فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استفان رادمیکر، دستیار پیشین وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است که آمریکا می‌تواند با تشویق انگلیس، فرانسه و آلمان که از اعضای برجامند، مکانیسم ماشه را فعال کند که یکی از موارد مقرر در برجام است و نه تنها تحریم‌های موشکی، بلکه تمامی تحریم‌ها را علیه ایران باز می‌گرداند.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
دستاورد موشکی جدید ایران در کنار پیام‌های عملیات یک سرباز مصری علیه ارتش رژیم صهیونیستی محور روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی از ابتدا تا کنون مورد حمایت و تأیید فرمانده معظم کل قوا بوده و هست، گفت: زمانی که گزارش ساخت این موشک را خدمت ایشان ارائه کردیم، معظم له نام فتاح را برای این موشک برگزیدند؛ همکاری‌های سپاه با دولت تاکنون در هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی نبوده لذا از همکاری‌های وزارت دفاع نهایت سپاسگزاری را داریم.
رسانه‌های عبری اخیرا در گزارش‌هایی با اشاره به رونمایی از توانمندی‌های جدید موشکی جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های بالستیک ایرانی را خطری برای امنیت رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کردند.
وبسایت عبری باکو نوشت: دو روز پس از تهدید ایران توسط رئیس ستاد ارتش اسرائیل، ایران یک موشک بالستیک جدید به وزن ۱.۵ تن را آزمایش کرد.
شناور تندرو ذوالفقار اولین شناور پدافندی نیرو‌های مسلح مجهز به چهار موشک عمودپرتاب پدافندی نواب با برد ۲۵کیلومتر ساخت صنایع موشکی وزارت دفاع است.
موشک دوش پرتاب استینگر موشک زمین به هوای آمریکایی قابل حمل توسط یک سرباز است. موشکی با قابلیت حرارت یاب که هدف را تا اصابت دنبال می‌کند.
موشک کروز پاوه جدیدترین موشک کروز زمین‌پایه ایران که توسط نیروی هوافضای سپاه تولید شده با برد ۱۶۵۰ کیلومتر رونمایی شد. سومار، هویزه و طلائیه (ابومهدی) کروزهای زمین‌پایه ایران بودند که اکنون پاوه هم به آنها اضافه شده است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
رضا نصری گفت: ایران عملاً از صحنه دیپلماسی جهان حذف شده است و –به‌رغم اهرم‌سازی‌های متعدد در حوزه هسته‌ای و پهپادی و موشکی- در مناسبات دیپلماتیک جهانی توان تاثیرگذاری بسیار اندکی دارد. در واقع، باید به این حقیقت واقف شد که مقوله «دیپلماسی هوشمند» امروزه به یک ضرورت امنیتی تبدیل شده است و از این رو تقاضا کرد در این حوزه نیز بازنگری‌های جدی و قابل ملاحظه‌ای صورت پذیرد.
جمهوری خواهان مانند آنچه مایک پمپئو می‌گفت، به دنبال این هستند که ایران و آمریکا تمام مشکلات و اختلافات خود را روی میز بریزند و درباره همه مذاکره و توافق کنند و در نهایت ایران تبدیل به یک کشور جدید شود. اما دموکرات‌ها اینگونه به ماجرا نگاه نمی‌کنند و همه مسائل را دسته بندی کرده‌اند. به این معنی که معتقدند مهمترین مسئله، موضوع هسته‌ای ایران است. پس اول این را حل کنیم بعد به سراغ موضوعات و نقطه‌های اختلافات دیگر مثل مسائل موشکی و ... برویم
بودانوف مدعی شده روسیه از ایران خواسته موشک‌های بالستیک به این کشور تحویل دهد، اما ایران حتی یک موشک به روسیه تحویل نداده است.
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام به مقر‌های باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق خبر داد.
یک مسئول در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از این گزارشات مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد تا در جنگ اوکراین استفاده کند اطلاع داریم و تلاش داریم اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که این مساله را اثبات کند.
نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک بالستیک جدید به‌نام هایپرسونیک خبر داد که نقطه برتری این موشک هدایت لحظه‌ای کلاهک در خارج از جو زمین است.
رییس مجلس ضمن تقدیر از سردار حاجی‌زاده درباره ساخت موشک بالستیک جدید که توسط سپاه انجام شد، نوشت: ساخت این موشک علامت روشنی است از ترکیب علم و ایمان در صنعت دفاعی کشور.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک(مافوق صوت) برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و بعید است تا ده‌ها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.
سردار حاجی ‌زاده فرمانده هوافضای سپاه گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا در دولت «جو بایدن» را منتشر شد.
سپاه پاسداران ایران صبح دیروز چهارشنبه (28 سپتامبر) دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی را علیه مواضع متعلق به گرو‌های «کومله»، «حزب دموکرات کردستان ایران» و «حزب آزادی کردستان» واقع در سلیمانیه عراق را آغاز کرد.
تیم ملی ایران امروز در حالی مقابل سنگال به میدان خواهد رفت که برد مقابل اروگوئه توانسته بخش زیادی از دلایل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را توجیه کند.
نوشهر- فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سامانه های موشکی جدید شامل شناورهای سطحی و زیرسطحی همزمان با هفته دفاع مقدس و روز نیروی دریایی رونمایی و ملحق می شود.
تحقیقی جدید نشان می دهد فناوری که «امید ویسه» پژوهشگر ایرانی برای سرطان تخمدان ابداع کرده بود، قادر به درمان نوع بدخیمی از سرطان دیگر در موش ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ