مسجد جامع عباسی، مهم‌ترین مسجد تاریخی اصفهان و یکی از مساجد میدان نقش جهان است که در دوران صفوی ساخته شد و از بنا‌های مهم معماری اسلامی به شمار می‌رود و از باب معماری، کاشیکاری و نجاری از آثار بی‌نظیر قرن یازدهم هجری است. مسجد جامع عباسی ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۰۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران و در سال‌های بعد، همراه با میدان نقش جهان، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری عاملان قتل مسلحانه مولوی کریم‌بخش سپاهی امام جماعت مسجد روستای کوران شهرستان مهرستان پس از ۶ ماه زندگی مخفیانه خبر داد.
کانال امام جماعت مسجد اهل سنت خاش با انتشار پیامی ادعاهایی مربوط به قتل فرزند مولوی قلندرزهی را تکذیب کرد.
در حمله یک مرد به امام جماعت یک مسجد در آمریکا وی زخمی شد.
هنگام پخش زنده نماز شب ماه رمضان در مسجد ابی بکر الصدیق در الجزایر، گربه‌ای بازیگوش ظاهر شد و از امام مسجد بالا رفت. شیخ ولید مهساس با دست خود به گربه کمک کرد تا بالا برود و به نظر می‌رسد گربه نیز می‌خواهد او را لیس بزند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی از مشاهده کلیپی در یک مسجد که در آن یک شیخ درحال شوت زدن به توپ و آموزش دروازه بانی به بچه‌ها است خشمگین شده اند.
تیم فوتبال پاری سن ژرمن در دیداری دوستانه در ریاض به مصاف منتخب لیگ عربستان رفت
تیم فوتبال پاری سن ژرمن در دیداری دوستانه در ریاض به مصاف منتخب لیگ عربستان رفت
مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام خمینی
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در خصوص قتل امام جمعه مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش جزئیاتی را بیان کرد.
هفته سوم لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) بین تیم‌های سازین سعید اندیمشک و شهرداری مسجدسلیمان در حال برگزاری است.
هفته سوم لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) بین تیم‌های سازین سعید اندیمشک و شهرداری مسجدسلیمان در حال برگزاری است.
فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از قتل مسلحانه امام جماعت مسجد روستای کوران مهرستان خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترک‌های مسجد سید و مسجد جامع به دلیل فرونشست نیست. درمورد سازه مسجد امام هم نگرانی‌هایی وجود داشت که پس از پایش مشخص شد فعلاً از نظر فرونشست مشکلی آن را تهدید نمی‌کند.
عاملان شهادت امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان دستگیر شدند.
عاملان شهادت امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان دستگیر شدند.
عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان روز یکشنبه در جریان سفر حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان با ایشان دیدار کرد.
افراد مسلح حجت‌الاسلام سجاد شهرکی را مقابل در مسجد مولای متقیان به گلوله بستند.
زاهدان- فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شهادت امام جماعت مسجد مولای متقیان واقع در بلوار جمهوری شهرستان زاهدان خبر داد.
ساعتی قبل افراد مسلح حجت الاسلام سجاد شهرکی را مقابل در مسجد مولای متقیان واقع در خیابان جمهوری زاهدان به گلوله بستند.
زاهدان- امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان با شلیک دو گلوله افراد ناشناس به شهادت رسید.
مسجد جعفری در محله گیشا از مساجد باسابقه و اثرگذار تهران به ویژه در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است؛ آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری سال‌ها امام جماعت این خانه خدا بود.
یک منبع امنیتی اعلام کرد: یک گروه نقابدار، اسماعیل المشهدانی، پسر خطیب و امام مسجد محله المعلمین در شرق بغداد را ترور کردند. وی با ورود این گروه به مسجد برای به آتش کشیدن آن مداخله کرد که در نهایت به کشتن وی منجر شد.
مسجد جامع عباسی که از آن با عنوان مسجد امام نیز یاد می‌کنند، شاهکار معماری، کاشی‌کاری و نجاری قرن یازدهم هجری است که بسیاری این اثر را چکیده یک‌هزار سال تلاش هنری برای مسجدسازی در ایران می‌دانند. مسجد امام اصفهان، ۱۵ دی ماه ۱۳۱۰ به‌شماره ۱۰۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و همراه با میدان نقش‌جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور کمیته ویژه‌ای برای نظارت بر مرمت گنبد مسجد امام اصفهان تشکیل داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ