معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های پیشران اقتصاد است که بخش زیادی از آینده اقتصاد دنیا را شامل خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدل‌های اقتصادی کسب و کار دیجیتال، امروزه بیش از هر زمانی تمرکز خود را معطوف بر تصمیم گیری درســت است، برهمین اساس «بانک ایران زمین» با ایجاد و توسعه مرکز داده کاوی در راستای استراتژی‌های اقتصاد دیجیتال خود، یکی از اقدامات مهم در راستای کسب و کار دیجیتال را برداشته است.
مدیر گروه آزمایشگاه داده پژوهشکده حکمرانی شریف برخی جزئیات گزارش چشم انداز اقتصاد دیجیتال کشور را تشریح کرد.
ستاد اقتصاد دیجیتال همواره نقش پررنگی در توسعه کاربرد فناوری‌های نوظهور و رساندن این فناوری‌ها به مرحله تجاری‌سازی و درآمدزایی داشته و دارد.
مدرسه تابستانه با ‏عنوان «مهارت‌های نرم فریلنسرها در حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال» توسط مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال پژوهشگاه ICT شروع به کار کرد.
کارگاه آموزشی سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد.
وزیر ارتباطات از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان برنامه هفته توسعه خبر داد.
معاون اول رئیس جمهور در نشستی با ۱۸ نفر از مدیران و فعالان کسب و کارهای بزرگ دیجیتال در کشور، رویکرد دولت سیزدهم به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت محور و تحول ساز خواند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ایران به ۷.۵ درصد افزایش یافته است.
رییس جمهور گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رشد اقتصاد دیجیتال کشور داریم.
رئیسی با بیان اینکه برخی از کشورها به میزان درآمد نفت ما، از حوزه اقتصاد دیجیتال درآمد دارند، گفت: رشد اقتصادی در حوزه دیجیتال از ۶/۲ به ۷/۵ درصد رسیدیم اما نباید به این میزان قانع باشیم.
مدیرعامل ایرانسل با تشریح تأثیر سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان گفت: با رشد همه جانبه فناوری‌های دیجیتال، تغییر آشکاری در بین بازیگران اصلی بازارهای جهانی به وجود آمده است.
مدیرعامل ایرانسل در اختتامیه سی‌ویک‌امین کنفرانس مهندسی برق، طی سخنانی، با تشریح تأثیر سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان تأکید کرد: با رشد همه جانبه فناوری‌های دیجیتال، تغییر آشکاری در بین بازیگران اصلی بازارهای جهانی به وجود آمده است. در سال‌های نه چندان دور، اقتصاد به شدت تحت تأثیر صنایع دیگری بود، اما اکنون شرکت‌های دیجیتال سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، که این امر منجر به رشد و پیشرفت اقتصاد دیجیتال شده است.
بررسی‌های وب‌سایت معتبر «سرف‌شارک» تایید می‌کند که در سال گذشته میلادی، ایران با ۱۱ مورد محدودیت اینترنتی جدید، رتبه دوم جهان از نظر بیشترین تعداد این محدودیت‌ها را به‌خود اختصاص داد. ایران در سال ۲۰۲۲، محدودیت واتس‌آپ و اینستاگرام به‌مدت ۲۴۲۴ ساعت، محدودیت اسکایپ به‌مدت ۲۳۵۳ ساعت، قطع اینترنت در کردستان به‌مدت ۳۳۶ ساعت و قطع اینترنت سراسری به‌مدت ۳۳۰ ساعت را تجربه کرده است. با این حال آیا می‌توان امیدوار بود که اختلال اینترنتی و فیلترینگ گسترده، در آینده نزدیک از بین برود؟
وزیر ارتباطات گفت: هدف گذاری برای اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد است.
کندی و اختلال اینترنت طی یک سال گذشته در حالی به یکی از مشکلات روزمره عموم مردم تبدیل شده است بنابراین به نظر می رسددر این وضعیت صحبت کردن از توسعه اقتصاد دیجیتال به نوعی شعار محسوب شود.
موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه کشور با حضور معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از خبرگان بخش خصوصی و اساتید دانشگاهی بررسی شد.
وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شده اند.
آیین نامه حمایت از فریلنسران فعال در حوره اقتصاد دیجیتال از سوی وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصویب و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های پیشران اقتصاد است که بخش زیادی از آینده اقتصاد دنیا را شامل خواهد شد.
کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به شرکت شاپرک اعلام کرده که الزام اخذ اینماد برای دریافت درگاه پرداخت لغو شود، در حالیکه الزام اینماد تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق به ریاست رئیس جمهور بوده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضوابط شناسایی سکوهای مشمول طرح حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و شرایط بهره مندی از حمایت های آن را در فراخوانی منتشر کرد.
طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کشور مصوب ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی رونمایی شد.
همتی:‌ در مناظره‌های انتخاباتی از پیش بینی هایم بود که ریاست جمهوری رقبایم به طبقاتی ‌سازی اینترنت و محدودسازی حداکثری‌اش می‌انجامد.
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و تقاضای روزافزون مردم باید خدمات در این حوزه افزایش یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ