رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون از این پس رسما جزو خاک این کشور هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
رئیس‌جمهور روسیه بر لزوم فراهم کردن امکانات در مناطق الحاق شده جدید به این کشور تاکید کرد.
رئیس جمهور روسیه می گوید الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور یک تحول تاریخی بوده است.
سیگال که همواره تحسین‌کننده پوتین بوده بار‌ها به روسیه رفته و از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به عنوان حرکتی معقول دفاع کرده است.
وزرای خارجه و دفاع اسبق آمریکا در مقاله‌ای مشترک تاکید کردند که برای رئیس جمهور روسیه شکست گزینه نبوده و او کنترل مناطق الحاقی جدید را به دست خواهد گرفت.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: البته، ممکن است این یک روند طولانی باشد. مسکو چاره‌ای جز مداخله در فوریه برای دفاع از جمهوری‌های دونباس یعنی دونتسک و لوهانسک - که به همراه بسیاری از مناطق خرسون و زاپوریژیا به الحاق به روسیه رای داده‌اند، نداشت. این مناطق جدید یک دستاورد بزرگ برای روسیه است. حتی پتر کبیر به دنبال دسترسی به دریای آزوف بود.
ولادیمیر پوتین در نشستی با مادران نظامیان روس حاضر در جنگ اوکراین، با اشاره به توافق روسیه با قدرت‌های اروپایی برای پایان دادن به جنگ در دونباس در سال ۲۰۱۴، خاطرنشان کرد: ما در ابتدا این تصور را داشتیم که لوهانسک و دونتسک می‌توانند در چارچوب توافق مینسک به اوکراین برگردند.
پوتین افزود، این شورا شامل معاونان نخست‌وزیر، نمایندگان سازمان‌های اجرای قانونریال بلوک اجتماعی و اقتصادی دولت، مقامات ریاست‌جمهوری و شورای ایالتی روسیه را شامل خواهد شد که به بهبود همکاری نزدیک میان مناطق کمک خواهد کرد.
شورای فدراسیون روسیه فرمان امروز «ولادیمیر پوتین» در ارتباط با اعلام حکومت نظامی در مناطق الحاقی را تصویب کرد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد فرمان اعلام حکومت نظامی در ۴ منطقه که به‌تازگی به این کشور الحاق شدند، صادر کرده است.
مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: «باید هر چیز غیرقانونی را نابود و تخریب کرد». اشاره مشاور زلنسکی به پل کریمه است که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، توسط این کشور ساخته و به دست پوتین نیز افتتاح شد.
رئیس جمهور روسیه مصوبه‌ای را امضا کرد که به موجب آن چهار منطقه از اوکراین به خاک روسیه الحاق می‌شوند.
رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) معاهده الحاق چهار منطقه شرق و جنوب اوکراین به روسیه را امضا کرد.
غرب هرگز نخواسته به طرف جنگ روسیه علیه اوکراین تبدیل شود. با این وجود، طرح‌های پوتین برای الحاق مناطقی از اوکراین به فدراسیون روسیه و زرادخانه هسته‌ای او اکنون این استراتژی را تهدید می‌کند. از این نقطه به بعد خویشتن داری تنها سیاست مسئولیت پذیرانه خواهد بود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از امضای سند الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین یعنی لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه خوشحالی خود را به نمایش گذاشت. در این مراسم نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون فدراسیون روسیه، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن و همچنین سران ۴ جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا حضور داشتند و در کاخ کرملین رسما سند پیوستن این مناطق به روسیه را امضا کردند.
ولادیمیر پوتین با الحاق بخش‌هایی از اوکراین در روز جمعه نیرو‌هایی را به حرکت درآورد که روسیه را به یک کره شمالی غول پیکر تبدیل می‌کنند. این یک کشور پارانوئید، عصبانی و منزوی خواهد بود، اما برخلاف کره شمالی نسخه روسی در ۱۱ منطقه زمانی از دریای قطب شمال تا دریای سیاه و از لبه اروپای آزاد تا لبه آلاسکا با هزاران کلاهک هسته‌ای پراکنده خواهد شد.
چند کشور اروپایی به تصمیم پوتین در الحاق چهار منطقه از اوکراین به روسیه واکنش نشان دادند و زیر بار آن نرفتند.
بعد از سخنرانی پوتین، تمام اسناد الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به امضا رسید و رئیس‌جمهور روسیه هم آن‌ها را امضا کرد.
رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد الحاق مناطق استقلال یافته اوکراین به این کشور به اطلاع نمایندگان دوما رسیده است.
رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی پنجشنبه شب خود گفت روسیه می‌تواند از مخرب‌ترین پیامد‌های جنگ علیه کی‌یف جلوگیری کند، اما برای انجام این کار، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه باید متوقف شود.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین فردا (جمعه) چهار منطقه شرق اوکراین را به روسیه الحاق می‌کند.
در حال حاضر همه‌پرسی الحاق چهار منطقه شامل دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه شرقی دونباس و همچنین زاپروژیا و خرسون در جریان است و امروز پایان خواهد یافت. اوکراین و کشور‌های غربی همه‌پرسی‌ها را ساختگی خوانده و مدعی هستند نتایج آن از قبل تعیین شده و آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ