فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
تبریز- رئیس جمهور کشورمان گفت: ساخت موشک برای کشور یک افتخار بزرگ است و از تمامی فعالان در این عرصه قدردانی می کنیم.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تولید موشک هایپرسونیک فتاح تاکید کرد: این فناوری برای اکثر کشورهای جهان ناشناخته است اما توسط متخصصان متعهد کشورمان به آن دست یافته‌اند.
موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.
کینژال موشک بالستیک هایپرسونیک هوا پرتابی است که از جنگنده میگ ۳۱ شلیک می‌شود. در نگاه نخست به کینژال به راحتی می‌توان شباهت این سلاح خطرناک به موشک مشهور اسکندر را مشاهده کرد چرا که این موشک بر اساس موشک زمین به زمین ۹K۷۲۰ Iskander-M طراحی و ساخته شده است.
کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید با نام "هواسونگ-۱۸" را با هدف تقویت قابلیت ضد حمله هسته‌ای این کشور آزمایش کرده است.
کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی صبح روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) یک موشک بالستیک از نزدیکی پیونگ‌یانگ به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این موشک بالستیک پس از طی مسافتی هزار کیلومتری در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد. به گفته یک مقام ارتش کره جنوبی، موشک پرتاب‌شده احتمالا «نوع جدیدی» از موشک‌های بالستیک بوده که از سوخت جامد پیشرفته استفاده می‌کنند.
این موشک بالستیک کوتاه برد در ترکیب با کشنده برپاگر پرتابگر (TEL) در صورت عملیاتی بودن رقیبی برای موشک مشهور اسکندر روسیه به شمار می‌رود. هر کشنده پرتابگر گروم - ۲ می‌تواند دو موشک حمل کند.
نیروی گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد: در ساعت ۷.۰۸ دقیقه به وقت محلی بامداد امروز دوشنبه، کره شمالی به نظر موشکی بالستیک شلیک کرده و به این خاطر از کشتی‌های دریایی و هوایی خواسته اطلاعات را پیگیری کنند و در صورت سقوط ترکش‌های ناشی از موشک‌ها به آن‌ها نزدیک نشوند و موضوع را به سیستم امنیت دریایی اطلاع دهند.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
کره شمالی در جریان سالگرد تاسیس این کشور، از موشک بالستیک بین قاره ای جدید خود که از سوخت جامد استفاده می کند، رونمایی کرد.
یک مقام سعودی برای اولین بار به اظهار نظر درباره برنامه ساخت موشک بالستیک این کشور پرداخت.
در طول دهه ۱۹۸۰، ارتش چین شروع به ساخت نیروی نظامی عظیم کرد که بیش از ۱۲۰۰ موشک بالستیک کوتاه برد و میان برد را شامل می شود و این موشک‌ها می‌تواند پایگاه‌های آمریکایی و تایوان را نابود کنند.
در طول دهه ۱۹۸۰، ارتش چین شروع به ساخت نیروی نظامی عظیم کرد که بیش از ۱۲۰۰ موشک بالستیک کوتاه برد و میان برد را شامل می شود و این موشک ها می تواند پایگاه های آمریکایی و تایوان را نابود کنند.
کره شمالی موتور سوخت جامد با رانش بالا را برای توسعه موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد.
نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک بالستیک جدید به‌نام هایپرسونیک خبر داد که نقطه برتری این موشک هدایت لحظه‌ای کلاهک در خارج از جو زمین است.
رییس مجلس ضمن تقدیر از سردار حاجی‌زاده درباره ساخت موشک بالستیک جدید که توسط سپاه انجام شد، نوشت: ساخت این موشک علامت روشنی است از ترکیب علم و ایمان در صنعت دفاعی کشور.
«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک(مافوق صوت) برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد که این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و بعید است تا ده‌ها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.
سردار حاجی ‌زاده فرمانده هوافضای سپاه گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
براساس گزارش ارتش کره جنوبی؛ روز چهارشنبه تنها ظرف هفت ساعت، کره شمالی پس از پرتاب دستکم ۱۷ موشک بالستیک، حدود ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای نیز به سوی منطقه‌ای بیطرف و خنثی در دریای شرق انجام داد.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بالستیک کوتاه برد بوده و درست قبل از ساعت ۷ صبح به وقت محلی از حوالی منطقه «تائچون» در پیونگ‌یانگ شلیک شد و حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و سرعت ۵ ماخ پرواز کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ