در حالی که وزارت راه و شهرسازی تلاش 20 ساله برای ساخت راه آهن شلمچه-بصره را همچنان ادامه می دهد، اما به نظر می رسد احداث راه آهن کرمانشاه-خسروی-خانقین زودتر به بغداد می رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اختلال سامانه فروش بلیت قطار تهران-کربلا اعلام کرد: از ساعت ۲۱ امشب فروش بلیت قطار ترکیبی کربلا آغاز می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس با عنوان کانون تربیت و پیشرفت محله که محور آن مسجد است، خبر داد.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع مسکن در بخش تأمین منابع مالی دچار مشکل است.
مخترع طرح سیستم جان پناه اضطراری با اشاره به قابلیت های این محصول فناورانه گفت: این سیستم امکان واکنش سریع برای کاهش تلفات سوانح غیر مترقبه را فراهم می کند.
دو پاس بلند و تماشایی از قلب خط دفاعی سپاهان زمینه‌ساز دو گل پیروزی‌بخش این تیم مقابل تراکتور شد.
اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان، ساخت شهر جدید چهارم و ۳ شهرک در حال پیگیری است.
شرکت نوپای نروژی، ویتالوپ (Vitaloop) بطری آبی ساخته که می‌توان از آن برای تولید آب آشامیدنی استفاده کرد. این استارت‌آپ با کمک فناوری‌نانو اقدام به تولید این بطری آب کرده است.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن بااشاره به امضای موافقت‌نامه با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از فراهم شدن زمینه برای تخصیص ۷.۵ میلیارد دلار مشوق صرفه‌جویی مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران حوزه ریلی خبر داد.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به امضای موافقت‌نامه با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از فراهم شدن زمینه برای تخصیص ۷.۵ میلیار دلار مشوق صرفه‌جویی مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران حوزه ریلی خبر داد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر بهینه‌سازی مصرف سوخت با توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور، از مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی خبر داد.
ساختمان ایستگاه راه‌آهن تهران یا استاسیون قدیم از دوران پهلوی اول در ضلع جنوبی میدان راه‌آهن ساخته شد که معماری قابل تأمل و ماجرا‌های جالبی دارد.
مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه ۲ گفت: با اجرا شدن پروژه راه آهن رشت- آستارا، سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری در بردارد.
ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این توافقنامه روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - و پس از سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.
مدیر عامل راه‌آهن از ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره بر روی اروندرود به دست مهندسان ایرانی خبر داد.
در ساعت ۷:۴۴ صبح امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ یکی از قطار‌های خط ۳ در ورودی شرقی ایستگاه راه‌آهن به دلیل نقص فنی متوقف شد.
عظیمی، معاون ساخت و توسعه شرکت راه‌آهن گفت: تمام اقلامی که در بخش ریلی در ۴ سال گذشته به کشور وارد می شد، الان در کشور تولید می شود.
شاید بپرسید که این بنای قدیمی را چه کسی ساخته است؟ در پاسخ باید گفت که معمار این بنا، فردی اوکراینی به نام «ولادیسلاوویچ گارادیتسکی» است که با الهام از معماری ایران باستان و به‌کارگیری شیوه اکسپرسیونیسم آرمان‌گرا این بنا را طراحی کرد. ایستگاه راه‌آهن تهران با مصالحی، چون آهن و سیمان ساخته شده و پنجره‌های آن از برنز و آهن است، نمای خارجی آهن نیز با مصالح ساختمانی ایرانی مثل سنگ سفید تراورتین تزیین شده که از معدن سنگ «پل‌سفید» استخراج شده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن گفت: در بخش ریلی کشور تمام پروژه ها داخلی سازی می شود.
چند ساعت گشت و گذار در مسافرخانه‌های جنوب شهر تهران که قصه‌های عجیب و البته مشابهی دارند. درِ بیشتر اتاق‌ها را که باز کنی، رویای رسیدن به تهران دراز به دراز روی تخت خوابیده. اینجا یکی از ده‌ها مسافرخانه میدان راه‌آهن است با ۳۵ اتاق.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور راه آهن گفت: راه آهن رشت- آستارا به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
برای نخستین بار، محمدحسن‌خان اعتمادالسلطنه، در باره راه‌آهن، مطلبی را در خاطراتش نوشت که سال‌ها بعد در قالب کتابی منتشر شد: «.. وزیر امور خارجه وارد شد. تعریف پروتست روتر [رویتر]را در باب قرارنامه راه‌آهن جدید و اظهارات سفارت انگلیس بیان کرد. قرار شد سه‌شنبه به این کار برسیم. تفصیل روتر و راه‌آهن مفصل است. ان‌شاءالله خواهم نوشت.» و مدتی بعد نوشت: «شنیدم قرارنامه راه‌آهن ما بین دولت ایران و وزیر مختار ینگی‌دنیا [آمریکا]بسته شده و مشیرالدوله در نوشتن این قرارنامه یکصد هزار تومان مداخل کرده است.»
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از توافق با وزیر راه مبنی بر تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از قبیل رشت-آستارا، چابهار-زاهدان و برقی کردن تهران-مشهد از محل تهاتر نفت خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت خط راه‌آهن شیراز - بوشهر به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
بنا به اطلاعیه روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قطار ترکیبی تهران - کربلا که مقرر بود روز سه‌شنبه ۸ شهریور ساعت ۱۱ صبح از تهران به مقصد کربلا حرکت کند، تا اطلاع ثانوی لغو شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ