سخنگوی وزارت خارجه چین بر حل وفصل تنش ها در شبه جزیره کره، از طریق مذاکره تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقای [علی‌اکبر] احمدیان، رئیس ستاد مشترک سپاه، همراه آقای [علی]فدوی، از نیروی دریایی سپاه آمدند. برای تأمین ارز طرح‌های حساسی که با چین، روسیه و کره شمالی دارند، استمداد کردند.
رهبر کره شمالی در جریان میزبانی از هیئت اعزامی چین به پیونگ‌یانگ به منظور حضور در مراسم «روز پیروزی»، گفت که کره شمالی همکاری با پکن را افزایش خواهد داد.
وزیر دفاع روسیه در راس هیئتی بلندپایه به منظور شرکت در هفتادمین سالگرد «روز پیروزی»  کره شمالی، به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که در سفر اخیر به چین از این کشور خواسته تا به کره شمالی فشار آورده و پیونگ‌یانگ را ترغیب کند تا از آنچه «رفتار خطرناک» خوانده شده، دست بردارد.
آمریکا با ارائه لایحه ای جدید سعی دارد محصولات و سرویس های ICT مرتبط با دولت های متخاصم خود از جمله چین، ایران، کره شمالی، روسیه، کوبا، ونزوئلا را محدود کند.
کنگره آمریکا در پی گامی فراتر از ممنوعیت تیک‌تاک است و در حال بررسی لایحه‌ ای برای مقابله با رشد جهانی پلتفرم‌های ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی و ونزوئلا است.
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با اشاره به تحرکات اخیر چین در عرصه بین‌الملللی می‌گوید ایران، چین، روسیه، کره شمالی در حال تقویت روابط خود هستند، اما واشنگتن همچنان به دور خود می‌چرخد.
در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
«سیاست خارجی و داخلی کره شمالی عملا در قفل پیوند‌های استراتژیک با چین است. حضور چین در خلیج فارس یک نقطه عطف تاریخی در موازنه قدرت در قرن بیست‌ویکم است و مهم‌ترین پیامد آن در روابط ما با روسیه تجلی خواهد یافت. رقابت‌های جهانی می‌تواند سیاست داخلی و خارجی ایران را درگیر قفل استراتژیک روسیه و چین کند؛ باید مراقب باشیم».
رئیس جمهور کره جنوبی از چین خواست تا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، به پیونگ‌یانگ فشار وارد کند.
رئیس‌جمهور چین با ارسال پیامی به رهبر کره شمالی خواستار تقویت روابط و افزایش همکاری‌های بین دو کشور شد.
علاوه بر روسیه، کشور‌های چین، ایران، بلاروس، آفریقای مرکزی، کوبا، کره شمالی، اریتره، اتیوپی، مالی، نیکاراگوئه، سوریه و زیمباوه به این قطعنامه رای منفی و ۷۴ عضو سازمان ملل نیز رای ممتنع دادند.
رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار امروز خود با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا از تأثیرگذاری پکن بر کره شمالی برای حل و فصل برنامه هسته ای پیونگ یانگ استفاده کند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خشم واشنگتن از موضع گیری روسیه و چین در قبال اقدامات کره شمالی را ابراز کرد.
یک مقام آمریکایی می گوید کشورهای چین و روسیه از نفوذ لازم برای منصرف کردن کره شمالی از برنامه آزمایش بمب هسته ای خود برخوردار هستند.
کیم جونگ اون در پیام تبریک به شی جین پینگ نوشت: «من همراه با شما، آینده زیباتری را در روابط کره شمالی و چین طبق مقتضیات زمانه شکل خواهیم داد».
نیروی هوایی آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها با چین بر سر تایوان و احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی، از استقرار بمب‌افکن‌های فراصوت B-۱B در جزیره گوام خبر داد.
رئیس جمهور چین در نامه‌ای به رهبر کره شمالی که ساعتی قبل از برگزاری اجلاس حزب کمونیسم چین صورت گرفت؛ خواستار ارتباط، اتحاد و همکاری دو طرف شد.
کره شمالی با هوشمندی ایالات متحده و متحدان اش را در شمال غرب آسیا نگهداشته است. کره شمالی در این زمینه دستورات چین را اجرا می‌کند. تا زمانی که کره شمالی شمشیر بازی می‌کند ایالات متحده نمی‌تواند تمام توجه و منابع خود را صرف حفاظت از تایوان کند.
رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به چین بر دوستی و روابط نزدیک دو کشور تاکید کرد.
رسانه‌ کره جنوبی اعلام کرد به علت تغییر شرایط در عرصه جهانی و شبه‌جزیره کره، احتمالا کره شمالی در رزمایش مشترک روسیه و چین شرکت خواهد کرد.
ایالات متحده ممنوعیت خرید فلزات و آلیاژ‌های «تانتالیوم» از کره شمالی، چین، روسیه و ایران را نهایی کرده است.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.
اعمال تحریم‌های بیش‌تر جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۷ و همه گیری کووید-۱۹ کره شمالی را به سمت روش‌های غیرقانونی فزاینده برای دستیابی به ارز خارجی سوق داده است. برای مثال، طبق گزارش Chainalysis یک پلت فرم داده بلاک چین در سال ۲۰۲۲ میلادی کره شمالی ۱.۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به سرقت برده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ