بریتانیا و سایر متحدان آن کشور در بحران اقیانوس آرام با برعهده گرفتن مسئولیت پذیری برای امنیت خود نقش حمایت کننده ارزشمندی را خواهند داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر بایکال خواهان مقایسه عادلانه‌تری با تراشه‌های سرور اینتل بود، می‌بایست یکی از محصولات Xeon Platinum را که ۴۸ هسته یا بیشتر دارند، محک می‌زد. بنا به برخی دلایل عجیب، این کمپانی روسی، یک تراشه AMD را از آخرین مقایسه خود حذف کرد. این کمی تعجب‌آور است چرا که بایکال الکترونیکس با هیجان ادعا کرده بود که Baikal-S قابل مقایسه با EPYC ۷۳۵۱ از دوره Zen ۱ است.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد اف‌ای‌تی‌اف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و همانجا تایید می‌شود.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد اف‌ای‌تی‌اف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و همانجا تایید می‌شود.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ایالات متحده را کاملا از منظر اقتصادی از چین بی‌نیاز می‌کند. وی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، عنوان بهترین کشور برای تجارت را از چین می‌رباید.
وزیر خارجه جدید چین با انتقاد از رویکردهای دولت آمریکا در مواجهه با این کشور هشدار داد اگر واشنگتن تغییر رویه ندهد، درگیری بین دو کشور قطعی خواهد بود.
وزیر خارجه آلمان مدعی شد که اگر چین به روسیه کمک نظامی ارسال کند، این مسئله با قوانین بین المللی در تعارض خواهد بود.
سخنگوی وزارت دفاع چین امروز هشدار داد: اگر مقامات تایوان سرعقل نیایند، قاطعانه تجزیه طلبی را سرکوب می‌کنیم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر ایران و چین با یکدیگر بیشتر همکاری کنند، حرف‌های زیادی برای گفتن در دنیا دارند.
با افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد اگر چین حاکمیت این کشور را تهدید کند، آمریکا نیز پاسخ متقابل خواهد داد.
دولت آمریکا تهدید کرد اگر چین تصمیم بگیرد کمک‌های امنیتی در اختیار روسیه قرار دهد و در دورزدن تحریم‌ها به مسکو کمک کند، حتما با پیامدهای سنگینی روبرو خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی گفتیم باید بیانیه‌ای صادر شود و اگر کسی هم ورود نکند من مرتضی محمودوند به عنوان خدمتگزار مردم قطعا در مقابل چین موضوع تایوان را مطرح میکنم که به حق هم است.
کیهان نوشت: اگر امروز برای آقای شی در منطقه فرش قرمزی پهن می‌شود، نتیجه شکست‌های آمریکا و متحدانش در جنگ و تروریسم است.
وزارت دفاع آمریکا مدعی است که اگر چین با همین سرعت کنونی ادامه داد تا سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای خود خواهد داشت.
امروز (جمعه) ۲۰ آبان ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، از ساعت ۱۷:۰۰ در تهران به مصاف چین رفت که این دیدار با حساب ۷۲ - ۸۱ به سود چین پایان یافت.
بایدن گفته است که اگر چین حمله بی‌سابقه‌ای به تایوان انجام دهد، آمریکا از تایوان دفاع خواهد کرد.
تایوان امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که اگر نیروهای ارتش چین به قلمرو این جزیره وارد شوند، تایوان حق دفاع را برای خود محفوظ می‌داند.
به گفته کارشناسان در نشست خبرگزاری مهر، اگر مثلثی را ترسیم کنیم، دو ضلع آن یعنی چین و تایوان به جنگ علاقه‌مند نیستند اما آمریکا به عنوان ضلع سوم در صدد دمیدن بر آتش جنگ است.
سفیر چین در نروژ می گوید اگر مداخلات و تحرک آفرینی های خارجی در مسئله تایوان ادامه یابد، پکن حق تسریع در اتحاد مجدد این منطقه را برای خود محفوظ  می داند.
دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت، پکن از حامیان استقلال تایوان خواسته است تا "سر عقل بیایند" و بفهمند که اگر قانون را نقض کنند "به شدت مجازات خواهند شد."
چین بر استفاده از زور در صورت لزوم تأکید کرد و گفت: ما با بیشترین صداقت کار خواهیم کرد و نهایت تلاش خود را برای دستیابی به اتحاد مجدد مسالمت آمیز به کار خواهیم بست.
دولت چین هشدار داد اگر جدایی‌طلبان و نیروهای خارجی از خطوط قرمز پکن عبور کنند، گزینه استفاده از زور و حمله نظامی روی میز قرار دارد.
«"شی جین پینگ" در موضع گیری هایی گفته است که کاری که آمریکا با تایوان می کند شبیه به بازی با آتش است و در این معادله، بازیگری که با آتش بازی می کند، خواهد سوخت. از این رو قرار نیست چین بسوزد و اگر قرار باشد که به واسطه تحرکات آمریکا، چین بسوزد، این بدان معناست که چینی ها در زمین آمریکایی ها بازی کرده اند. از این رو، سفر "نانسی پلوسی" هم دقیقا با این نیت انجام شده که چین بسوزد. اما راهبردهای کلان چین، رویه هایی را تجویز می‌کنند که عملا از گرفتار شدن چین در این وضعیت جلوگیری می کنند.»
«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «اگر پلوسی به تایوان بیاید، به مفهوم مداخله آشکار در امور داخلی چین خواهد بود و عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ