یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که ایران همچنان خواستار دریافت تضمین های قوی از آمریکا برای عدم خروج مجدد از برجام است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای درباره آزادسازی منابع توقیف شده ایران اعلام کرد: زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران حضور دارند.
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
برخی رسانه‌های اصولگرا با انتشار تصاویری از نوشته‌هایی توییتر و اینستاگرام حسین سلاح‌ورزی در روزهایی که کشور در اعتراضات و ناآرامی به‌سر می‌برد، رئیس جدید اتاق بازرگانی را برانداز خواند و از نهادهای مسئول خواست مانع حضور او در شوراهایی شوند که بر اساس قانون رئیس اتاق می‌تواند عضو از آنها باشد. برخی از آنها همچنین خواستار عذرخواهی و استعفای سلاح‌ورزی شدند.
شهداب ایران در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه سه بر یک مغلوب نماینده ژاپن شد.
وزیر خارجه اردن همچنین تأکید کرد که باید برای بررسی مسائل مختلف از جمله وضعیت مرزهای اردن و سوریه و چالشهایی که قاچاق مواد مخدر به اردن ایجاد کرده است، گفت‌وگوی عملی، شفاف و صریحی صورت گیرد.
معاون امور زنان و خانواده، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود خواستار چاره اندیشی برای نفی ظلم علیه زنان چه در خانواده ها و چه در جامعه شده بودند، تصریح کرد: ایشان معتقدند که برای حمایت از زنان باید چاره اندیشی کرد و همچنین باز گذاشتن عرصه برای فعالیت بانوان در عرصه های مختلف بسیار مهم است.
سرمربی سپاهان جذب سیاوش یزدانی و جدایی دو بازیکن تیمش را تکذیب کرد و همچنین خواستار ورود VAR به فوتبال ایران شد.
ماموریت هیات حقیقت‌یاب در مورد ایران یک‌ساله است که این مدت قابلیت تمدید دارد و فعالیت آن متمرکز بر جمع آوری مدارک و مستندات نقض حقوق بشر در ایران در بازه زمانی یاد شده و ارائه یک گزارش شفاهی ابعاد جنسیتی نقض حقوق بشر به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر و یک گزارش جامع از یافته‌ها در پنجاه و پنحمین جلسه شورا از جمله مواد دیگر این قطعنامه است. این قطعنامه همچنین خواستار همکاری دولت جمهوری اسلامی برای همکاری کامل با هیات حقیقت یاب شده است.
در ادامه این بیانیه اتحادیه اروپا از مقامات ایران خواسته تا به تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی عمل کنند. همچنین در این بیانیه شورای اروپا خواستار توقف آن چه "دستگیری‌های خودسرانه" معترضین عنوان کرده، شده است.
کریم انصاری‌فرد با آمادگی کامل آخرین تمرین ایران پیش از جام جهانی را پشت سر گذاشت.
دومین روز از دوازدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان رده‌ پایه با ناکامی نمایندگان کشورمان در کسب مدال به پایان رسید.
زمانی که یک سبد صادراتی از نظر تنوع محدود باشد، در صورتی که اتفاق خاصی رخ دهد آسیب بزرگی به صادرات و اقتصاد وارد می‌شود که نمونه آن را نیز طی ۴ سال اخیر و با بازگشت تحریم‌ها شاهد بودیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکره به منظور دستیابی به توافق پایدار و متضمن منافع اساسی جمهوری اسلامی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکره به منظور دستیابی به توافق پایدار و متضمن منافع اساسی جمهوری اسلامی است.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
مرندی همچنین در خصوص اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خواستار پاسخگویی ایران به ادعاهای اثبات‌نشده آژانس شده بود و این که آیا این موضوع، مشکلی جدید برای مذاکرات ایجاد می‌کند، گفت: پرونده اتهامات نادرست قبل از آن که بتوانیم اجرای یک توافق را جلو برویم، باید بسته شود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران است و با شرکای اروپایی خود در این زمینه رایزنی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران است و با شرکای اروپایی خود در این زمینه رایزنی خواهد کرد.
تیم ملی والیبال جوانان ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در کشور تایلند موفق به شکست تیم ملی بحرین شد.
گزارش تحلیلی وضعیت شاخص آلودگی هوا در هفت کلانشهر کشور در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.
یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده گفت: «جمهوری اسلامی ایران، درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته است.» پیشتر وال استریت ژورنال مدعی شده بود که ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار گذاشته، اما همچنان خواستار تضمین‌های قوی‌تر از امریکاست.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که ایران همچنان خواستار تضمین‌های قویتر از واشنگتن برای عدم شانه خالی کردن مجدد از توافق است.
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که ایران همچنان خواستار دریافت تضمین های قویتر از آمریکا برای عدم خروج مجدد از برجام است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ