گزارش های متعدد حاکی از آن است که بسیاری از شرکت های غربی در حال بازگشت به بازار روسیه پس از دوره ای از تحریم ها هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفر چین در بغداد امروز با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند منابع ارزی، با همکاری صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شوند.
شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند جهت مشارکت در پروژه بومی‎ سازی و ساخت دامپ‌تراک معدنی ۱۵۰ تن (۱۳۵ تن متریک) و سیستم رانش الکترومکانیکال AC-ACدعوت به همکاری شدند.
نخست‌وزیر مجارستان با ارائه آماری اعلام کرد که علی‌رغم اعمال تحریم‌های غرب، شرکت‌های غربی خاک روسیه را ترک نکردند.
با خروج شرکت‌های غربی از روسیه برندهای خودروسازی چینی در حال پر کردن جای خالی آن‌ها هستند و صادرات خودروی چین به روسیه تقریباً سه برابر شده است.
به خاطر خروج شرکت‌های غربی از روسیه برندهای خودروسازی چینی در حال پر کردن جای خالی آن‌ها هستند و صادرات خودروی چین به روسیه تقریباً سه برابر شده است.
تراشه های یک شرکت چینی در سازمان های دولتی آمریکا و کشورهای غربی به طور گسترده به کار رفته در حالیکه سازنده تراشه ها در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.
اوضاع رسانه‌های اجتماعی چندان خوب نیست و همه‌چیز دربارۀ شیوۀ فعالیت آن‌ها ناگهان مورد بحث و تردید قرار گرفته است. منتقدان مدام از این می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند و اطلاعاتشان را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند. یا اینکه با ترفندهای الگوریتمی اخبار را دستکاری می‌کنند و بین مردم تفرقه می‌اندازند و دموکراسی را تضعیف می‌کنند. اگر این رفتارهای رسانه‌های اجتماعی نادرست هستند پس آن‌ها باید چه کنند؟ چه خبرهایی را باید منتشر کنند؟ الگوی کسب‌و‌کارشان باید چگونه باشد؟ اصلاً نقش اجتماعی‌شان باید چه باشد؟ پاسخ این پرسش‌ها را باید در مفهوم «حوزۀ عمومیِ» یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی، یافت؛ آنجا که می‌گوید تاریخ حوزۀ عمومیِ جهان غرب ریشه در یک سنت خاص دارد: کافه‌های قدیم اروپا.
بازپرسان وابسته به بن سلمان هنوز در حال تعقیب صلاح فستق، مذاکره‌کننده اصلی قرارداد‌های تسلیحاتی با گارد ملی در دوره پادشاهی عبدالله بن عبد العزیز هستند. این مزدور فراری از اسرار قرارداد‌های تجاری شرکت‌های دفاعی غربی در عربستان مطلع است.
رسانه ها به محورهای گوناگون دومین دور از دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و چین در کاخ کرملین خبر پرداختند.
بنا به یک گزارش رسانه ای، شرکت های اسلحه سازی در غرب به لطف جنگ در اوکراین، تولید خود را گسترش داده اند.
نشست با شرکت کنندگان اجلاس همکاری های ایران و کشورهای غرب آفریقا
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که شرکت بزرگ گازی این کشور (گاز پروم) با وجود تحریم های غرب، قراردادهای زیادی برای انجام دارد.
در حالی که مردم کشورهای غربی در پرداخت قبوض برق و گاز خود مانده‌اند، شرکت‌های بزرگ نفتی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ۲۰۲۲، ۲۰۰ میلیارد دلار سود کرده‌اند.
مقامات روسیه می‌گویند پس از اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو، نزدیک به ۷۶ درصد شرکت‌های خارجی، خاک روسیه را ترک نکردند.
مقامات روسی اعلام کردند که شرکت‌های خارجی فناوری اطلاعات (IT) که بازار این کشور را به دنبال تحریم‌های غرب در سال جاری میلادی ترک کرده‌اند، تقریباً ۱۰ میلیارد دلار سود را از دست دادند.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی درادامه بازدید ازمناطق عملیاتی غرب کشور، اجرای پروژهایی همچون نمک‌زدایی‌، ایستگاه تقویت فشاروکارخانه ان‌جی‌ال ٣١٠٠ دهلران راسبب رونق وشکوفایی منطقه برشمرد.
تمام اخبار و اطلاعات خارج از کشور در چین به شدت سانسور شده و تمام اطلاعات داخلی به شدت کنترل می‌شوند. افسران پلیس یونیفرم‌پوش در دفاتر شرکت‌های بزرگ فناوری چین و نیروهای شبه نظامی در هر محوطه دانشگاهی مستقر هستند. خنده‌دار بود که رسانه‌های دولتی چین در تلاش برای مرتبط دانستن اعتراضات با «رسانه‌های غربی» بود رسانه‌هایی که تقریبا به طور کامل در چین مسدود شده‌اند و امکان دسترسی به آن یا وجود ندارد و یا بسیار دشوار است.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور، تاکید کرد: غربی ها هر از چندگاهی به بهانه های مختلف محدودیت هایی را علیه اشخاص و شرکت ها در جمهوری اسلامی ایران اعمال می کنند که تاثیر چندانی در مسیر حرکت کشور ندارد.
شیخ یوسف القرضاوی مؤسس و رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز دوشنبه در سن ۹۶ سالگی درگذشت. القرضاوی متعلق به اخوان المسلمین بود و به عنوان یکی از رهبران معروف آن شد. وی به خاطر کتاب‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و موضع‌گیری علیه برخی از حکام عرب و سران کشورهای غربی شهرت زیادی به دست آورد. قرضاوی سفرهای متعددی به کشورهای مختلف جهان داشته و در سمینارها و همایش های بین‌المللی متعددی شرکت کرد.
برخی شرکت‌های فناوری غربی، از جمله اریکسون و نوکیا و دل برنامه‌های خود برای خروج کامل از روسیه را اعلام کردند.
«تجربه نشان می دهد که تا زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به نحوی موثر وارد میدان نشود و اعتبار خود را در پسِ یک توافق بسیج نکند و قرار ندهد، دستیابی به یک توافق تا حد زیادی بعید به نظر می رسد. چالش اصلی در مورد توافق احتمالی جدید میان ایران و غرب، میزان موثر بودن و دوام آن در عرصه میدانی است. در واقع شرکت های غربی به طور خاص نگرانی های زیادی در مورد کار با ایران دارند و می ترسند که در صورت همکاری با این کشور، از سوی واشینگتن مواخذه و مجازات شوند.»
دولت سوئد در اقدامی عجیب دادخواست وکیل بیماران پروانه‌ای ایرانی برای الزام شرکت سوئدی «مولنیکه» جهت ارسال پانسمان های مخصوص برای بیماران ایرانی را رد کرد.
بیکاری در روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ