نماینده مردم بابل در مجلس گفت: امروز ایران مقتدر در ابعاد مختلف به تحولات عظیمی رسیده است و ما شاهد پیشرفت همه‌جانبه هستیم به طور مثال موشک قاره‌پیمای هایپرسونیک را تولید کرده‌ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تایید افزایش برد موشک هایپرسونیک فتاح گفت: ممکن است ورژن بعدی این موشک ۲ هزار کیلومتر برد داشته باشد.
معاریو در پایان نوشت: «موشک خیبر با برد 2000 کیلومتر و سرجنگی به وزن 1500 کیلوگرم است و از ویژگی‌های بارز این موشک، سامانه تغییر جهت و کنترل آن به هنگام حرکت در خارج از جو زمین است که موشک را در برابر حملات جنگ الکترونیکی مصون می‌سازد.»
فرمانده کل سپاه با اشاره به تولید موشک هایپرسونیک فتاح تاکید کرد: این فناوری برای اکثر کشورهای جهان ناشناخته است اما توسط متخصصان متعهد کشورمان به آن دست یافته‌اند.
مراسم رونمایی از موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار شد.
تشریح جزئیاتی مهم از موشک هایپرسونیک فتاح از سوی سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز رونمایی شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سرگذاشته و به زودی رونمایی می‌شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک بالستیک هایپرسونیک ایران به زودی رونمایی می‌شود.
روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در گزارشی ادعا کرد توسعه چنین موتور‌هایی می‌تواند برد عملیاتی موشک‌های مافوق صوت چین را افزایش دهد و قدرت رزمی آن‌ها را دو برابر کند.
چیزی که HAWC و دیگر موشک‌های شبیه آن را خارق العاده می‌سازد این است که توسط یک موتور اسکرمجت تغذیه می‌شود، که متفاوت از موتور‌های ساب سونیک استاندارد یا حتی رمجت عمل می‌کند. به دلیل عمل کردن در سرعت‌های بسیار بالا، موتور این موشک از یک ورودی استفاده می‌کند تا هوای فشرده سوپرسونیک را با فشار به درون بکشد (رمجت‌ها تنها از هوای ساب سونیک در درون سیستم استفاده می‌کنند) و سپس آن را با سوخت هیدروژنی ترکیب کرده که به موتور امکان می‌دهد به سرعت ۵ ماخ و فراتر از آن برسد.
وقتی ولادیمیر پوتین در ویدیویی شبیه سازی شده که نشان می‌دهد موشک هایپرسونیک این کشور، سواحل فلوریدا را هدف قرار می‌دهد از موشک Kh-۴۷M۲ Kinzhal رونمایی کرد. اگر چه این ویدیو به اندازه ویدیو رونمایی آیفون‌های جدید باشکوه و پرزرق و برق نبود، اما پیام آن کاملاً واضح بود: دوره سلاح‌های هایپرسونیک یا مافوق صوت فرا رسیده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با رونمایی موشک هایپرسونیک ما دکان فروش تسلیحات‌ آمریکا بسته و قدرتشان به‌عنوان سپر موشکی و سرمایه‌گذاری‌شان در کشورهای عربی باطل می‌شود.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است.
در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توان دفاعی آن بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، رونمایی کرد.
ایران چهارمین کشور دارنده فناوری موشک‌ هایپرسونیک است؛ این موشک‌ها هم در داخل و هم خارج جو، قابلیت مانور دارند.
محمد شلتوکی، کارشناس حوزه نظامی و دفاعی گفت: ایران چهارمین کشور دارنده فناوری موشک‌ هایپرسونیک است؛ ویژگی این موشک‌ها این است که هم در داخل و هم خارج جو، قابلیت مانور دارند.
شبکه i۲۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد: درحالی که پهپادهای ایرانی نقش فزاینده‌ای در اوکراین ایفا می‌کنند ایران از تازه‌ترین توانایی نظامی خود رونمایی کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و بعید است تا ده‌ها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.
سردار حاجی ‌زاده فرمانده هوافضای سپاه گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ