وزارت خزانه داری آمریکا در این باره مدعی شد:دولت آمریکا به شرکت «شورون» (Chevron) اجازه استخراج نفت و تولید فرآورده‌های نفتی در ونزوئلا و ارسال آنها به ایالات متحده را داده است و این امر باعث کاهش تحریم‌ها علیه این کشور آمریکای لاتین شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه ترکیه تصمیم آمریکا برای تمدید لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه بخش یونانی‌نشین قبرس را محکوم کرد.
کارشناس سیاست‌گذاری انرژی گفت: بعد از تحریم‌های آمریکا در سال ۹۷، بخش نفت و گاز دچار بیشترین افت اقتصادی و رشد منفی شد تا جایی که در سال ۱۳۹۹ فروش نفت خام ایران به کمترین میزان فروش در یک دهه اخیر خود رسید.
وزیر خارجه آمریکا از تعلیق برخی کمک‌های خارجی واشنگتن به دولت نیجر در پی وقوع کودتا علیه رئیس جمهور برکنار شده این کشور خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان، اما گفت که مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شدند.
آمریکا تائید کرد که بخشی از منابع آزاد شده ایران در عراق را به عمان انتقال داده خواهد شد.
دو طرف (ایران و آمریکا) تعهد دارند اقداماتی براساس این قطع‌نامه و همچنین متن برجام صورت دهند. از جمله اینکه ایران پروتکل الحاقی را که تاکنون به صورت داوطلبانه و موقت اجرا می‌کند، در مجلس تصویب کند و در طرف دیگر کنگره آمریکا بخشی از تحریم‌هایی را که در این کنگره تصویب شده و تاکنون «تعلیق» شده بود، «لغو» کند؛ بنابراین فرصت دو ماهه آینده و همکاری ایران با آژانس از این جهت بسیار حائز اهمیت‌تر خواهد بود. برای آمریکا و اروپا هنوز یک کارت بازی باقی مانده که نام آن «اسنپ‌بک» است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه بخش حمل و نقل دریایی ایران وروسیه وضع کرده است.
قانون تحریم‌های ایران، که باید به طور مستمر توسط کنگره تحت یک بند غروب اجباری تمدید شود، به قوه مجریه آمریکا اجازه می‌دهد تا به بهانه تلاش ایران به سلاح هسته ای، بخش انرژی ایران را تحریم کند.
آکسیوس به نقل از چهار تن از مقامات اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی نوشت که پیشنهاد موردنظر شامل رفع برخی از تحریم‌ها در مقابل توقف بخشی از فعالیت هسته ای ایران عمدتاً غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد می شود.
بخشی از عهدنامه مودت ایران و آمریکا می‌گوید دو طرف به برخورد منصفانه و همچنین به خودداری از برخورد «غیرمنطقی» و تبعیض‌آمیز با افراد حقیقی و حقوقی طرف دیگر متعهد هستند.
دولت آمریکا اعلام کرد ۳۹ شرکت و نهاد را به بهانه کمک به فروش محصولات پتروشیمی، و یک شخص و ۵ شرکت چینی ر اهم به ادعای «کمک به برنامه پهپادی ایران» به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.
دولت آمریکا در ادامه پیگیری و اصرار بر سیاست اعمال تحریم‌های ظالمانه بر کشورهای مستقل امروز پنج‌شنبه اعلام کرد ۳۹ شرکت و نهاد را به بهانه کمک به فروش محصولات پتروشیمی ایران، تحریم کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در سندی که آماری از محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین ارائه می‌دهد، می‌گوید: بیش از ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه بر اساس دارایی از جمله ۱۰ بانک برتر متعلق به این کشور تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است.
در یک سال آشفتگی اقتصادی عمومی که پس از کووید بهبود یافته است موقعیت روسیه به عنوان یک صادرکننده بزرگ کالا به این کشور اهرم خاصی در مقایسه با سایر کشور‌ها بخشید. روسیه بیش از آن چه ما انتظار داشتیم تجارت داشته و در این میان از کانال‌های پشتی نیز برای این منظور استفاده کرده است. این موارد در کنار یکدیگر دلیل کارایی کم‌تر مورد انتظار تحریم‌ها علیه روسیه بوده اند.
پس از تلاش‌های آمریکا برای تأمین نفت و برداشتن بخشی از تحریم‌ها علیه کاراکاس ، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد این کشور آماده عادی‌سازی روابط با آمریکاست.
یگان پیاده‌نظام آمریکا به عنوان بخشی از تلاش ‌های ناتو در راستای تقویت مرز شرقی این ائتلاف نظامی با روسیه، در استونی مستقر شد.
مالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه ادامه داد: آن‌هایی که از حقوق زنان در ایران صحبت می‌کنند چرا در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همراهی اطاعت پذیر اروپا از این تحریم‌ها صحبت نکردند و به این موضوع توجه نداشتند که زنان و کودکان ایرانی نیز در معرض همین تحریم‌ها و اثرات آن هستند.
فدراسیون فوتبال آمریکا بخشی از صحبت‌های انگیزشی مربی این کشور را در آستانه بازی با ایران منتشر کرد و برای تیم ملی کشورمان خط و نشان کشید.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی افغانستان را به صندوقی امانی در سوئیس منتقل می‌کند.
یک قاضی فدرال آمریکا خواستار علنی‌شدن مدارک بازرسی خانه دونالد ترامپ شده است.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام، به عنوان بخشی از مذاکرات رفع تحریم‌های وین شده است.
از موضوعات مورد بحث در مذاکرات وین، مساله رفع تحریم‌ها و ابعاد آن است. از مهم‌ترین مسایل مورد بحث در مذاکرات از ابتدا تا کنون موضوع رفع تحریم‌های یک جانبه آمریکا به ویژه آن بخش از تحریم‌هایی است که تحت عناوین دیگری به جز هسته‌ای، انجام گرفته است و در عمل رفع تحریم‌ها در چارچوب برجام را بی اثر می‌کند. علاوه بر این، اقدام آمریکا در تحریم برخی نهاد‌های حاکمیتی همچون سپاه از دیگر چالش‎هایی است که مذاکرات را به چالش کشیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ