غذا‌های فراوری‌شده اقلامی هستند که شمار اندکی از اجزای کامل و طبیعی دارند و اغلب حاوی رایحه، رنگ و سایر افزودنی‌ها هستند. در فهرست طولانی غذا‌های فراوری‌شده می‌توان از نان‌های فانتزی، کراکرها، نان‌های شیرینی، اسنک‌های سرخ‌شده، پنیر خامه‌ای، بستنی، شیرینی، نوشابه‌های گازدار و هات‌داگ نام برد. غذا‌های آماده منجمد هم در صدر غذا‌های فراوری‌شده قرار می‌گیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افراد مبتلا به بیماری کلیوی پیشرفته باید مصرف موز و سایر غذا‌های حاوی پتاسیم را محدود کنند تا از کلیه‌ها و قلب خود در برابر آسیب محافظت کنند.
بر اساس نتایج تحقیقات جدید، خوردن بیشتر غذا‌های سازگار با محیط زیست می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید.
با خوردن فلفل، لب‌هایت می‌سوزد، زبانت آتش می‌گیرد و غشا‌های مخاطی که از ریه‌ها در برابر تهدید محافظت می‌کنند، آبریزش بینی شما را تحریک می‌کنند. با خوردن فلفل، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و بدن شما احساس می‌کند که در حال آتش گرفتن است بنابراین برای کمک به خنک شدن بدن، تعریق آغاز می‌شود.
خوردن میوه‌هایی مانند گرمک، طالبی، خربزه، موز و سیب زمینی حاوی پتاسیم هستند، در فصل گرم تابستان توصیه می‌شود، زیرا نیاز بدن به آب را در گرما تامین می‌کنند.
چربی‌های غیراشباع خطر بیماری را کاهش می‌دهد. غذا‌های سرشار از چربی‌های خوب شامل روغن‌های گیاهی (مانند زیتون، کلزا، آفتابگردان، سویا و ذرت)، مغزها، دانه‌ها و ماهی هستند.
همه ما گشنیز را به عنوان یک سبزی معطر می‌شناسیم و می‌دانیم که یکی از اجزای اصلی سبزی پلوی ما ایرانی هاست. اما گذشته از مصرف گشنیز تازه خرد شده، برگ‌های خشک این گیاه معطر و همین‌طور تخم آن هم در تهیه غذا‌های مختلف به کار می‌روند و می‌توانید با استفاده از سایر اجزای گشنیز طعم جدیدی را در غذاهایتان ایجاد کنید.
ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آن را با غذا‌های پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)
خوردن برخی غذا‌ها در دوران قاعدگی، از جمله میوه‌ها و سبزیجات ممکن است درد‌های مزمن این دوره را کاهش دهد؛ این در حالی است که مصرف برخی دیگر از مواد غذایی مانند گوشت قرمز یا غذا‌های تند، علائم آزاردهنده قاعدگی را تشدید می‌کند.
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
یک مطالعه جدید به ارتباط بین مصرف مکرر غذا‌های سرخ شده و موارد بیشتر اضطراب و افسردگی پی برده است.
روزه داران از مصرف غذا‌های خیلی شیرین و شور در وعده افطار خودداری کنند، مصرف مواد غذایی شیرین علاوه بر ایجاد احساس تشنگی در فرد موجب افت قند می‌شود.
از مصرف غذا‌های آلرژی‌زا پرهیز کنید. این مواد خوراکی با تولید مخاط بیشتر، علایم حساسیتی را وخیم‌تر می‌کنند. از برخی از این مواد خوراکی می‌توان به محصولات لبنی، غلات حاوی گلوتن، تخم‌مرغ، شکر، سیب‌زمینی و دیگر سبزیجات ریشه‌ای نشاسته‌ای و خوراکی‌های سرخ و فرآوری‌شده اشاره کرد.
پیتزا، نان‌ها، غذا‌های سرد، سوپ و بوریتو‌ها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند. در صدر این لیست پیتزا با ۵.۳ درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول‌ها با ۴.۷ درصد قرار دارند. سپس غذا‌های سرد و گوشت‌های پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوریتو و تاکو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طیور ۴% قرار دارند.
در رژیم پالئو یا همان رژیم غارنشینی شما مقدار زیادی میوه، سبزیجات و گوشت بدون چربی مصرف می‌کنید، اما باید غلات و لبنیات را از برنامه غذایی تان حذف کنید.
خیلی از افراد فکر می‌کنند که شیر برنج یک وعده غذایی بسیار سالم است. در صورتی که مصرف زیاد از حد آن توصیه نمی‌شود؛ حتی ممکن است شیر برنج را با بادام، بادام هندی، سویا و نارگیل استفاده کنند. این شیر‌ها طعم دار می‌شوند، اما مواد نگهدارنده هم به آن‌ها اضافه می‌گردد که گزینه مناسبی نخواهد بود و مواد مغذی زیادی را به بدن تان نمی‌رساند.
شما می‌توانید بسیاری از غذا‌های فرآوری‌شده از جمله سبزیجات کنسرو شده، میوه‌های یخ‌زده و محصولات لبنی پاستوریزه را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. با این حال، برخی از اقلام بسیار فرآوری‌شده مملو از نمک، شکر، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند که می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.
در فصل زمستان بدن ما غذا‌های غنی نیاز دارد که در همین راستا مصرف میوه‌های خشک، آجیل و دانه‌های روغنی (دانه کنجد) توصیه می‌شود.
نتایج یک مطالعه ارتباط بین مصرف غذا‌های حاوی سطوح بالای نیتریت و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان داد.
یکی از بهترین راه‌های غلبه بر افسردگی مصرف غذا‌های مناسب و خواب کافی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که غذا‌های خاصی باعث سلامت فکری شده و مرکز احساسات شما را فعال می‌کنند.
حتما به شما هم توصیه شده است که مصرف غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید، اما به علت مزه خوب این نوع غذاها، کاهش مصرف آن‌ها برایتان سخت بوده است؛ بنابراین لازم است که بدانیم غذا‌های فرآوری شده حتما ناسالم نیستند، اما به علت قند، چربی و نمک اضافه، بی‌ضرر هم تلقی نمی‌شوند.
مصرف زیاد دارچین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است. ما روغن دارچین را هم در غذا‌های زیادی مصرف می‌کنیم. روغن دارچین اگر رقیق نشده باشد می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب به ویژه در کودکان منجر شود. مصرف محلول ۲ درصد روغن دارچین برای همگان بی خطر است.
مصرف غذا‌های غنی از امگا ۳ موجود در دانه کتان، ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، گردو و ... از ریه‌های شما در برابر عوارض تنفسی ناشی از آلودگی هوا مانند برونشیت و آسم محافظت می‌کند. امگا ۳ از قلب شما در برابر آلودگی هوا نیز محافظت می‌کند.
خوردن غذا‌های تند در دوران بارداری بی‌خطر است. اما بهتر است در این دوره از خوردن آن اجتناب کنید. هرچند خوردن غذا‌های تند بر رشد جنین در ۹ ماه هیچ تاثیری ندارد. اما اگر ادویه جات مختلف مصرف می‌کنید و میل به غذا‌های تند دارید بهتر است به مقدار کمتری از آن مصرف کنید. تا حدی که به طور کامل از خوردن چنین غذا‌هایی دست بردارید.
نشاسته‌های مقاوم در غذا‌های گیاهی از جمله لوبیا، جو دوسر، غلات صبحانه، برنج، ماکارونی‌های پخته شده و خنک شده، نخود فرنگی و موز‌های کمی نارس وجود دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ