رهبر حزب «مملکت» از احزاب مخالف دولت ترکیه، با انتشار پیامی در توییتر، تلویحا رئیس‌جمهور و حزب حاکم این کشور را عامل اصلی انفجار دیروز استانبول معرفی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروز تو بازار نقل و انتقالات چه خبره؟ کدوم باشگاه دنبال کدوم بازیکنه؟
اینشتین در نامه‌اش به روزولت یادآور شده بود که: «ممکن است بتوان یک واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای را در یک توده بزرگ اورانیوم راه‌اندازی کرد که توسط آن مقادیر زیادی نیرو و عناصر جدید مثل رادیوم تولید شود. این دستاورد که قطعا در آینده نزدیک به دست خواهد آمد، ممکن است منجر به ایجاد بمب‌های فوق‌العاده قدرتمندی شود.»
مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای بیش از آنکه در تغییر معادلات جنگ اوکراین و توازن‌بخشی به جبهه‌ها اثرگذار باشد، اهداف پنهانی چون «اتمام آبرومندانه جنگ» یا «اجرای عملیات فریب مسکو» را دنبال می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیانبار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.
تصمیم جنگ طلبانه آمریکا در ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین و استفاده واشنگتن از نیروهای کرد سوریه دموکرات در جنگ اوکراین، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
نیروهای اشغالگر رگباری از بمب‌ها را بر روی بیمارستان دولتی و منازل غیرنظامیان جنین پرتاب کردند.
ساعت دو و نیم بامداد هشتم تیر بود که مشخص شد بمب‌ها در سطل زباله نزدیک سن سالن اصلی حزب کار گذاشته شده بود.
مقامات نظامی صهیونیست گفتند که عملیات تله و کمین نیروهای مقاومت که مملو از مواد منفجره بود، غافلگیر کننده و بسیار شبیه بمب‌های استفاده شده در جنوب لبنان توسط حزب‌الله و غزه توسط حماس بود.
مدیرکل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بمب‌ها و ترقه‌های دست ساز همه ساله بیشترین آسیب را به چشم و دست‌ها وارد می‌کند، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که نوجوانان و کودکان بیشترین آسیب را از حوادث چهارشنبه‌سوری دیده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد که خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش این حوادث و آسیب‌ها برعهده دارند و لازم است در این ایام نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.
اشیای دودزا در جریان بازی پاری سن ژرمن مقابل تیم برست، باعث توقف چند دقیقه‌ای مسابقه شد.
بل می‌گوید: برای انفجار یک سلاح هسته‌ای، باید مواد به صورت عمدی جمع‌آوری شوند و معمولا این کار به یک یا دو روش انجام می‌شود. یک از این روش‌ها استفاده از وسیله‌ای است که اصطلاحا به آن تفنگ می‌گویند. با این روش از دو تکه اورانیوم بسیار غنی شده استفاده می‌کنند و یکی را به دیگری شلیک می‌کنند و این دو تکه با هم تشکیل یک «جرم بحرانی» داده و باعث انفجار آن‌ها می‌شود. این ساده‌ترین نوع سلاح هسته‌ای است و آمریکا در طول جنگ جهانی دوم، بمب هیروشیما را به همین روش منفجر کرد.
قدرت زلزله بم در سال ۱۳۸۲، به اندازه بمب اتمی بود که در هیروشیما منفجر شد. (۵۶ کیلوتن تی‌ان‌تی). قدرت زلزله ترکیه و سوریه تنها کمی کمتر از انفجار بمب هیدروژنی تزار بوده است.
فیلم منتشر شده توسط نیرو‌های مسلح اوکراین نشان می‌دهد که سربازان روسی توسط بمب‌های پرتاب شده توسط پهپاد اوکراینی هدف قرار می‌گیرند. نیرو‌های نظامی اوکراین مواد منفجره را بر روی مواضع روسیه در خط مقدم پرتاب می‌کنند و انفجار‌های زیادی در سنگر‌های برفی رخ می‌دهد.
۵ بازیکن سابق و فعلی استقلال به نظر می‌رسد چهره‌های اصلی بازار نقل‌وانتقالات زمستانی خواهند بود.
کمتر از یک ماه تا آغاز پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ ستارگان قطر باقی مانده است.
در بحبوحه گزارش‌ها درباره برنامه آمریکا برای ارسال تجهیزات پیشرفته جهت تبدیل بمب‌های هدایت‌ناپذیر به بمب هدایت‌شونده به اوکراین، اسپوتنیک به سازوکار این بمب‌ها نگاه دقیق‌تری انداخته است.
مقامات اسپانیا اعلام کردند که بسته‌های پستی حاوی مواد منفجره که در طول هفته گذشته به برخی سفارتخانه‌های این کشور ارسال و منفجر شده، احتمالا کار یک «شخص» بوده و روسیه در آن دخالتی نداشته است.
در جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی ایالات متحده به همراه مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NSIT)، کبوتر‌ها را برای استفاده از صفحه گلایدر با منقار آموزش دادند تا ارتش بتواند بدون اینکه ایمنی سربازان در معرض خطر قرار گیرد، بمب‌ها را پرتاب کند.
رهبر حزب «مملکت» از احزاب مخالف دولت ترکیه، با انتشار پیامی در توییتر، تلویحا رئیس‌جمهور و حزب حاکم این کشور را عامل اصلی انفجار دیروز استانبول معرفی کرد.
رژیم کره شمالی به قابلیتی دست یافته که سه دهه دیپلماسی سعی در جلوگیری از تحقق آن داشت رژیمی که قادر به توسعه، پرتاب و منفجر کردن بمب‌های اتمی است. کیم از خود هیچ علاقه‌ای برای پاسخ دهی به درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی امریکا به منظور از سرگیری مذاکرات هسته‌ای نشان نداده است.
هواپیما‌های بدون سرنشین، بمب‌ها را از بالای سنگر‌های روسیه پرتاب می‌کنند، در حالی که بمب‌ها و نارنجک‌ها روی اهدافشان می‌افتند.
در ادبیات و گفتار «جنگ هسته‌ای» غرب علیه روسیه، این پرسش مطرح می‌شود که سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی چه نوع سلاح‌هایی هستند که احتمالا آغازگر جنگی ویرانگر خواهند بود.
برخی از موشک‌های شلیک شده توسط ارتش روسیه به اوکراین منفجر نشدند و خاطراتی از جنگ مرگبار برای غیرنظامیانی که روزانه در اطراف بمب‌ها و مین‌ها حرکت می‌کنند، باقی گذاشته است.
حادثه پالومارس تنها باری نبود که یک سلاح هسته‌ای در جریان آن به درستی جابجا نشده است. از سال ۱۹۵۰ میلادی دست کم ۳۲ حادثه به اصطلاح «پیکان شکسته» رخ داده است حوادثی که شامل وسایل فاجعه‌آمیز مخرب و مسطح کننده زمین بودند. با این وجود، سه بمب ایالات متحده به طور کلی ناپدید شده‌اند این بمب‌ها هنوز تا به امروز وجود دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ