محمد شلتوکی، کارشناس حوزه نظامی و دفاعی گفت: ایران چهارمین کشور دارنده فناوری موشک‌ هایپرسونیک است؛ ویژگی این موشک‌ها این است که هم در داخل و هم خارج جو، قابلیت مانور دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی در هفته صنعت دفاعی تحویل سپاه خواهد شد.
معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی در هفته صنعت دفاعی تحویل سپاه خواهد شد.
معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی در هفته صنعت دفاعی تحویل سپاه خواهد شد.
برخی کاربران می‌گویند موشک رونمایی شده همان موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته هست که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد.
موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک بالستیک هایپرسونیک ایران به زودی رونمایی می‌شود.
ارتش چین یک موشک بالستیک میان‌برد هاپرسونیک جدید به نام «دانگ‌فنگ-۲۷» را با موفقیت آزمایش کرده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی های موشک بالستیک خرمشهر ۴ گفت: این موشک می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود.
موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.
کینژال موشک بالستیک هایپرسونیک هوا پرتابی است که از جنگنده میگ ۳۱ شلیک می‌شود. در نگاه نخست به کینژال به راحتی می‌توان شباهت این سلاح خطرناک به موشک مشهور اسکندر را مشاهده کرد چرا که این موشک بر اساس موشک زمین به زمین ۹K۷۲۰ Iskander-M طراحی و ساخته شده است.
حوزه موشکی در سال ۱۴۰۱ یکی از دوره‌های باشکوه خود را سپری کرد، در این سال چند موشک استراتژیک و نقطه زن مانند «هایپرسونیک»، «پاوه» و موشک بالستیک «رضوان» رونمایی شد.
کره شمالی تصویری از آزمایش موشکی اخیر خود منتشر کرده که گفته می‌شود قادر به رسیدن و ضربه‌زدن به خاک آمریکاست.
دی‌اف ۱۷ سال ۲۰۱۹ در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، رونمایی شد. این موشک بالستیک به کلاهک گلایدر هایپرسونیک DF-ZF مجهز است. این موشک هایپرسونیک بر پرتابگر متحرک سوار است و همین ویژگی به ترسناک بودن آن می‌افزاید، چرا که با قابلیت تحرک بالا کشف و نابود کردنش پیش از پرتاب دشوارتر می‌شود.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.
نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک بالستیک جدید به‌نام هایپرسونیک خبر داد که نقطه برتری این موشک هدایت لحظه‌ای کلاهک در خارج از جو زمین است.
اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره دستیابی ایران به موشک های بالستیک «هایپرسونیک» پیشرفته بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک(مافوق صوت) برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و بعید است تا ده‌ها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.
سردار حاجی ‌زاده فرمانده هوافضای سپاه گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ