وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو منتظر مشاهده تلاش ملموس غرب برای ادب کردن زلنسکی است، گفت کشورش در پی ایجاد ساز و کار ناظر بر فعالیت های بیولوژیک آمریکا است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحلیلگر آمریکایی می‌گوید که دست آمریکا و ناتو در اوکراین بیش از حد بسته شده است و در نتیجه تهدید مستقیم نیجر به حمله و سرنگونی حکومت نظامی جدید این کشور، موثق و معتبر نیست.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد که غرب از اوکراین و رئیس جمهور آن خسته شده است.
وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی با تأکید بر اینکه مسکو «تلاش برای دستیابی به‌صلح در اوکراین را باارزش می‌داند»، از تحرکات غرب برای گفتگو درباره «فرمول زلنسکی» پرده برداشت.
رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.
دستیار پیشین زلنسکی با انتقاد از بی‌کفایتی وی اعلام کرد که دولتمردان اوکراین صرفا با حمایت غرب حضور دارند؛ وگرنه هیچ‌گونه پشتوانه مردمی ندارند. کشور در لبه فروپاشی اقتصادی قرار دارد.
رئیس کمیته دومای دولتی روسیه می‌گوید که رئیس جمهور اوکراین با حرف‌هایش درباره پل کریمه، به مسئولیتش در تروریسم دولتی اعتراف کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور اوکراین برای غرب به یک عنصر سمی تبدیل شده است.
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه روسیه برای ممانعت از پیشروی کی‌یف دست به هر کاری می‌زند، تاکید کرد که ضدحملات اوکراین از آنچه غرب تصورش را می‌کرد، آهسته‌تر پیش می‌رود.
طعنه وزیر دفاع انگلیس به مقامات کی‌یف برای قدردانی از غرب بابت تامین و ارسال اسلحه به اوکراین، بازیگر سابق و رئیس جمهور کنونی اوکراین را مجبور به واکنش کرد!
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: ارتش این کشور از تسلیحات نظامی پیشرفته غرب در نبرد استفاده می‌کند.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که این کشور نسبت به کمک‌های دریافتی از غرب قدردان است.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
مشاور رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید این کشور به زودی جنگنده‌های اف-۱۶ را از متحدان غربی خود دریافت می‌کند.
کارشناسان پدافند هوایی می‌گویند که جنگنده‌های اف‌-۱۶ ساخت ایالات متحده به اوکراین برتری بیشتری نسبت به نیروی هوایی روسیه می‌دهد، اما این در شرایطی حاصل می‌شود که با موشک‌های قدرتمند و اطلاعات هدف‌گیری ترکیب شوند، که آنها را نیز غرب باید فراهم کند.
رئیس جمهور اوکراین صرف نظر از حمایت های همه جانبه و جنگ طلبانه غرب از این کشور، مدعی شد موضع چین در حمایت از روسیه می تواند به یک تنش بین المللی گسترده ختم شود.
بریتانیا برای نخستین بار، وعده ارسال ۱۴ تانک چلنجر۲ را داد. همچنین، پس از لابی‌های گسترده زلنسکی، آلمان موافقت کرد که ۱۴ تانک لئوپارد خود را که از بهترین‌های جهان به شمار می‌روند، ارسال کند و به سایر کشور‌ها نیز چراغ سبز نشان دادند که از ذخائر لئوپارد خود به اوکراین کمک کنند.
رئیس جمهور اوکراین در سفر به انگلیس موضوع تقویت کمک های نظامی به این کشور در نبرد با روسیه را باز هم مطرح کرد.
نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد، نفتالی بنت همچنین گفت: کشور‌های غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آن‌ها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بر خلاف خواست پوتین هنوز در قدرت است. اوکراین روابط نزدیک‌تری با غرب دارد و با وجود نشانه‌هایی از برخی شکاف‌ها، ناتو متحد کی‌یف باقی می‌ماند. حتی هدف محدودتر روسیه برای تسلط بر کل منطقه شرقی دونباس نیز مبهم باقی مانده است. برای رفع این آشفتگی، پوتین به کسی روی نیاورد جز ژنرال گراسیموف.
رئیس جمهور اوکراین می گوید بیرون راندن ارتش روسیه از این کشور نیازمند ارسال کمک های تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب است.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه از رویکرد دولت کی یف در درخواست مداوم پول و سلاح از غرب انتقاد کرد.
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن ضمن ابراز رضایت از حملات هوایی روسیه به اوکراین، به «ولودیمیر زلنسکی» توصیه کرد که به سوی غرب فرار کرده و پشت سرش را نگاه نکند.
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن ضمن ابراز رضایت از حملات هوایی روسیه به اوکراین، به «ولودیمیر زلنسکی» توصیه کرد که به سوی غرب فرار کرده و پشت سرش را نگاه نکند.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است، خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ