کپسول اوریون پس از تکمیل یک سفر ۱.۴ میلیون مایلی به ماه و بازگشت به زمین در ماه گذشته، اکنون به مقر فضایی کندی رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۴ فضانورد ماموریت خصوصی Ax-۲ به ایستگاه فضایی بین المللی طبق برنامه ریزی قبلی همراه کپسول دراگون روی اقیانوس فرود آمدند.
پنج فضانورد کپسول اندیورنس (endurance/ پایداری) پس از ۵ ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی بامداد یکشنبه ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) به زمین بازگشتند. کپسول ماموریت Crew-۵ حدود ساعت ۹ شب شنبه به وقت محلی در آب‌های سواحل فلوریدای ایالات متحده آمریکا در دریا فرود آمد. این سفینه فضایی اکتبر سال گذشته با یک موشک اسپیس ایکس به آسمان پرتاب شد و کوییچی واکاتا، آنا کیکنا، نیکول مان و جوش کاسادا، فضانوردان ژاپنی، روس و آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده بود.
ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی با کپسول اسپیس ایکس حداقل یک روز به تاخیر افتاد.
بر اساس این خبر، پرتابگر فوق سنگین استارشیپ که سنگین‌ترین پرتابگر ساخته‌شده تاکنون است، می‌تواند تا ۸۵۰ هزار کیلوگرم را با خود به فضا ببرد که دو برابر پرتابگر توسعه‌داده‌شده توسط ناسا است که سال گذشته میلادی کپسول خالی اوریون را در ماموریت آرتمیس ۱ به کره ماه پرتاب کرد و برگشت (اخبار بیشتر در این مورد را اینجا بخوانید).
پس از ردیابی نشتی در یک کپسول سایوز که فضانوردان را به ایستگاه فضایی برده بود، روسیه تصمیم دارد با انجام یک ماموریت نجات ۳ خدمه را به زمین بیاورد.
آرتمیس۱ که نخستین ماموریت ناسا از مجموعه ماموریت‌های طراحی‌شده برای بازگرداندن بشر به سطح ماه به شمار می‌رود، اکنون کامل شده است. کپسول بدون سرنشین اوریون روز یکشنبه در اقیانوس آرام فرود آمد و ماموریت ۲۵.۵ روزه خود را به مدار ماه و بازگشت از آن به پایان رساند.
نخستین ماموریت پروژه آرتمیس ناسا با موفقیت پایان یافت. در همین راستا یک کپسول بی سرنشین اوریون دیروز ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به وقت آمریکا در اقیانوس آرام و در نزدیکی ساحل کالیفرنیا فرود آمد.
ناسا ویدئوی ماموریت آرتمیس یک را به طور زنده پخش می کند. در این ویدئو کپسول اوریون که در مدار رتروگراد ماه می چرخد، دیده می شود.
کپسول اوریون متعلق به ماموریت آرتمیس یک اکنون دور ماه مدار می زند. این کپسول در مدار «رتروگراد» دور دست ماه قرار دارد.
کپسول اوریون از فاصله ۱۳۰ کیلومتری ماه تصاویری از سطح قمر زمین ثبت و ناسا آنها را منتشر کرده است. این نزدیک ترین گذر کپسول متعلق به ماموریت آرتمیس یک از  کنار ماه به حساب می آید.
برخی از ماهواره های کیوب ستی که در ماموریت آرتمیس یک همراه موشک اس ال اس و کپسول اوریون به فضا پرتاب شدند، اکنون فعال شده اند اما برخی از آنها هیچ اطلاعاتی به زمین نفرستاده اند.
کپسول اوریون متعلق به ماموریت آرتمیس یک به مدار ماه رسید و از فاصله ۱۳۰ کیلومتری آن گذر کرد.
کپسول اوریون متعلق به ناسا در مسیر ماموریت آرتمیس یک همچنان به سمت ماه در حرکت است و در این میان نخستین ویدئو را ثبت کرده است.
نخستین تصویر مربوط به ماموریت آرتمیس یک به زمین ارسال شد. روز گذشته کپسول بی سرنشین اوریون همراه ابر موشک اس ال اس به فضا پرتاب شد تا سفر ۲۵ روزه به ماه را آغاز کند.
ماموریت آرتمیس یک بالاخره پس از بارها تلاش و شکست انجام شد.  طی این ماموریت ابر موشک اس ال اس همراه کپسول بی سرنشین اوریون از پد پرتاب39B در مقر فضایی کندی  آمریکا به فضا پرتاب شد.
ماموریت آرتمیس ۱ با پرتاب موشک ناسا که کپسول اوریون نیز بر فراز آن نصب بوده است امروز در ساعت ۱:۴۸ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۰:۱۸ صبح به وقت تهران) آغاز شد.
ناسا تصمیم دارد کپسول اوریون و موشک اس ال اس را روز چهارشنبه به مدار زمین بفرستد اما پیش از آن باید فعالیت هایی انجام دهد که یکی از آنها بررسی درزگیری کپسول اوریون است.
ناسا تصمیم دارد کپسول اوریون و موشک اس ال اس را روز چهارشنبه به مدار زمین بفرستد اما پیش از آن باید فعالیت هایی انجام دهد که یکی از آنها بررسی درزگیری کپسول اوریون است.
چین یک کپسول باری جدید به ایستگاه فضایی تازه تکمیل شده خود ارسال کرده است. این عملیات مقدمه ای بر ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه در آینده نزدیک است.
کپسول سیگنوس شرکت نورتروپ گرومن که دیروز به فضا ارسال شد اکنون با مشکلی روبرو شده و یکی از پنل های خورشیدی آن باز نشده اما تیم پروژه معتقدند این امر اختلالی در ماموریت ایجاد نمی کند.
ناسا تصمیم دارد در ۱۴ نوامبر(۲۳ آبان) برای سومین بار تلاش کند تا ابر موشک SLS را همراه کپسول اوریون به فضا بفرستد.
موشک اس ال اس که قرار است در ماموریت آرتمیس یک کپسول اوریون را به ماه ببرد، تست سوختگیری حیاتی را با موفقیت پشت سر گذاشت.
تاریخ انجام آزمایش سوختگیری موشک اس ال اس که قرار است ماموریت آرتمیس یک را انجام دهد، ۲۱ سپتامبر اعلام شده است. به این ترتیب تاریخ پرتاب موشک و کپسول اوریون ۲۷ سپتامبر خواهد بود.
دومین تلاش ناسا برای انجام ماموریت آرتمیس یک و ارسال موشک اس ال اس همراه کپسول اوریون به مدار ماه به دلیل نشتی هنگام سوختگیری انجام نشد. این ماموریت احتمال دارد تا نیمه اکتبر انجام نشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ