رئیس جمهور اوکراین در اقدامی از پیش‌اعلام‌نشده به شهر خرسون سفر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفر رئیس جمهوری روسیه به مناطق نظامی جنگ با اوکراین امری نادر است، اگرچه او در ماه مارس به طور غیرمنتظره از شهر ماریوپول بازدید کرد.
رئیس جمهور روسیه از نیروهای این کشور در جبهه خرسون واقع در جنوب اوکراین که یکی از جبهه‌های مهم برای دو طرف است، بازدید کرد.
دولت اوکراین تصمیم گرفته است این صومعه را تصرف و آن را از گروه طرفدار روسیه بگیرد و به ۵۰۰ راهب آن مهلت داد تا آن جا را ترک کنند، اما آن‌ها به مصمم به ماندن در صومعه هستند.
زلنسکی مدعی کمبود سلاح و مهمات در میان نیروهای ارتش اوکراین است و در این ارتباط گفته است: با کمبود شدید سلاح و تجهیزات نظامی روبرو هستیم.
رئیس جمهور اوکراین در اولین دیدار خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز جنگ روسیه گفت: جنگ خاتمه نیافته است.
کاخ سفید ورود زلنسکی به آمریکا را تایید کرد. این دومین سفر زلنسکی به آمریکا از زمان قدرت گرفتن به عنوان رئیس جمهور اوکراین و اولین سفر او از زمان آغاز جنگ روسیه است.
کیهان نوشت: دشمن به خیال خام خود تصور می‌کرد که با «میدان‌دار کردن دلقک‌ها» می‌تواند به جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران آسیب برساند. اما نکته اینجاست که دشمن نمی‌تواند بفهمد که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند.
رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر به شهر خرسون، خطاب به نیرو‌هایی که در مقابل ساختمان اداری در میدان اصلی این شهر ایستاده بودند، گفت: ما در حال حرکت به جلو هستیم. ما برای صلح، صلح برای همه کشورمان آماده‌ایم.
رئیس جمهور اوکراین گفت که بازرسان اوکراینی بیش از ۴۰۰ جنایت جنگی روسیه را در خرسون کشف و مستند کرده اند و اجساد سربازان و غیرنظامیان را در مناطق آزاد شده استان خرسون پیدا کرده اند.
رئیس جمهور اوکراین در اقدامی از پیش‌اعلام‌نشده به شهر خرسون سفر کرد.
رئیس جمهور اوکراین سربازان روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی و کشتن غیرنظامیان در خرسون متهم کرد.
شهر‌های آزاد شده اوکراین در پی عقب نشینی ارتش روسیه مملو از تجهیزات و وسایل جا مانده از سربازان روس است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی روسیه از شهر اشغالی خرسون، بر بیرون راندن همه آن‌ها از کشورش اطمینان داد.
رئیس جمهور اوکراین با ادعای درگیری نیروهای حامی مسکو در شهر خرسون پس از خروج ارتش این کشور از این شهر، جنگ در دونتسک را «جهنمی» توصیف کرد.
رئیس جمهور ۷۹ ساله آمریکا، در نشست خبری درباره اوکراین، شهر فلوجه عراق را با شهر خرسون در اوکراین اشتباه گرفت.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گاف‌ها و لغزش‌های زبانی‌اش، عقب‌نشینی نیروهای ارتش روسیه از شهر خرسون اوکراین را عقب‌نشینی از شهر فلوجه عراق بیان کرد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه هشدار داد که روسیه در حال مقدمه چینی برای انجام یک عملیات «ایذایی» به منظور منفجر کردن یک سد بزرگ برق آبی در جنوب این کشور است که احتمالاً ۸۰ روستا و شهر از جمله شهر مهم و استراتژیک خرسون را زیر آب می‌برد.
رئیس جمهور اوکراین با ادعای نقشه روسیه برای انفجار سدی بزرگ در منطقه خِرسون، از کشورهای غربی خواست تا به مسکو درباره این نقشه، هشدار دهند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از امضای سند الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین یعنی لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه خوشحالی خود را به نمایش گذاشت. در این مراسم نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون فدراسیون روسیه، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن و همچنین سران ۴ جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا حضور داشتند و در کاخ کرملین رسما سند پیوستن این مناطق به روسیه را امضا کردند.
بعد از سخنرانی پوتین، تمام اسناد الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به امضا رسید و رئیس‌جمهور روسیه هم آن‌ها را امضا کرد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون از این پس رسما جزو خاک این کشور هستند.
رئیس جمهور روسیه فرمان به رسمیت شناختن مناطق خرسون و زاپروژیا در شرق اوکراین را امضا کرد.
رئیس جمهور اوکراین گفت که اگر روسیه به وعده خود برای الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به مسکو عمل کند، با پاسخ «بسیار شدید» کی‌یف روبرو خواهد شد.
منابع خبری عربستان از دیدار و گفتگوی مشاور و فرستاده ویژه «ولودیمیر زلنسکی» با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خبر دادند.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی بر ادامه جنگ با روسیه تا آزادسازی کامل شبه جزیره کریمه تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ