رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه صبح امروز این کمیسیون، حوادث اخیر کشور و موضوع اختلالات ارزی با حضور وزیر اطلاعات بررسی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ با حکم رئیس‌جمهور، اردیبهشت‌ماه امسال برای بررسی ابعاد حوادث سال گذشته تشکیل شد.
وزیر کشور گفت: باید یک کمیته مشترک تشکیل شود و به محل سد‌ها بروند میزان آبِ آن‌ها را بررسی کنند و مشاهده کنند که ادعای حاکمان افغانستان درست است یا متخصصان ما که می‌گویند آب هست.
رئیس جمهور با صدور حکمی هیئتی را مسئول بررسی ابعاد حوادث، ناآرامی‌ها و ... کرد. رئیسی کمیته ویژه را موظف کرده است تا گزارشات خود را به طور منظم برای شخص وی ارسال کند.
یک مقام امنیتی در خصوص حوادث اخیر برخی مدارس گفت: دوربین‌های مدارس بررسی شده اند و هیچ مورد مشکوکی دیده نشده است.
رئیس دانشگاه تهران به معاون دانشجویی دانشگاه ابلاغ کرد تا پرونده‌های انضباطی تشکیل شده در پی حوادث اخیر، بررسی مجدد شوند.
هنوز چیز زیادی از حوادث اخیر مدارس در قم نمی‌دانیم، می‌دانیم که اقلا یکی از اعضای شورای تامین استان قم با برخی دانش‌آموزان حادثه دیده ملاقات کرده است، می‌دانیم که دادستانی استان قم قول پیگیری داده است و همین‌طور یکی از نمایندگان قم در مجلس گفته که موضوع در حال بررسی است، دو ماه و ده روز از اولین گزارش مسمومیت در مدارس قم گذشته است. دوازده مدرسه که اغلب آن‌ها دخترانه هستند، گزارش‌هایی از مسمومیت منتشر کرده‌اند، اغلب گزارش‌های مسمومیت در ساعت‌های نزدیک ظهر اعلام شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در حوادث و ناآرامی‌های اخیر کشور آسیب دیدند، باید بتوانند خسارات خود را مطالبه کنند و کمیته تحقیق هم باید مطالبات آنان را بررسی کند.
پایگاه پولیتیکو از تصمیم اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایران که گفته می‌شود در سرکوب ناآرامی‌های اخیر دست داشته‌اند، خبر داد.
القاصی مهر از اعزام ۲ هیئت حقوق شهروندی به زندان‌های استان تهران خبر داد و گفت: در جریان این بازدیدها، علاوه بر ملاقات رو در رو با زندانیان مرتبط با قضایای اخیر، وضعیت کلی آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.
متعاقب حوادث اخیر کشور و اتفاقات ناگوار در سیستان و بلوچستان در ماه‌های اخیر، هیئتی از سوی رهبر معظم انقلاب برای بررسی اوضاع به این استان اعزام شد.
دادستان تهران گفت: نسبت به بررسی پرونده افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند و شرایط ارتکاب جرم آن‌ها اجازه می‌داد مساعدتی در مورد آن‌ها صورت پذیرد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این افراد با قرار تامین مناسب آزاد شدند.
علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز گفت: به‌رغم درخواست برخی نمایندگان کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی برای برگزاری نشست ویژه بررسی حوادث اخیر کشور، برخی نمایندگان به لیدری اعضای جبهه پایداری در برابر این درخواست مانع‌تراشی کرده و اجازه برگزاری نشست بررسی حوادث اخیر را نداده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: الان به نظر من وقت دلجویی، همگرایی و وحدت است و ما باید زمینه چالش و اختلاف را حل کرده و این آتشی که در خانه ما افتاده را خاموش کنیم.
نماینده رهبر انقلاب در دیدار با عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت اهل تسنن زاهدان گفت: رهبرانقلاب دستور دادند حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به دقت بررسی شود.
موضوع کشته شدن علیرضا کریمی از سوی دادگستری کل استان مرکزی مورد بررسی و تحقیقات فنی و قضایی قرار گرفته است و در نتیجه تحقیقات به عمل آمده مشخص شده فوت این فرد با اغتشاشات و حوادث اخیر هیچ ارتباطی ندارد.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران را مصداق بارزی از سوء استفاده دولت آمریکا از سازوکار‌های بین المللی برای اغراض غیرقانونی و مداخله جویانه خود در امور داخلی کشور‌های مستقل می‌داند.
سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی راهکارهای تقویت تدابیر امنیتی در اماکن مذهبی و عمومی را با دستگاه‌های ذیربط بررسی خواهد کرد.
در بیانیه ستاد بازی و سرگرمی حوزه علمیه قم آمده است: از اتهام زنی خارج از اندازه و انداختن تمام گناه حوادث اخیر به گردن بازی‌های کامپیوتری پرهیز شود و حداقل تا زمان بررسی دقیق ابعاد تاثیرات هر یک از عوامل مختلف از چنین اتهاماتی پرهیز شود.
سردار قاسم رضایی گفت: حوادث اخیری که در کشور رخ داد به این دلیل بود که عده‌ای بدون بررسی و مطالعه بر روی موضوع اعتراضی خود به معاندین و منافقان خفته خوراک دادند. این افراد باید جواب ملت را بدهند، زیرا آن‌ها در هزینه‌هایی که برای نظام به وجود آوردند سهم دارند.
رائفی‌پور، نظریه‌پرداز جنجالی اصولگرا با حضور در یکی از برنامه‌های گفتگو محور شبکه یک سیما به نقد و بررسی حوادث اخیر کشور از زاویه امر جنسی پرداخته که در فضای مجازی خبرساز شده است.
وزیر کشور با دستور رئیس جمهور برای بررسی حوادث اخیر استان سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد.
در پی حوادث اخیر زاهدان، احمد وحیدی برای بررسی همه‌جانبه موضوع و ارائه گزارش جامع از ریشه‌ها، علل و عوامل موضوع از سوی رئیس‌جمهور مأمور شده است.
رئیس جمهور طی دستوری وزیر کشور را مامور به بررسی حوادث سیستان و بلوچستان کرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس ابعاد حوادث اخیر را بررسی کرد و نقش دخالت‌های خارجی در این حوادث اثبات شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ