مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در پیامی از صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان با پیروزی مهم برابر مراکش در آستانه صعود به مرحله بعدی مسابقات جهانی بیرمنگام قرار گرفت.
ایران، هنگ‌کنگ را زیر ۱۶ در سه ست برد
ارومیه - کاپیتان تیم ملی والیبال ژاپن گفت: ایران یکی از بهترین و قدرتمندترین‌هاست و در دوره گذشته قهرمان شده است. امیدوارم در فینال با این تیم روبرو شویم.
با توجه به اختلاف ایجاد در روز نخست، به نظر می رسد ایران فاصله چندانی تا قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان ندارد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر خبر داد.
ایران در سال ۲۰۱۹ در جدول جهانی اهدای عضو و بین ۶۳ کشور، رتبه ۳۰، بابت پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی، بین ۷۲ کشور، رتبه ۳۴، پیوند کبد و بین ۶۴ کشور، رتبه ۱۵، بابت پیوند قلب و بین ۵۴ کشور، رتبه ۳۵، بابت پیوند ریه و بین ۴۹ کشور، رتبه ۴۷ و بابت پیوند لوزالمعده و بین ۴۱ کشور جهان، رتبه ۳۳ را داشته در حالی که در همین سال، اسپانیا، فرانسه، ایالات متحده امریکا، فنلاند، جمهوری چک، پرتغال و اروگوئه بابت اهدای کلیه از مرگ مغزی، در ردیف‌های اول و با شاخص ۴۰ تا ۷۲ به ازای یک میلیون نفر جمعیت بوده‌اند.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظر شریف حضرت امام این نبود که افراد را به سادگی از کشتی انقلاب پیاده کنیم؛ ایشان دید جامع و کاملی داشتند که تا جایی که ممکن است افرادی که با گرایش‌های مختلف، در اصول و خطوط کلی انقلاب پای امام و انقلاب و آرمان‌های ملی و اسلامی ایستادند و به فکر استقلال، عظمت و توسعه و سربلندی کشور هستند و مقابل با آمریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام و قرآن می‌باشند، حفظ شوند و نظر شریف‌شان این نبود که احیاناً برخی از افراد، فاصله بگیرند و مرزشان را از مرز ملت، انقلاب و رهبری و نظام جدا کنند.
تصویر اکنون برای رهبران ایران، واضح است: آن‌ها شاهد سرنگونی یا بحران برای رژیم‌های عراق، افغانستان، لیبی، یمن و سوریه در دهه‌های اخیر بوده‌اند. تحلیلگران می‌گویند اینکه ایران هدف بعدی باشد، یکی از دغدغه‌های مقامات جمهوری اسلامی است؛ مگر اینکه این کشور بتواند از زیر فشار‌های تحمیل شده توسط واشنگتن خارج شود.
توان دفاع سرزمینی ایرانیان، فراتر از محاسبات غلط و آرزوهای برخی رژیم‌های مینیاتوری از تل‌آویو تا باکو است.
در ۸ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بالاترین رتبه برای دانشگاه‌های ایران فقط در یک رتبه‌بندی و آن هم جایگاه ۱۷۶ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی RUR بوده و پس از آن و با اختلاف قابل توجه، دانشگاه تهران در ردیف ۳۲۵ جدول رتبه‌بندی RUR ایستاده است. در ۷ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، جایگاه دانشگاه‌های ایران از ردیف ۳۰۰ جدول به ردیف‌های پایین‌تر و سیر رتبه‌ها نزولی است.
ایران سال هاست که ترکیبی از تئوری‌ها و روش‌های بازدارندگی را جهت ایجاد امنیت برای خود در مقابل دشمنان و رقبای بین المللی‌اش در دستورکار قرار داده است. موضوعی که سبب شده تا تهران پاسخ‌های متنوعی را جهت ارائه به اقدامات مخرب و منفی رقبا و دشمنانش داشته باشد. در این فضا، دولت بایدن نیز ضمن توجه به این گزاره راهبردی، در عین حملات تند و منتقدانه خود به ایران، بواسطه رایزنی‌های پشت پرده با کشورمان سعی دارد از هزینه‌ها و تبعات تحرکات و پاسخ‌های احتمالی ایران به رویه‌های مخربش بکاهد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به‌زودی گواهی سپرده نفت‌ خام و میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی ایران معامله می‌شود.
رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در جامعه ایرانی قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرده که این تاثیر مستقیمی بر سبد مصرفی خانوار دارد. نخست ما پیشنهاد رژیم‌های جایگزین را مطرح کردیم، برای مثال گفته شد اگر توانایی تهیه گوشت قرمز را ندارید حبوبات و پروتئین‌های گیاهی را جایگزین آن کنید، اما امروز می‌بینیم که آن‌ها هم هرروز گران‌تر می‌شوند.
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان عالی کشور خواستار اجرای دقیق و کامل رویه‌های قانونی در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی شد.
وجود بوروکراسی پیچیده و منفی در قالب دستگاه سیاست خارجی ایران، حاکم بودن تاخرِ زمانی در نوع نگاه، سیاست‌ها، و رویه‌های حاکم بر دستگاه سیاست خارجی ایران و در نهایت، چیدن تمامی تخم‌مرغ‌ها از سوی دستگاه سیاست خارجی در سبد قدرت‌های شرقی، سه چالش و آفت عمده‌ای هستند که در سال‌های اخیر در قابل سیاست‌ها و کنش‌های سیاست خارجی ایران به وضوح قابل مشاهده و شناسایی هستند. چالش‌هایی که در نوع خود برای ایران هزینه‌زایی‌های خاصی را نیز به همراه داشته اند.
روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت: نام ایران به عنوان «قدرت‌های آسیایی» در کنار چین و روسیه قرار دارد و روابط چین با دولت‌های عرب خلیج‌فارس حتی اگر با عدد و رقم‌های اقتصادی درشتی همراه باشد، روابطی یک‌طرفه و یک‌بعدی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نوع موضع گیری برخی از مقامات غربی در مورد اعتراضات در داخل ایران و نوع مواجهه آن‌ها با اعتراض کنندگان در داخل کشور‌های خودشان گفت: سران این رژیم‌ها پس از تقسیم تروریسم به خوب و بد، از اغتشاش و اعتراض نیز تعریف دلخواه خود را ارائه می‌کنند.
رئیس‌های فیفا و یوفا از نزدیک بازی پرگل انگلیس و ایران را تماشا کردند.
مرندی نوشت: رژیم‌های غربی می‌خواستند به سرعت یک توافق هسته‌ای حاصل شود. چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها درباره وجود یک تهدید هسته‌ای [از سوی ایران]دروغ می‌گفتند. اما آمریکا و تروئیکای اروپا بازخواهند گشت.
مرندی در توئیت خود نوشت: اگر حمله‌ای علیه ایران انجام شود، هزاران پهپاد و موشک ایرانی زیرساخت‌های کلیدی رژیم‌هایی را که میزبان نیرو‌های متعلق به رژیم آمریکا هستند یا به نیرو‌های متخاصم اجازه می‌دهند از حریم هوایی آن‌ها استفاده کنند، در هم خواهد شکست.
رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: مردم یک روزه خشمگین و عصبانی نمی­‌شوند/ اگر راهی برای تأثیرگذاری واقعی بر رفتار حکومت (و نه فقط نمایش اعتراض) از طریق رویه‌های مشروع وجود داشته باشد، کار به اعتراض خیابانی نمی‌کشد/ برخی به دلیل «ترس از هزینه­‌های شرکت در اعتراض» در خیابان حضور پیدا نمی‌کنند/ پتانسیل اعتراض در زنان نزدیک به مردان شده است/ اگر یک قانون به هدفش نرسید وحی منزل نیست و می‌تواند تغییر کند/ تجدیدنظر در سیاست‌هایی که هدف خود را محقق نکرده‌اند، عقب‌نشینی نیست
هزینه‌ای که جامعه در هر بار اعتراض برای بیدار کردن روح خفته یا مغرور سیاست در ایران می دهد، آن را بر سر عقل آورد در غیر این صورت رویه‌های موجود هزینه‌های بیشتری ایجاد خواهند کرد. این مردم نه تنها شایسته تکریم و گفتگو هستند بلکه منفعت حکومت هم در گفتگو با مردم و کسب همدلی آنهاست.
مدرن دیپلماسی جهت پاسخ به این پرسش، استدلال اصلی خود را به توجه به مولفه "تاریخ" قرار می‌دهد و بر این باور است که این گزاره، پیش بینی روندِ کلی آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد را تا حد زیادی تسهیل می‌کند. پیش بینی در علم سیاست کار سختی است و سخت‌تر از آن، پیش بینی رفتار یک دولت نظیر ایران است که به دلیل رویه‌های غرب و متحدان آن، شدیدا نسبت به تحرکات بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با محوریت تضعیف منافع خود بدبین است. با این حال، تاریخ و سابقه معادله اتمی ایران تا حد زیادی نشان دهنده شکنندگیِ ماهیت هرگونه توافقی است که میان تهران و غرب به امضا برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ