نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: یکی از اقدامات افتخار آمیز مجلس یازدهم که می‌تواند بیش از هزار و ۸۰۰ امضای طلایی را از بین ببرد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمعی از نمایندگان در بیانیه‌ای از رئیس دستگاه قضا خواستند تا با صدور دستور ویژه، اجازه ندهد تا اختلاف نظرها، کم‌کاری‌ها، تعارضات منافع و کارشکنی‌ها مانع اجرای قانون تسهیل شود.
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: مبنای عملکرد کانون وکلا باید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باشد. لجبازی کانون وکلا در برابر اجرای این قانون اصلاً معنی ندارد.
سید احسان خاندوزی گفت: همه مراجعات و دریافت مجوزها را به صورت الکترونیک تبدیل کرده‌ایم.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تشریح وضعیت فعلی اجرای قانون تسهیل در زمینه وکالت و اقدامات مجلس برای اجرای این قانون از سوی دستگاه‌های مسئول پرداخت.
انتظار می‌رود که قوه قضائیه در راستای احقاق حقوق پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت و همچنین اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار که منجر به امیدآفرینی و افزایش نرخ اشتغال جوانان و همچنین باعث بهبود شرایط دسترسی مردم به وکیل می‌شود، ورود جدی‌تری به این فرایند‌های کارآموزی داشته باشد. مشخص است که این وقفه‌ها که کم‌کم عمر آن‌ها به یک سال نیز می‌رسد، نباید تبدیل به رویه و عادت متولیان امر شود تا پذیرفته‌شدگان هرسال، برای ورود به شغل وکالت، معطل درب ورودی نهاد‌های متولی تربیت وکیل نمانند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مقاومت در برابر اجرای قانون تسهیل از باب حفظ انحصارهای موجود است و قوه قضائیه باید نهادهای متولی وکالت را مکلف به اجرای قانون کند.
رئیس اتاق اصناف در نامه‌‍‌ای خطاب به روسای اتاق‌های صنفی و اتحادیه‌های کشور، شیوه‌نامه‌ اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها و اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها را ابلاغ کرد.
یک نماینده مجلس گفت: برای اجرای قانون تسهیل خیلی جدی هستیم و اگر در اجرای این قانون همکاری نشود و ممانعت‌هایی در برابر آن شکل بگیرد مجلس و نمایندگان باز هم قید اجرای قانون تسهیل را نمی‌زنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: متأسفانه تا حدودی وزارت اقتصاد به اجرای قانون تسهیل مجوز‌های کسب‌وکار بی‌توجه بوده است و شاید ضعف در نظارت مجلس موجب این بی‌توجهی شده باشد.
یک نماینده مجلس یازدهم گفت: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه جهش تولید باید با قدرت بیشتری اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را دنبال کنند.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت:مجلس و وزارت اقتصاد پیگیر دلیل عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها هستند.
در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور، آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص تسهیل سرمایه گذاری و توسعه صادرات شرکت ها و مؤسسات تصویب شد.
کاربردی‌سازی دستاوردهای پژوهشی و دانشی کشور که یکی از ارزش های افزورده فراموش شده در کشور است با اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان محقق خواهد شد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: این مرکز با هدف تسهیل نظارت بر اجرای قانون و شفاف‌سازی اقدامات و عملکرد مراجع صدور مجوز، تمامی تکالیف قانونی در حوزه مجوزهای کسب و کار را شاخص‌سازی کرده است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: این مرکز با هدف تسهیل نظارت بر اجرای قانون و شفاف‌سازی اقدامات و عملکرد مراجع صدور مجوز، تمامی تکالیف قانونی در حوزه مجوزهای کسب و کار را شاخص‌سازی کرده است.
رئیس جمهور قانون تفسیر موادی از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را برای اجرا ابلاغ کرد.
چرا اگر ساعت‌ها از وقت مجلس و برنامه‌های صدا و سیما به موضوعی به نام آزمون وکالت با حدود ۸۰ هزار شرکت کننده اختصاص می‌یابد، دست کم همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهاد‌های دولتی که حوزه گسترده‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهند و ممکن است میلیون‌ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند، اظهارنظر و مصاحبه و نطق به عمل نمی‌آید؟
چرا اگر ساعت ها از وقت مجلس و برنامه های صدا و سیما به موضوعی به نام آزمون وکالت با حدود 80 هزار شرکت کننده اختصاص می یابد حداقل همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهادهای دولتی که حوزه گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهند و ممکن است میلیون ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند اظهار نظر و مصاحبه و نطق به عمل نمی آید؟
اگر ساعت ها از وقت مجلس و رسانه های جمعی را به موضوعی جزئی به نام آزمون وکالت با حدود 80 هزار شرکت کننده اختصاص می دهند حداقل همین مقدار هم درباره مانع تراشی نهادهای دولتی که حوزه گسترده ای را تحت پوشش قرار می دهند و ممکن است میلیون ها ایرانی از اجرای این قانون منتفع شوند اظهار نظر و مصاحبه و نطق به عمل آورند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: مجموعه وزارت اقتصاد و حتی دولت به اجرای قانون تسهیل علاقه دارند، اما متاسفانه اراده کافی برای تغییر شرایط و صدور مجوز‌ها تنها از طریق درگاه ملی مجوز‌ها وجود ندارد.
کارشناسان مالیاتی معتقدند قانون سامانه مؤدیان اگرچه یک قانون پیشرو است اما در اجرای آن صرفا به زیرساخت‌های فنی و اطلاعاتی نباید اکتفا کرد و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را هم در پیش گرفت.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: کانون وکلا، قانون مجلس درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را اجرایی نمی‌کند و مجلس باید اقدام جدی کند.
فضاسازی ها نباید ما را در مسیر اجرای قانون و دفاع از ارزش ها هراسان کند؛ در عین حال باید بهره گیری از بستر شبکه اطلاعات و فضای مجازی برای مردم آسان و ارزان شود و امنیت مردم در این شبکه‌ها را افزایش دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ