سفر چین در بغداد امروز با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حجم جریان ورودی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در حالی در ایران آب رفته که چین همواره مهم‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در ایران بوده است. در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد پول‌های چینی به سمت کشورهای همسایه سرازیر شده و سرمایه‌گذاران چینی به دنبال پررنگ شدن حضور خود در منطقه هستند.
تراشه های یک شرکت چینی در سازمان های دولتی آمریکا و کشورهای غربی به طور گسترده به کار رفته در حالیکه سازنده تراشه ها در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.
پس از آنکه دولت چین ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد، ارزش چند تراشه ساز کره جنوبی و چینی بالا رفت.
در ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، کشورهای این اتحادیه قصد دارند در تازه‌ترین بسته تحریمی علیه مسکو، چند شرکت چینی را تحریم کنند.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور شرکت‌های خود را در برابر رویکرد تحریمی آمریکا حفاظت خواهد کرد.
نماینده کنگره آمریکا خواستار تصویب قانونی برای تحریم شرکت های چینی کمک کننده به روسیه شد.
بنا بر گزارش رسانه های آمریکا، دولت این کشور احتمالا به بهانه های امنیتی ممنوعیت های تجاری بیشتری را علیه شرکت چینی هواوی اعمال خواهد کرد.
رگولاتورهای چینی به شرکت های فناوری بزرگ این کشور اعلام کرده اند سرویس های «چت بات چت جی پی تی » را برای عموم ارائه نکنند.
یک رسانه آمریکایی گزارش داد آمریکا در پی تحریم شرکت‌های چینی به بهانه فروش تجهیزات نظارتی به نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.
مایک گالاگر یک نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با مقامات اپ چینی تیک تاک ملاقات و درباره برنامه های امنیت داده این شرکت گفتگو کرد.
بایت دنس شرکت چینی مالک تیک تاک صدها تن از کارمندان خود در بخش های مختلف را در پایان ۲۰۲۲میلادی اخراج کرد.
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت این کشور قصد دارد تا برخی از نهادهای چینی را از فهرست تجاری موسوم به «پرچم قرمز» خارج کند.
به گفته ۳ منبع آگاه چین تصمیم دارد بیش از یک هزار میلیارد یوان (معادل ۱۴۳ میلیارد دلار) برای پشتیبانی از صنعت نیمه رسانای خود سرمایه گذاری کند.
آنچه قطعی است، خودرو‌های فرانسوی در زمان کنونی، راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند.
آنچه قطعی است خودرو‌های فرانسوی در زمانه حاضر راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند.
ایالات متحده روز جمعه واردات و فروش تجهیزات مخابراتی جدید از هواوی، زد تی ای و سه شرکت چینی دیگر را به دلیل نگرانی در مورد امنیت ملی ممنوع کرد.
خودروسازان برقی چینی تصمیم دارند وارد بازار اروپا شوند و مشتریان شرکت های بزرگ را با خودروهای ارزان تری که امنیت و ویژگی های فناورانه بیشتری دارند، بربایند.
به گفته ۴ منبع آگاه تنسنت شرکت چینی فناوری، مرحله جدید اخراج کارمندان در بخش های پخش ویدئو، بازی رایانه ای و رایانش ابری را آغاز کرده است.
شقاقی با اشاره به اینکه صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی که در کدال منتشر شده است، دارای ابهام زیادی است، گفت: این صورت‌های مالی به هیچ عنوان شفاف نبوده و مبهم هستند، از سویی حسابرسی شرکت‌های دولتی با استاندارد‌های ملی و بین المللی فاصله بسیار زیادی دارد و اگر قرار بود حسابرسی استانداردی از این بنگاه‌ها انجام شود، زیان آن‌ها به مراتب از آن چیزی که در سامانه کدال منتشر شده، بیشتر خواهد بود، اما به هر حال این موضوع یک گام رو به جلو از سوی وزیر اقتصاد برای شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی است و به نوعی یک شروع خوب است که باید استمرار پیدا کند.
پس از وضع قوانین صادراتی سختگیرانه تر در آمریکا علیه شرکت های فناوری چینی، اپل برنامه های خود برای استفاده از تراشه های حافظه  شرکت چینی YMTC در محصولاتش را متوقف کرده است.
به گفته یک منبع آگاه پیش بینی می شود آمریکا در روزهای آینده اقدامات جدیدی را برای محدودسازی دسترسی شرکت های چینی به فناوری های پیشرفته رایانشی اعلام کند.
دولت های چین و آمریکا گامی مهم در پایان دادن به اختلافاتی برداشتند که تهدیدی برای بیرون راندن شرکت های چینی از بورس آمریکا  قلمداد می شود.
شرکت چینی تی سی ال تلویزیون T7G را در چین معرفی کرده است که ویژگی های جالبی دارد. این دستگاه وضوح ۴K و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز دارد.
طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، واشگنتن، شرکت (Far East Cable)، بزرگترین تولیدکننده سیم و کابل چین را به علت نقض کنترل ‌های صادراتی آمریکا در ارتباط با محموله‌های ارسالی به ایران متهم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ