دونالد ترامپ به توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های عربی موسوم به "توافق ابراهیم" اشاره و تاکید کرد: جو بایدن از همان ابتدا امنیت اسرائیل را فروخت و شروع کرد به التماس کردن برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران، آن هم با شرایط بدتر.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دونالد ترامپ در ویدئویی روز پنجشنبه به وقت محلی، در یاوه‌سرایی جدید خود، کرنش بایدن در توافق اخیر مبادله زندانیان با ایران را «ننگ‌آور» و تحقیر این کشور در عرصه جهانی دانست.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
ترامپ بایدن را به دلیل فساد تاریخی مورد انتقاد قرار داد و گفت: خانواده بایدن از جنگ اوکراین سود برده اند و اکنون دولت بایدن میلیاردها دلار از مالیات دهندگان آمریکایی برای اوکراین هزینه کند.
دوران ترامپ، علاوه بر دوران پایان حیات معاهده با ایران پیش از سال ۵۷، زمان پایان حیات چند معاهده امضاشده با اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی نیز بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، یک معاهده کنترل تسلیحات بود که در سال ۱۹۸۷، چهار سال پیش از آن چه فروپاشی شوروی می‌بود، امضا شد و مثل خیلی توافق‌های دیگر، پس از حذف شوروی با حضور روسیه به‌عنوان میراث‌دار ارشد شوروی، تداوم یافت.
دی‌سانتیس در بخشی از این مصاحبه با روزنامه اسرائیل‌هیوم به موضوع ایران پرداخته و ضمن انتقاد از سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته که «خوب بودن با ایرانی‌ها جواب نمی‌دهد.»
بایدن در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمایل من برای افزایش تولید و مشاغل در آمریکا مربوط به چین نیست. من نگران چین نیستم. به یاد داشته باشید، آمریکا بود که تراشه های الکترونیکی را اختراع کرد. ما هزاران شغل ایجاد کرده‌ایم.
اولیانوف در حساب کاربری‌اش در توییتر «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا را باعث پیشروی برنامه هسته‌ای ایران دانسته است.
جامعه ایرانی تجربه سه سال زندگی در وضعیت پس از امضای توافق برجام را دارد. جایی که تورم به محدوده تک رقمی رسید و ثبات در بازار تا حد زیادی تثبیت شد. اگر در عصر ریاست جمهوری ترامپ، عدم توافق با غرب منطقی به نظر می‌رسید، در دوران بایدن، بستر برای احیای توافق مهیا بوده و هست... اکنون بیش از هر زمان دیگری بازبینی در استراتژی سیاست خارجی کشور ضروی به نظر می‌رسد که این امر محقق نخواهد شد، مگر با یک «تصمیم سیاسی بزرگ در داخل
ترامپ روز سه‌شنبه گفت: «جنگ جهانی سوم هرگز هیچ وقت به این اندازه نزدیک نبوده است. ما باید خانه را از تمام جنگ‌افروزان و جهانی‌گرایان حامی ایده آمریکا آخر و پنتاگون، وزارت خارجه و امنیت ملی پاک کنیم.»
ترامپ می‌گوید جهان بیش از هر زمان دیگری به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر است.
ترامپ در پلت فرم «تروث سوشال» نوشت: «او (بایدن) بسیار عصبانی به نظر می‌رسد، با اینکه می‌خواهد وانمود کند فردی میانه‌روست، اما در میکروفون داد می‌زند. شاید کسی باید دستی به شانه‌اش بزند و بگوید: آرام باش!».
ترامپ در جمع هوادارانش افزود: اگر من در سال ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور می‌شدم، درگیری میان روسیه و اوکراین رخ نمی‌داد. حتی الان هم می‌توانم با یک "توافق صلح" آن را مدیریت کنم.
ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «اینکه بایدن اسناد فوق سری را تحویل چین داده است اقدامی فراتر از حد تصور است. »
حجت الاسلام مصدق گفت: رئیس شورای عالی قضایی عراق با تاکید و قاطعیت اعلام کردند که اقدامات حقوقی و قضایی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود. مصداق این امر، صدور دستوری برای دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در دستگاه قضایی کشور عراق است.
یکی از مقامات آمریکا می‌گوید که دولت کنونی این کشور به محافظت از رئیس جمهور سابق آمریکا مقابل تهدیدهای انتقام ایران، متعهد است.
مردم ایران چگونه می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند؟ همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران به جز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
چگونه مردم ایران می‌توانند نسبت به اقداماتی که آمریکا انجام داده بی‌تفاوت باشند. همچنان در ذهن ملت ایران سوالات جدی وجود دارد. چرا اینقدر ظلم به مردم ایران انجام دادند؟ مگر مردم ایران چکار می‌خواستند انجام دهند؟ مگر مردم ایران بجز استقلال، آزادی و توجه به آرمان‌های خود حرف دیگری دارند؟ چرا اینقدر به ملت ایران ظلم می‌شود؟
ترامپ در اولین حضور علنی خود پس از حمله ۱۷ مرداد با بیان اینکه این جست وجو یک "نقض عدالت" است، هشدار داد که این مسئله "واکنشی را به همراه خواهد داشت که مانند آن را هیچ کس ندیده است. "
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی تند و تیز حمله همه جانبه‌ای را علیه دونالد ترامپ به راه انداخت. بایدن در جریان سخنرانی در «فیلادلفیا» گفت که ترامپ و جمهوریخواهان خطر کنونی آشکار برای دموکراسی آمریکا هستند.
رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است که جو بایدن در سخنرانی اخیر خود این کشور را تهدید کرده است.
رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدامات دونالد ترامپ، دموکراسی در این کشور را به مخاطره می اندازد.
رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که با وعده‌ی بازگشت به برجام پا به عرصه‌ی رقابت‌های ریاست‌جمهوری گذاشت، تاکنون عملکردی همسو با پیشینیان خود در اعمال فشار حداکثری علیه ملت ایران داشته است.
اعضای هیئت رئیسه مهدی تاج با تقدیم شکایت خود به دادگستری تهران خواستار پرداخت غرامت از سوی دولت ترامپ به فدراسیون فوتبال ایران هستند!
ترامپ نوشت: دومین دوره کووید جو بایدن که گاهی از آن به عنوان ویروس چین یاد می‌شود متاسفانه توسط پزشکانش اشتباه تشخیص داده شد. او در عوض مبتلا به زوال عقل است، اما خوشبختانه در حال بهبودی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ