پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور ایران تفاهم نامه ای در راستای تولید واکسن و کیت منعقد کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلسه مشترک مدیران مجموعه سعدآباد با رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و با هدف بررسی و تبادل نظر در خصوص آسیب شناسی و عارضه یابی مرمت آثار موزه‌ای و بناهای تاریخی مجموعه، برگزار شد.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک وصله بی سیم برای رصد عرق بدن و تشخیص نوعی پروتئین نشانگر التهاب ساخته اند که برای نظارت بر بیماران مبتلا به انسداد ریه و نارسایی قلبی کارآمد است.
بنیاد ملی نخبگان برای حل مسائل و نیازهای صنعت با همکاری یک مجموعه حقوقی در حوزۀ توسعه فناوری­‌های فضایی از پذیرش پژوهشگر پسادکتری حمایت می­‌کند.
رؤسای فدراسیون تیراندازی با کمان و پژوهشگاه تربیت بدنی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
سومین سلسله نشست هم‌اندیشی در باب ابعاد فرهنگی حضور مهاجران افغانستانی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اندیشکده دیاران برگزار شد. موضوع نشست «ابعاد و پیامد‌های حاشیه‌نشینی مهاجران افغانستانی در ایران و راهبرد‌های مواجهه با آن» بود. در ابتدای این نشست، پیمان حقیقت‌طلب، مدیر پژوهش اندیشکده دیاران و دبیر نشست با بیان اینکه بیش از چهار دهه از حضور مهاجران افغانستانی در ایران می‌گذرد، گفت: مهاجران افغانستانی عموما به صورت موج‌های مهاجرتی در پنج و به نظر برخی کارشناسان شش موج مهاجرتی در این چهار دهه اخیر در ایران حضور داشتند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی و با کمک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت روشی نوینی برای توسعه وصله های ریز سوزن ابداع کرده اند که چند دارو را از طریق پوست به بدن منتقل می کند.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی در نظر دارد ۳ فراخوان مشترک را در بهار سال ۱۴۰۲ برگزار کند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی یک اسپری مخصوص ابداع کرده اند که از آلودگی سطوح با عوامل بیماری زا جلوگیری می کند.
محققان با همکاری دو پژوهشگر ایرانی نمونه اولیه یک نمایشگر نوین را ساخته اند که جایگزینی ارزان قیمت برای نمایشگرهای ال سی دی است و مصرف برق آن ۵۰ درصد کمتر است.
نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ به همت دانشگاه بیرجند با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با بیان اینکه همکاری قوا امر مبارکی است، گفت: وضع قوانین مربوط به زنان در خانواده باید آن چنان محکم باشد که مردان قادر به ظلم به زنان نباشد.
مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف همکاری در زمینه تحقیق‌‌و‌توسعه و بهره‌مندی از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های نوآوری و توسعه فناوری‌های نوین و بومی ICT تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
محققان دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و پژوهشگاه مواد و انرژی موفق شدند نخستین آسیاب هیبریدی را طراحی و به مرحله تجاری‌سازی برسانند.
تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امضا شد.
با همکاری وزارتین علوم و بهداشت، پارک علم‌وفناوری دارویی در پژوهشگاه شیمی راه اندازی می شود.
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش در قالب همکاری مشترک حوزه باستان شناسی تفاهمنامه ای را به امضا رساندند.
رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی از همکاری این پژوهشکده با مدیریت ثبت و آثار خبر داد و گفت: از میان چهار عنصر ثبت شده میراث ناملموس، پژوهشکده مردم‌شناسی در ثبت دو عنصر یلدا و ابریشم بافی مشارکت کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: امیدواریم در پژوهشگاه رویان و شرکت‌های همکار بتوانیم در صنایع مختلفی همچون مهندسی و کشاورزی ده‌ها رویان برای پیشبرد سایر فناوری‌ها راه اندازی کنیم.
پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری در پژوهشگاه ژنتیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
با تلاش متخصصان پژهشگاه فضایی ایران و با همکاری سازمان هوافضای وزارت دفاع ؛ کاوشگر زیر مداری سامان به فضا پرتاب شد.
محقق ایرانی با همکاری پژوهشگران دیگر یک درمان مهندسی ژنتیک برای بیماری اچ آی وی روی افراد آزمایش می کند.
رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: تأثیرگذارترین راه برای آگاهی‌بخشی کودکان و نوجوانان درباره موضوعات میراث‌فرهنگی وارد کردن این حوزه به محتوای درسی با همکاری وزارت آموزش و پرورش است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ