دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: صنعا گزینه های راهبردی سیاسی و نظامی را به منظور مقابله با سیاست آمریکا در قبال یمن بررسی می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
احسان صالحی در توییتر نوشت: تغییر معاون سیاسی وزارت کشور، فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید در نماز عید فطر یعنی همکاری قوا است.
ابوترابی فرد گفت: رهبر در فروردین ماه سال جاری در دیدار با مسوولان نظام راهبرد نظام در انتخابات مجلس را تبیین کردند و بر چند اصل محوری تاکید کردند. یک رابطه قدرت و مردم‌سالاری. ایشان تاکید داشتند که «قدرت برآمده از خواسته مردم است.»، «انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد.» و «انتخابات بر چهار راهبرد محوری مشارکت، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت استوار است.»
روزنامه جوان نوشت: ناگفته پیداست بازی تمامیت‌خواهانه «همه یا هیچ» اصلاح‌طلبان تندرو مهم‌ترین مانع آن‌ها برای کنش سیاسی قانونمند است. نمی‌شود فقط بخواهی از منافع یک محیط بهره ببری و به قوانین آن پایبند نباشی. تا زمانی که عقلای این جریان بازاندیشی نکنند و نخواهند روش کار خود را در رقابت سیاسی اصلاح کنند، بازگشت آن‌ها به چرخه قدرت دور از انتظار است.
امتناع تل‌آویو از کمک نظامی راهبردی به کی‌یف بدل به یکی از پیچیده‌ترین انتخاب‌های دستگاه سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در تنظیم روابط با روسیه و کشورهای غربی شده است.
شاید اصولگرایان در سال‌های اخیر در مقابل اظهارات بخشی از جریان اصلاحات در قبال مساله حجاب و قانون‌نویسی برای آن، سعی کردند تا رویکرد‌های جریان خط امام در مورد مساله حجاب در دهه ۶۰ را بازخوانی کنند تا شاید تقسیم دیدگاه‌های این حوزه سهم اصولگرایان را کاهش دهد، اما خروجی این راهبرد سیاسی شاید به ضرر اصلاح‌طلبان باشد، اما نفعی در افزایش وزن و تاثیر ارایه اصولگرایان در این زمینه ندارد.
هدف کلی ایران می‌تواند حداقلی از تنش‌زدایی با امریکا به موازات تنش‌زدایی با عربستان و دسترسی به منابع ارزی بیشتر باتوجه به شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور باشد. محیط منطقه‌ای نیز امروز برای این توافق ضمنی مساعد است. تفاهم حاصله با عربستان می‌تواند به «تفاهم» مدنظر با امریکا کمک کند. مواضع اسراییل نیز که بر سیاست داخلی امریکا تاثیر دارد، تاکنون ضدونقیض بوده است. برمبنای گزارش‌های خبری، «توافق نامکتوب» قرار است شامل طیفی از موضوعات شود.
بریکس به دلیل نوظهور و هم هدف بودن با کشورمان چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل و همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی، میتواند مسیری موثر در آینده همکاری های بین المللی ایران با جهان باشد.
درست زمانی که تصور نمی‌شد پاکستان بتواند بیش از این در باتلاق سیاسی و اقتصادی فرو برود، به نظر می‌رسد رهبران نظامی و غیرنظامی‌اش توانسته‌اند یک بحران دیگر هم ساخته و پرداخته کنند. استفاده از نیرو‌های نظامی برای بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، در محدوده جغرافیایی دادگاه عالی اسلام‌آباد بازتابی است از ناتوانی رهبران سیاسی پاکستان برای ارائه راهبردی منسجم جهت مقابله با گرفتاری‌های اقتصادی و سیاسی این کشور.
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار هیئت تجاری و صنعتی عمان تأکید کرد: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل متقنی داریم.
یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به گذار قدرت از غرب به شرق، احیای روابط سیاسی تهران و ریاض نقطه عطفی در منطقه دانست و بحران جاری سودان را تکاپوی «اسرائیل» برای اخلال در نظم نوین منطقه‌ای دانست.
معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری در توییتی نوشت که مذاکرات روسای جمهور ایران و روسیه به مدت چهار ساعت انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: صبر راهبردی نظام در برابر هنجارشکنان نشان داد که طراحان و صحنه‌گردانان، به کشف حجاب قانع نیستند و بنا دارند به سرعت به سمت هنجارشکنی بیشتر حرکت کنند. دشمن تلاش دارد که یک موضوع فرهنگی را به اجتماعی و بعد به چالش سیاسی و در نهایت به چالش امنیتی مبدل نماید.
شمخانی امارات متحده عربی و شیخ‌نشین دوبی را از جمله بازیگران موثر در تحولات اقتصادی و تجاری منطقه خواند و گفت: دولت سیزدهم با اتخاذ راهبرد همسایه‌محوری مصمم به عبور از موانع تصنعی و تحمیلی است که در مسیر توسعه روابط کشور‌های منطقه ایجاد شده است. گفتگو‌های انجام‌شده در این سفر با مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، بانکی و امنیتی امارات، چشم‌انداز بسیار روشنی را در زمینه ایجاد جهش در روابط دو جانبه و چند جانبه نوید می‌دهد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه عمان گفت:توافق ریاض و تهران برای آغاز دوره جدیدی از مناسبات نشان داد سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی است.
همزمان با ۱۹ بهمن، سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اختلاف نظر و اختلاف سیاسی به طور طبیعی اشکالی ندارد، افزودند:، اما این اختلاف‌ها نباید به زد و خورد و تهمت زنی و افترا به یکدیگر منتهی شود و در مقابل راهبرد دشمن، همه باید راهبرد وحدت را اتخاذ کنیم.
همزمان با ۱۹ بهمن، سالروز بیعت تاریخی جمعی ازهمافران با امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در وبیناری با رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، گفت: سطح روابط سیاسی و امنیتی ایران و روسیه راهبردی است، اما روابط اقتصادی عقب‌مانده است.
شاید تاکید بر عدم استفاده از بمب‌های اتمی توسط واحدهای سیاسی، به دلیل تلاش اندیشمندان رئالیست برای توجیه تجهیز دولت ها به این سلاح راهبردی باشد.
سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
اگر بنای نظام بر عمل به دیدگاه راهبردی رهبر انقلاب، مبنی بر مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور و مردمسالاری دینی باشد، طبیعتا نباید انتخابات قابل پیش‌بینی باشد و باید تنوع واقعی رای‌ها را در انتخابات مشاهده کرد. در این صورت نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در ایجاد رقابت واقعی تعیین‌کننده خواهد بود.
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه راهبرد اصلی مبارزه با جنگ‌شناختی دشمن، جهاد تبیین است، گفت: دشمن در جنگ‌شناختی بر مبنای تحریف، دروغ و جعل حقایق و واقعیت‌های جامعه عمل می‌کند.
در دکترین دریایی جدیدی روسیه اعلام شده است که اصلی‌ترین تهدید روسیه «سیاست راهبردی ایالات متحده آمریکا برای تسلط بر اقیانوس‌های جهان» و حرکت اتحاد نظامی ناتو به سمت مرز‌های روسیه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ