سید احسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از چک الکترونیک گفت: چک الکترونیک هزینه مبادلات را کاهش می‌دهد و این در راستای حمایت از تولید است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ملی‌پوش تیم ملی تیراندازی در بخش تفنگ بادی با صدور ویزایش امشب برای حضور در قهرمانی جهان راهی باکو خواهد شد.
وزیرآموزش و پرورش گفت: نیمه دوم امسال برنامه صدور مجوزهای جدید برای کودکستان‌ها آغاز می‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از صدور ۱۰۰ مجوز ایجاد مراکز همسان‌گزینی خبر داد.
امکان صدور کارت برداشت ریالی برای مشتریان حقوقی در بانک دی فراهم شد.
شورای عالی قضایی عراق حکم بازداشت وزیر دارایی سابق و سه تن از نزدیکان مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق این کشور را در ارتباط با پرونده موسوم به «سرقت قرن» صادر کرد.
عضو اتاق ایران گفت: اگرچه ثبت چک‌های صیادی، صدور چک‌های بی محل را کنترل کرد اما اگر شرکت، اعضای هیأت مدیره و یا ذی نفعان چکی صادر کنند که فاقد موجودی باشد کلیه حساب‌های شرکت مسدود می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: بیش از ۷۰ هزار پروانه بهداشتی صنفی و غیرصنفی در یک سال گذشته صادر شده که این عدد نسبت به مشابه سال قبل آن ۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا ضمن بازدید از شعبه گذرنامه مستقر در جایگاه برنامه «محرم شهر» مستقر در میدان آزادی گفت: امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور بانوان و افراد زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه صادر شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست این کمیسیون با حضور رئیس بانک مرکزی خبر داد و گفت: در این جلسه موضوع آخرین وضعیت اجرای قانون صدور چک در دستور کار کمیسیون قرار داشت.
​صدور «چکنو» چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران، از طریق نسخه وب (PWA) همراه‌بانک صادرات ایران و بدون نصب نرم‌افزار امکان‌پذیر شد.
​رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران پیشنهاد کرد؛ فرآیندهای صدور چک الکترونیک و حتی گواهی عدم پرداخت آن با ارائه کد رهگیری در سامانه‌های قوه قضائیه قابل رصد باشد.
​رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در نشست تخصصی «چک دیجیتال و کارکردهای آن در اقتصاد ایران» پیشنهاد کرد فرآیندهای صدور چک الکترونیک و حتی گواهی عدم پرداخت آن با ارائه کد رهگیری در سامانه‌های قوه قضائیه قابل رصد باشد.
به گفته سرهنگ چولکی، هیچ گاه چکی را که اعتبار و اصالت آن را از بانک استعلام کرده‌اید به طرف معامله خود برنگردانید، زیرا ممکن است در فرصتی مناسب چک اصیل را با چک جعلی تعویض کند.
احمد جمالی گفت: با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران ترخیص کالاهای این محدوده‌ها با صدور چک برای مالیات بر ارزش افزوده تسهیل و تسریع شد.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی خدمت چک دیجیتال را کاملاً غیرحضوری خواند و گفت: فرایندهایی مانند ثبت و درخواست چک دیجیتال، صدور چک دیجیتال،انتقال و نقد کردن آن به صورت کاملاً الکترونیک است.
همه چیز درباره صدور و نقد شدن چک الکترونیک
چک الکترونیکی آخرین مرحله از اجرای اصلاح قانون چک است و با پیاده سازی و اجرای سامانه چکاد، امکان صدور چک الکترونیکی نیز فرآهم خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: به دنبال روش های الکترونیکی برای صدور مجوز و ارسال مدارک الکترونیکی هستیم.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اجرای قانون چک، گفت: اعتبارسنجی و الکترونیکی شدن کامل سیستم صدور چک باقی مانده است که باید با پیگیری‌های دقیق به شکل عملیاتی درآید.
در حالی که معاون اول رئیس جمهور دستور داده بود تا خدمات اقتصادی-اجتماعی دستگاه های خدمات رسان بدون استعلام کد سامانه املاک و اسکان ارائه نشود، اما بررسی ها حاکی است این دستور مخبر اجرای نشد.
طبق جزئیات مشوق‌های بانکی برای حمایت از صاحبان حساب‌های تجاری، سقف انتقال وجه روزانه و ماهانه غیرحضوری افزایش یافته ضمن اینکه شرایط صدور دسته چک جدید نیز برای این افراد تسهیل شده است.
جلسه وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، در خصوص توقف یا عدم توقف محاسبه خسارت تأخیر تأدیه وجه چک با صدور حکم اعسار از پرداخت محکوم‌به یا تقسیط آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ