رکود بخش ساخت و ساز در کنار سرعت نسبتا پایین طرح نهضت ملی مسکن ظاهرا به انباشت تولید مصالح ساختمانی روی دست شرکت‌ها و دلالانی که از سال قبل تا پایان بهار امسال بر طبل گرانی می‌کوبیدند منجر شده است. قیمت سیمان در تابستان نسبت به بهار ۱۵ درصد افت کرد و نرخ آهن و فولاد ثابت ماند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن گفت: ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخل امکان صادرات دارد
در پی سلسله جلسات وزیر راه و شهرسازی و مقامات عالی رتبه روسیه، در دیدار بذرپاش با وزیر مسکن این کشور خواستار تسهیل واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران به روسیه مطرح شد.
کارشناسان عوامل زیادی را سبب خشکی و نابودی چنار‌های تهران عنوان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کفسازی سیمانی و سنگی جوی‌های آب، ساخت‌وساز‌ها و گودبرداری‌های عمیق کنار ریشه درختان، ریختن مصالح ساختمانی در ریشه و همین‌طور وجود گردوخاک ناشی ازساخت‌وساز روی برگ‌های درختان، قطع شاخه‌هایی که باطبقات بالایی ساختمان‌ها در تصادم بودند و همین‌طور محدود کردن نور محیطی برای درختان اشاره کرد.
حفاری‌های قبلی در این خانه‌ها منجر به شناسایی کف‌پوش‌های موزاییکی چند رنگی شده است، از جمله موزاییکی با تصاویر گل‌های نیلوفر آبی که نماد جایگاه والای ساکنان است. در بررسی‌های اخیر مشخص شد که به رغم تخریب‌های قرن سوم و سرقت مصالح ساختمانی رومی، موزاییک‌های بیشتری در انتظار کشف هستند.
مربای کدو حلوایی هم خوش طعم و خوش عطر است و هم خوش قیافه. این مربا از آن مربا‌هایی است که نه تنها سر میز صبحانه مصرف می‌شود. بلکه می‌توانید یک ظرف از آن را در پذیرایی شام از مهمانان‌تان سرو کنید تا همه مسحور سلیقه و دست‌پخت شما شوند. اما نکته جالب در تهیه این مربا استفاده از پودر آهک است، البته باید توجه داشته باشیم که از این مصالح ساختمانی در مراحل اولیه و قبل از پختن مربا استفاده می‌شود.
عضو کمیسیون عمران گفت: برای مهار تورم در بخش مسکن باید اول بازار مصالح ساختمانی را به ثبات رساند بعد برای افزایش ساخت و ساز برنامه ریزی کرد.
فراخوان جذب فناوری های حوزه مصالح ساختمانی در شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی ساختمان و دکوراسیون داخلی در کشور روسیه منتشر شد.
با توجه به تورم مصالح ساختمانی و زمانبر بودن ساخت مسکن آپارتمانی، کارشناسان معتقدند تنها با ساخت مسکن به شیوه تدریجی مسکن به متقاضی واقعی خود می‌رسد.
با توجه به تمرکز جهان بر روی تغییرات اقلیمی، دانشمندان باید برای تولید مصالح ساختمانی پایدار که با انتشار دی اکسید کربن مقابله می‌کنند، خلاقیت به خرج دهند و این امر محقق شده است.
قیمت مسکن در همه شهرها به عواملی چون قیمت زمین، مصالح ساختمانی و هزینه دستمزد نیروی کار است با این حال این سوال مطرح است با یک میلیارد تومان پول در کدام شهرها می توان خانه خرید؟
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی به خبرنگار مهر گفت: قیمت سیمان نسبت به قبل تغییری نداشته است و با همان قیمت‌های قبلی در بورس کالا عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران با بیان اینکه کارخانجات به اندازه کافی کلینکر دارند و از سوخت موازی هم استفاده می‌کنند، گفت که با توجه به تعطیل شدن کارهای ساختمانی به خاطر وضعیت هوا، بازار مصالح ساختمانی دچار مشکل نشده است.
شاید بپرسید که این بنای قدیمی را چه کسی ساخته است؟ در پاسخ باید گفت که معمار این بنا، فردی اوکراینی به نام «ولادیسلاوویچ گارادیتسکی» است که با الهام از معماری ایران باستان و به‌کارگیری شیوه اکسپرسیونیسم آرمان‌گرا این بنا را طراحی کرد. ایستگاه راه‌آهن تهران با مصالحی، چون آهن و سیمان ساخته شده و پنجره‌های آن از برنز و آهن است، نمای خارجی آهن نیز با مصالح ساختمانی ایرانی مثل سنگ سفید تراورتین تزیین شده که از معدن سنگ «پل‌سفید» استخراج شده است.
عضو کانون انبوه سازان گفت: گرانی مصالح ساختمانی می تواند پروژه های حمایتی را متوقف می کند.
مشهد ـ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:۶۶ درصد از محیط کشور بر روی گسل قرار دارد،توجه به کیفیت مصالح ساختمانی، محیط ساخت و ساز و نظارت بر سازه جهت افزایش امنیت زندگی شهروندان اهمیت دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انحصار محصولات پتروشیمی کار کشور را لنگ می‌گذارد، یکی از دلایل گرانی مصالح ساختمانی را عدم تولید مواد اولیه یونولیت دانست و گفت: هلدینگ خلیج‌فارس باید نسبت به تعطیلی شرکت پتروشمی پارس پاسخگو باشد.
کیهان: تجربه حدود ۱۵ ماه گذشته نشان می‌دهد پروژه نهضت ملی مسکن، دست‌کم با چهار کاستی شامل زمین مرغوب و قابل ساخت، تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و اشتباهات در برنامه‌ریزی مواجه بوده است. تورم مصالح ساختمانی نیز دائماً برآورد‌ها از قیمت تمام شده را تغییر داده است.
تورم مصالح ساختمانی، شکاف قیمت آپارتمان‌های نوساز و قدیمی‌ساز را تشدید کرده و به همین لحاظ تعداد معاملات خانه‌های نوساز به پایین‌ترین حد خود رسیده و نسبت به هشت سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.
معاون سازمان ملی استاندارد گفت: اگر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بدون رعایت معیارهای استاندارد تولید شوند، عمل جرم رخ داده و مجازات قابل رسیدگی برای آن در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و غفلت دولت قبل باعث بالا رفتن قیمت شده است.
محققان در یک شرکت دانش بنیان مصالح ساختمانی آنتی باکتریال نانو به تولید رساندند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: پرداخت طلب روس‌ها در مورد نیروگاه بوشهر قرار است از طریق تهاتر کالا‌های ساختمانی انجام شود. چرا ما اصرار می‌کنیم مصالح ساختمانی صادر شود؟
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: علت اصلی ترافیک بالای شهر تهران در هفته گذشته برگزاری نمایشگاه ساختمان، مصالح ساختمانی و مشاغل مربوط به آن بود. متاسفانه این مسئله درحال تکرار شدن است و ما نیز به طور مکرر درباره اینکه نباید نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شوند، صحبت کردیم.
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن بین وزارت راه و وزارت صمت خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ