راه‌آهن استان تهران از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اختلال سامانه فروش بلیت قطار تهران-کربلا اعلام کرد: از ساعت ۲۱ امشب فروش بلیت قطار ترکیبی کربلا آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران در هفته‌های آتی خبر داد.
معماری عصر پهلوی اول تلفیقی از گذشته و حال است و از برداشت‌های مختلفی قابل تحلیل است. یک برداشت این است که بعد از گذشت ٢٠٠ سال تاخیر نسبت به اروپا این شیوه معماری در ایران شکل گرفت. برداشت دیگر هم وجود عنصر استحکام در این آثار است. نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که برخی از این معماری‌ها، فارغ از زشتی‌ها و زیبایی‌ها نماد حضور مدرنیته در ایران هستند؛ برای مثال ساختمان قماش در شمال میدان راه‌آهن در زمره این ساختمان‌هاست.
ساختمان ایستگاه راه‌آهن تهران یا استاسیون قدیم از دوران پهلوی اول در ضلع جنوبی میدان راه‌آهن ساخته شد که معماری قابل تأمل و ماجرا‌های جالبی دارد.
اگرچه همانطور که سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل راه‌آهن ایران- تاکید دارد، این مسیر می‌تواند به‌عنوان یک مسیر خوب برای جابه‌جایی زائران ایرانی به‌سمت کربلا در طول سال مورد استفاده واقع شود. باوجود این، ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و هنوز از اینکه عراق چه اقدام جدیدی برای تحویل زمین به ایران جهت شروع عملیات مین‌روبی انجام داده، خبری منتشر نشده است.
در ساعت ۷:۴۴ صبح امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ یکی از قطار‌های خط ۳ در ورودی شرقی ایستگاه راه‌آهن به دلیل نقص فنی متوقف شد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از آمادگی کامل مترو تهران به منظور هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد و برنامه‌های فرهنگ
خط ریلی شلمچه-بصره از ۲۰ سال گذشته مطرح شده، سال ۱۳۹۰ ایران بخش خودش را تکمیل کرد که احداث راه‌آهن اهواز به شلمچه بود و ما تا مرز شلمچه راه‌آهن را جلو بردیم، اما در این ۱۱ سال گذشته، ادامه این فرآیند فراز و نشیب‌هایی داشته است.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن از انجام تفاهمات میان ایران و عراق در حوزه ریلی به ویژه احداث راه‌آهن شلمچه_بصره و راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد.
بیمه ملت، خسارت ۹۰ میلیارد ریالی حادثه قطار زاهدان-تهران را به شرکت راه‌آهن پرداخت کرد.
کارگروه خدمات فنی ایستگاهی راه‌آهن تهران همزمان با آغاز فصل زمستان راه اندازی شد.
‌ شهردار تهران گفت:باید دولت ‌پای کار بیاید تا مساله راه آهن را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال کنیم.
‌ شهردار تهران گفت:باید دولت ‌پای کار بیاید تا مساله راه آهن را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال کنیم.
چند ساعت گشت و گذار در مسافرخانه‌های جنوب شهر تهران که قصه‌های عجیب و البته مشابهی دارند. درِ بیشتر اتاق‌ها را که باز کنی، رویای رسیدن به تهران دراز به دراز روی تخت خوابیده. اینجا یکی از ده‌ها مسافرخانه میدان راه‌آهن است با ۳۵ اتاق.
با حکم شهردار تهران، مسعود درستی مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه شد.
با حکم شهردار تهران، مسعود درستی مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه شد.
طی حکمی از سوی شهردار تهران، محسن هرمزی که پیش از این به عنوان معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران انجام وظیفه می‌کرد، به سمت مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) منصوب ‌شد.
با حکم شهردار تهران، محسن هرمزی به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه منصوب شد.
با حکم شهردار تهران، محسن هرمزی به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه منصوب شد.
وزیر راه و شهرسازی در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان، به بحث و بررسی در خصوص تکمیل راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان پرداخت.
برای نخستین بار، محمدحسن‌خان اعتمادالسلطنه، در باره راه‌آهن، مطلبی را در خاطراتش نوشت که سال‌ها بعد در قالب کتابی منتشر شد: «.. وزیر امور خارجه وارد شد. تعریف پروتست روتر [رویتر]را در باب قرارنامه راه‌آهن جدید و اظهارات سفارت انگلیس بیان کرد. قرار شد سه‌شنبه به این کار برسیم. تفصیل روتر و راه‌آهن مفصل است. ان‌شاءالله خواهم نوشت.» و مدتی بعد نوشت: «شنیدم قرارنامه راه‌آهن ما بین دولت ایران و وزیر مختار ینگی‌دنیا [آمریکا]بسته شده و مشیرالدوله در نوشتن این قرارنامه یکصد هزار تومان مداخل کرده است.»
در محدوده جنوب غرب تهران، درست همان جایی که ریل راه‌آهن تهران ـ اهواز آن را قطع می‌کند، محله‌ای با اسم بامسمایی وجود دارد که اهالی «سبیل‌آباد» صدایش می‌زنند و خود ساکنان گرچه از این نام بدشان نمی‌آید، اما اگر ازشان بپرسید که محله‌تان کجاست قطع به یقین می‌گویند که بچه کوی زاهدی‌اند.
بنا به اطلاعیه روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قطار ترکیبی تهران - کربلا که مقرر بود روز سه‌شنبه ۸ شهریور ساعت ۱۱ صبح از تهران به مقصد کربلا حرکت کند، تا اطلاع ثانوی لغو شد.
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر می‌باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ