مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: وضعیت کمبود نیروی انسانی، بهبود وضعیت معیشت و مسکن و رفاه پیگیری می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیرکانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از کمبود نیروی کار می‌گوید. کمبودی که نه به خاطر نبود نیروی فعال بلکه به دلیل عدم رغبت این نیروها به مشاغل کارگری پدید آمده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری برای جبران کمبود نیروی انسانی آموزگاری در برخی از استان‌ها آزمون مجدد برگزار کنیم
رئیس کل محاکم تهران گفت: کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی یکی از علل اطاله دادرسی است.
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با کمبود ۴۰۰۰ دریانورد مواجه هستیم و باید بتوانیم در این زمینه نیاز خود را با تربیت نیروی انسانی متخصص، برطرف کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز اهمیت درس تفکر و سواد رسانه‌ای بیش از گذشته برای ما ملموس شده است.
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی، اگر مسئولی بخواهد به نفع مردم کار کند نباید ملاحظه خستگی خود، ظرفیت محدود نیروی انسانی یا کمبود بودجه را داشته باشد.
آنطور که عباس عبادی، معاون وزارت بهداشت گفته، قرار است امسال ۱۲ هزار پرستار استخدام شود. اما این تعداد استخدام چقدر از تعداد کمبود نیروی انسانی مورد نیاز را برطرف می‌کند؟
بر اساس بررسی اتاق ایران، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل تمایل مهاجرت نیروی کار ماهر و تکنسین‌ها از جمله به کشورهای همسایه با کمبود نیروی کار متخصص در بازار روبرو هستند.
رودسر- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به بازنشستگی ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در استان گفت: گیلان با کمبود ۲۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مواجه است.
رودسر- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به بازنشستگی ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در استان گفت: گیلان با کمبود ۲۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مواجه است.
اصفهان- رئیس قوه قضائیه گفت: بخشی از نیازمندی‌های کادر اداری و قضایی در استان اصفهان در نیمه اول ۱۴۰۲ تامین خواهد شد.‌
ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار و چالش های ایزوله سازی مناطق حومه شهری مشغول تسهیل قوانین ترافیک خود است تا ربات های خودران تحویل کالا بتوانند در خیابان ها تردد کنند.
حالا یک‌سال و چندماهی از حضور یوسف نوری در وزارتخانه آموزش‌وپرورش می‌گذرد و همچنان این وزارتخانه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از لایحه رتبه‌بندی معلم‌ها گرفته تا مشکل ریشه‌دار کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی و تعطیلی‌های متعددی که از دوران کرونا آغاز شد و به آلودگی هوا کشیده شد.
شرکت‌های فناوری که با کمبود نیروی ماهر روبرو هستند، تلاش می‌کنند هزاران کارمند سابق توییتر که توسط ایلان ماسک اخراج شده‌اند را جذب کنند.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در این سازمان و شرکت‌ها و ارگان های دریایی، گفت: حقوق و مزایای استاندارد را باید برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم.
مهدی باقری نماینده زنجان می‌گوید: نیروی انتظامی فعلا اولویت امنیت کشور را دارد و چون کمبود نیرو داریم، گشت ارشاد فعالیت نمی‌کند، اما با مصادیق شکستن حریم عفاف جامعه به شدت مقابله می‌کنیم و در خصوص حجاب و عفاف اصلاً کوتاه نخواهیم آمد.
کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت می‌تواند زنگ هشداری برای ساختار و شاکله سازمانی و در راستای ارائه خدمات مناسب حوزه سلامت در آینده باشد.
شرکت فناوری کشاورزی «رباتیکس پلاس»در نیوزلند یک وسیله نقلیه خودران چند منظوره و ماژولی برای کشاورزی ساخته که می تواند کمبود نیروی کار را جبران و فعالیت های این صنعت را تسهیل کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون برای نیمی از دانش آموزان، معلم ورزش داریم؛ کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه تربیت بدنی و تحقق ساخت زیستی بدنی از جمله چالش‌های جدی ماست.
شرکت ای سی ای تایوان، یکی از بزرگترین شرکت‌های نیمه هادی جهان، روز چهارشنبه اعلام کرد به علت کمبود نیروی متخصص استفاده بیشتری از سیستم‌های اتوماسیون هوشمند و رباتیک خواهد کرد.
به گفته دبیر کل خانه پرستار ایران تربیت پرستار خارج از دانشکده‌های پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجتمع‌های عالی سلامت سبب به خطر افتادن سلامتی مردم و بیماران می‌شود. احداث مجتمع‌های عالی سلامت در حالی است که ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم.
استخدام نیروی خارجی در اقیانوس آرام به آمریکا در رقابت با چین کمک می‌کند. کاخ سفید در نظر دارد سفارتخانه‌هایی را در تونگا و کیریباتی افتتاح کرده و فرستاده‌ای را به مجمع جزایر اقیانوس آرام اعزام کرده کمک‌های سه برابری برای انعطاف پذیری دریانوردی را افزایش داده و سپاه صلح را در فیجی، تونگا، ساموآ و وانواتو مستقر نماید.
ماجرای کمبود نیروی کار را پیش از این، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم مطرح کرده بود. به‌گفته او، نیروی با مهارت کم است. حالا به همین ماجرا، تمایل نداشتن بخشی از نیروی کار برای فعالیت را هم باید اضافه کرد: «گاهی بخشی از جامعه ما ترجیح می‌دهند بیکار بمانند تا اینکه کار‌های رده پایین‌تر را انجام دهند.»
بهرامی عوامل موثر در بروز کمبود نیروی انسانی را برشمرد و اظهار کرد: به علت نزدیکی شهرستان‌های تهران به شهر تهران، تقاضا برای انتقال به شهر تهران بالاست. از سوی دیگر با افزایش چشمگیر جمعیت دانش آموزی مواجهیم که یک علت آن مهاجرت‌های درون و برون استانی و دیگری به علت افزایش جمعیت اتباع است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ