جانی اینتفانتینو، رییس فیفا، صحبت‌های عجیبی را در آستانه آغاز جام جهانی 2022 قطر مطرح کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تکنیک جدید کشف شده توسط تیم دانشگاه مک‌کواری، فرآیند بهره‌گیری از گرمای فشرده را دور زده و این امکان را فراهم می‌کند تا نانوحسگر‌ها را از طیف وسیع‌تری از مواد بسازند.
شاید بار‌ها تجربه کرده باشید که وقتی وایتکس روی لباس سیاه لک ایجاد می‌کند، لکه‌ها به رنگ سفید یا صورتی دیده می‌شوند. حال باید دید که چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم. این لکه‌ها به راحتی از روی لباس پاک نمی‌شوند و وایتکس به طور کلی رنگ پارچه را تغییر می‌دهد. به هر حال با استفاده از روش‌هایی ممکن است تا حدی رنگ لباس برگردد. یکی از این روش‌ها استفاده از الکل است که قبلاً نحوه پاک کردن لکه وایتکس روی لباس با الکل را شرح دادیم.
محمدی تاکید کرد: «در شرایط کنترل و نظارت مصرف الکل در جامعه حوزه پیشگیری را رها کرده و مقابله را مطرح کردیم و مقابله هم روشی موفق نبوده است. اینقدر که الکل و موادمخدر در دسترس همگان وجود دارد، نقل و نبات در دسترس نیست. در نظام ناکارآمد که جز هیجان و رقابت به دانش‌آموز منتقل نمی‌کند، نوجوان با هم‌سالان خود ارتباط می‌گیرد و، چون برمبنای احساس و در سن هویت و استقلال‌یابی نوجوان است برای کسب هویت مستقل تلاش می‌کند که خود را اثبات کند که به سمت الکل گرایش پیدا می‌کند.»
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع اعتیاد در ۲.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان گفت: بیشترین میزان اعتیاد دانش‌آموزان، مصرف الکل است.
مادر دله آلی حرف های پسرش در مصاحبه با گری نویل و اتهاماتی که زده بود را از اساس تکذیب کرد.
سید حسن موسوی چلک می‌گوید: «به عنوان یک مددکار اجتماعی که سال‌ها در این حوزه مشغول به کار بوده‌ام، می‌گویم که فشار روی مردم زیاد است، انواع بحران‌های سیاسی و اجتماعی داریم، سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه داریم، فشار‌های فراوان اقتصادی و بیکاری و تورم داریم، با افزایش اختلالات روانی روبه‌رو هستیم، امید کم است و همه این عوامل مردم را به سمتی می‌کشاند که بخواهند برای فرار به سمت مشروبات الکلی بروند. این آمار‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل اصلا دور از انتظار نیست.»
در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ مجموعا ١٩ نفر در تهران به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که شش نفر به دلیل مصرف اتانول و ١٣ نفر نیز به دلیل مصرف متانول بوده است.
نجف آبادی درباره موانع قانونی کردن توزیع الکل قانونی در کشور گفت: در ایران برای حفظ شعائر مذهبی و قانون دین درمورد عدم مصرف الکل برای مسلمانان قانونی شدم الکل خوراکی در کشور شدنی نیست، ولی باید فکری بکنیم که چرا مصرف الکل در ایران حتی نسبت به کشور‌هایی که مصرف در آن‌ها آزاد است بیشتر است. ما هم پای درددل دیگران می‌نشینیم و در جریان هستیم که مصرف الکل در کشور کم نیست. مصرف الکل حتی به صورت غیر قانونی هم باید شرایطی داشته باشد موجب مرگ افراد نشود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزاش تعداد مسمومین با الکل متانول، به ۱۹ نفر خبر داد. دکتر حسین پور در ادامه افزود: دو نفر از بیماران، دچار کاهش سطح هوشیاری و بستری بخش ICU هستند.
مدیر شبکه بهداشت سردشت از شهروندان خواست از مصرف مواد دست ساز و غیر استاندارد خودداری کرده و در صورت علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کنند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش ٣٠ درصدی مرگ درپی مصرف الکل در سال ١۴٠١ خبرداد و گفت: در سال ١۴٠١ متاسفانه ۶۴۴ نفر درپی مصرف الکل جان خود را از دست دادند.
مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر انتقال خودروی یک زن بی حجاب به پارکینگ منتشر شده که دلیل توقیف خودرو تست مثبت الکل راننده بوده است.
مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر انتقال خودروی یک زن بی حجاب به پارکینگ منتشر شده که دلیل توقیف خودرو تست مثبت الکل راننده بوده است.
مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر انتقال خودروی یک زن بی حجاب به پارکینگ منتشر شده که دلیل توقیف خودرو مربوط به تست مثبت الکل راننده بوده است.
رای فولت، فوتبالیست هلندی، به خاطر تصادف در حالت مستی که منجر به مرگ یک کودک شد، باید سه و نیم سال حبس بکشد.
کاترین ماسلنیکوف، مدیر نگهداری کلکسیون ماهی در موزه برک در سیاتل، گفت: حفظ سایر مواد آلی، نظیر DNA، بافت‌ها یا حتی تمام بدن حیوانات، به درصد الکل بالایی نیاز دارد. او معمولاً از الکل (بویژه از اتانول) برای نگهداری طولانی مدت استفاده می‌کند.
تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که حتی نوشیدن کم الکل هم می‌تواند از بین رفتن سلول‌های مغز و تشکیل پلاک‌هایی را که نشانه بیماری آلزایمر هستند، تسریع بخشد.
محققان از هوش مصنوعی (AI) برای یافتن ارتباطی بین تغییر شکل صورت کودکان و میزان الکلی که مادران آن‌ها قبل از باردار شدن و در دوران بارداری مصرف می‌کردند، استفاده کرده‌اند.
اهواز- مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان گفت: نیشکر گیاه دارویی است که علاوه بر شکر نیز محصولات جانبی دیگر از آن تولید و به بازار عرضه می‌شود.
طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ سطح ایمن و غیرمضری برای نوشیدن الکل وجود ندارد و کمترین میزان ورود الکل به خون سلامت بشر را به خطر می‌اندازد و می‌توان گفت که تنها ننوشیدن الکل راه جلوگیری از اثرات مخرب آن است.
میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، می‌گوید تماشای عملکرد سر الکس فرگوسن در دوران حضورش روی نیمکت منچستریونایتد برای او الهام‌بخش بوده است.
بازیکنان آلبی سلسته و به ویژه دروازه بان این تیم با مسخره کردن فرانسوی ها، قهرمانی خود را در رختکن جشن گرفتند.
جام‌جهانی 2022 در شرف آغاز است و هرروز خبر جدیدی از ممنوعیت‌ها در قطر شنیده می‌شود.
خاویر هرناندز، ستاره لس آنجلس گلکسی، معتقد است که مشکل منچستریونایتد این است که نتوانسته است از دوران سر الکس فرگوسن عبور کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ