خوردن میوه‌هایی مانند گرمک، طالبی، خربزه، موز و سیب زمینی حاوی پتاسیم هستند، در فصل گرم تابستان توصیه می‌شود، زیرا نیاز بدن به آب را در گرما تامین می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای بهداشت خواب این است که یک برنامه روتین قبل از خواب و یک ساعتِ خواب ثابت تعیین کنید و به آن پایبند باشید. رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت معین، حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات، می‌تواند به تنظیم ساعت داخلی بدن و بهبود کیفیت خواب کمک کند.
فصل تابستان امسال اکثر کشور‌های اروپا ترکیبی است از باران‌های شدید، سیل‌های ناگهانی و آتش‌سوزی‌های گسترده که همزمان اتفاق می‌افتند و تعداد اندکی از کشور‌های قاره سبز از آب و هوای شدید و عجیب و غریب امسال در امان بوده‌اند.
معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور درباره خطرات کاهش سطح املاح در بدن به دنبال بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: تمام واکنش‌های بدن و عملکرد سلول به سلول ما وابسته به سطح سدیم و پتاسیم بدن است که حتی تغییرات اندک در آن، بدن را دچار علائم شدیدی خواهد کرد؛ پس باید مراقب باشیم در جایگزین کردن مایعات همراه با آب، نمک هم مصرف شود.
یکی از مسائلی که به تشدید گاز ازن کمک می‌کند تبخیر بنزین و فرآورده‌های نفتی است. برای جلوگیری از این وضعیت در ایران طرحی به نام «کهاب» در دستور کار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قرار دارد که به نظر می‌رسد آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. کهاب در واقع مخفف شده «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین» است که هدف آن از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری است.
شما با شناخت این غذا‌ها می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و از آسیب دیدن رژیم غذایی خود جلوگیری کنید. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی همین غذا‌ها بپردازیم. در ادامه ۶ نوع خوردنی را آورده‌ایم که در تابستان طرفداران بیشتری دارند. شما باید تلاش کنید تا جای ممکن مصرف این غذا‌ها را کاهش دهید و در عوض از خوردنی‌های سالم و مقوی کمک بگیرید تا همچنان بتوانید کالری بسوزانید و وزن کم کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید کدام خوردنی‌های تابستانی برنامه‌ی کاهش وزن شما را به هم می‌ریزند.
بازار نقل و انتقالات تابستانی بی‌صبرانه در انتظار انتقال کیلیان امباپه است تا دنیای فوتبال تابستانی رکوردشکن را رقم بزند.
پایان فصل فوتبال مساوی بود با شروع فصل عروسی و گروهی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال در این تابستان ازدواج کردند.
کای هاورتز، ستاره جدید آرسنال، در فاصله 10 روز پس از پیوستن به این باشگاه اعلام کرد که به زودی ازدواج خواهد کرد.
یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های تابستانی ایرانی، دیپ ماست و خیار است. دیپ ماست و خیار را می‌توانید در کنار چیپس، نان پیتا و… سرو کرده و یا در کنار غذا‌های اصیل ایرانی همچون قرمه‌سبزی میل کنید.
تونی کروس، ستاره آلمانی رئال مادرید، در تعطیلاتش مشغول رسیدگی به کودکانی است که در آکادمی او سرگرم یادگیری اصول فوتبال هستند.
رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان سال جاری بر خلاف تابستان سال گذشته، سال چندان خوبی از نظر بارندگی نیست. به لحاظ دمایی نیز گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود و هم مقدار کلی دریافت بارش نسبت به سال گذشته و حتی نسبت به نرمال کمتر پیش‌بینی می‌شود.
دلمه برگ مو یکی از غذا‌های محبوب بهار و تابستان است. از آن‌دسته غذا‌هایی که طرفداران خاص خودش را دارد و با فلفل‌دلمه، بادمجان و گوجه‌فرنگی هم آن را می‌پزند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: مصرف نمک، غذا‌های شور و تنقلاتی مانند چیپس شور و آجیل شور را باید در تابستان محدود کرد و بیشتر از آجیل خام استفاده کرد.
بارسلونا در نقل و انتقالات تابستانی با وضعیت بغرنجی مواجه است و درحالیکه با محدودیتهای شدید مالی روبرو است در چند پست به بازیکنان جدید نیاز دارد.
بنا به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تابستان امسال دمای هوا بین ۱ تا ۱.۵ درجه گرم تر می شود.
بنا به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تابستان امسال دمای هوا بین ۱ تا ۱.۵ درجه گرم تر می شود.
احد وظیفه، درباره تاثیرات جریان دورپیوند «ال‌نینو» بر شرایط دمایی ایران در تابستان اظهار کرد: جریان «ال‌نینو» در فصل تابستان می‌تواند برای ایران تاثیرات دمایی بگذارد و تاثیری در بارندگی‌ها ندارد چراکه در فصل تابستان بارش باران یک امر طبیعی و معمول نیست و درصد عمده‌ای از بارندگی‌ها در فصل پاییز، زمستان و بهار به‌ویژه نیمه اول بهار رخ می‌دهد.
مشهد ـ جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تابستان امسال زائر بیشتری به مشهد سفر می کند.
مشهد ـ جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تابستان امسال زائر بیشتری به مشهد خواهند آمد.
ترشی گذاشتن یا تهیه ترشی یکی از رسوم قدیمی و پرطرفدار در سراسر جهان است. ترشی‌ها به عنوان چاشنی‌هایی محبوب و هیجان انگیز، در لیست غذا‌ها و دسر‌های کشور‌های خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای دارند. برای بهره بردن از خواص چغاله بادام، تهیه ترشی چغاله بادام ایده خوبی است. در این بخش روش خوشمزه‌ای برای تهیه ترشی چغاله بادام به عنوان یک ترشی تابستانی و بهاری برایتان خواهیم داشت.
درحالیکه رویای اصلی بلوگرانا برای تابستان امسال بازگشت لئو مسی است اما بارسا منتظر ورود یک ستاره جذاب دیگر هم خواهد بود: ایلکای گوندوگان از منچسترسیتی.
خورش گوجه سبز یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است به دلیل اینکه گوجه سبز فقط در فصل بهار و تابستان موجود است به عنوان یک خورش فصلی شناخته می‌شود. اگر طرفدار غذا‌های ترش هستید حتما این خورش را امتحان کنید.
پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذا‌های کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ