مشاور رئیس شرکت مهندسی انرژی هسته‌ای روسیه از تداوم حملات به نیروگاه هسته ای زاپروژیا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات اوکراینی اعلام کردند که روسیه مناطقی از اوکراین را هدف حملات پهپادی خود قرار داده است.
منابع عراقی از حملات جدید ترکیه به شمال این کشور خبر دادند.
در پی حمله سایبری به سرورهای کامپیوتری بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا خدمات درمانی این کشور با اختلال مواجه شد و اورژانس‌های چندین ایالت را از ارائه خدمات منع کرد.
رئیس جمهور روسیه ادامه داد: پدافند هوایی مسکو برای مقابله با حملات به درستی و به شکل طبیعی کار کرد، اما تهدیدهای دیگری در رابطه با فعالیت نیروگاه هسته‌ای در زاپوریژیا وجود دارد.
فرماندار موقت منطقه زاپروژیا می‌گوید که حملات بی‌وقفه نیروهای اوکراین به منطقه‌ای که شانه به شانهِ نیروگاه اتمی زاپروژیا واقع شده، به مثابه تروریسم جهانی است.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی حملات موشکی به نیروگاه هسته ای زاپروژیا را غیر قابل قبول ارزیابی کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی از وقوع چندین انفجار در نیروگاه هسته ای زاپروژیا در اثر حملات موشکی اوکراین خبر داد.
حملات موشکی روسیه به مواضع نیروهای اوکراینی در زاپروژیا، شماری از مزدوران خارجی کشته شدند.
رئیس جمهور در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی گفت: اغتشاشات برای ایجاد مزاحمت برای کسب و کار مردم و علم و دانش است. بستر حملات تروریستی در اغتشاشات است.
مقامات محلی شهر انرهودار اعلام کردند تلاش ارتش اوکراین برای تصرف نیروگاه زاپروژیا شکست خورده و این شهر هم‌اکنون تحت حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین قرار دارد.
رئیس جمهور روسیه گفت: سرویس‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک انجام داده‌اند، اما ما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم.
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین حملات علیه نیروگاه اتمی زاپروژیا را بار دیگر آغاز کرده است.
نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین از گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص نیروگاه اتمی زاپروژیا انتقاد کرد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شرایط در نیروگاه اتمی زاپروژیا را بحرانی توصیف کرد.
مقامات محلی می گویند که نیروهای ارتش اوکراین در حملات اخیر به نیروگاه اتمی زاپروژیا قصد داشتند هیئت کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به گروگان بگیرند.
مقامات نیروگاه زاپوروژیه نسبت به تکرار فاجعه چرنوبیل و فوکوشیما در این نیروگاه بدلیل ادامه حملات نیروهای اوکراینی هشدار دادند.
وزارت دفاع روسیه به دنبال بروز نگرانی هایی در خصوص حملات مکرر ارتش اوکراین به تأسیسات نیروگاه هسته ای زاپروژیا، اطمینان داد که وضعیت پرتوها هم اکنون در محدوده طبیعی قرار دارد.
در ادامه مناقشه بر سر نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین، مقامات محلی اعلام کردند در نتیجه بمباران‌ها و حملات، خطوط انتقال برق این نیروگاه به اوکراین قطع شده است.
رئیس جمهور روسیه هشدار داد که حملات اوکراین به نیروگاه زاپروژیا پیامد‌های بسیار وخیمی به همراه دارد و ممکن است به فاجعه بزرگ منجر شود.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای اوکراینی قصد دارند همزمان با حضور دبیر کل سازمان ملل در این کشور، حملات دیگری علیه نیروگاه اتمی زاپروژیا صورت دهند.
بعد از حملات مداوم نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپروژیا، دولت روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته درباره این مسئله تشکیل جلسه دهد.
یک منبع در نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت: با توجه به حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا و پیامد‌های فاجعه‌بار احتمالی آن، روسیه درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در ۱۱ اوت را مطرح کرده است.
بعد از حملات مداوم نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپروژیا، دولت روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته درباره این مسئله تشکیل جلسه دهد.
بنا به اعلام مقامات محلی، در اثر حملات نیروهای اوکراینی به نیروگاه هسته ای زاپروژیا برخی از بخش های آن دچار آسیب شده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ