف شوند.
فناوری هوش مصنوعی موضوعی است که در سال های اخیر در حوزه تکنولوژی مورد توجه متخصصان قرار گرفته است و باعث یک جهش چشمگیر در دنیای دیجیتال شده است.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
یک نشریه حوزه فناوری با استفاده از هوش مصنوعی ۷۳ پست تولید و منتشر کرده است.
یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی معتقد است «هوش مصنوعی مولد» مانند ChatGPT درآینده شیوه توسعه محتوای دیجیتال را به طور کامل دگرگون و تا ۲۰۲۵ میلادی ۹۰ درصد محتوای آنلاین را تولید می کند.
محصولی ایران ساخت در حوزه محصولات همگرا با استفاده از هوش مصنوعی توانسته ارزیابی اسپرم را به صورت خانگی و بر روی تلفن‌های هوشمند ممکن کند.
مسابقه سالانه هوش مصنوعی ایران در قالب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان در حوزه سلامت و پزشکی به همراه آموزش برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ