ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند در کاهش سطح رادیکال‌های آزاد نقش داشته باشد. سطح بالای رادیکال‌های آزاد می‌تواند به استرس اکسیداتیو منجر شود و خطر آسیب سلولی و التهاب را به همراه داشته باشد. نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت، نشان داد کمبود ویتامین C ممکن است با بیماری پارکینسون ارتباط داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمبود B ۱۲ یا فولات می‌تواند باعث افزایش سطح اسید آمینه هموسیستئین در بدن شود. هموسیستئین اثر نوروتوکسیک دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر شود.
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ...، اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد.
سلامت نیوز به نقل از ایت دیس نوشت: بدن انسان به ۱۳ ویتامین ضروری نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. این ویتامین‌ها عبارتند از: ویتامین‌های A، C، D، E و K به همراه ویتامین‌های گروه B (ریبوفلاوین، تیامین، بیوتین، ویتامین B ۱۲، ویتامین B ۶، فولات و اسید پانتوتنیک).
ویتامین D به عنوان ماده مغذی شناخته می‌شود که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند، اما بسیاری از این موضوع آگاهی ندارند که چگونه این ویتامین می‌تواند به بهبود خلق و خو و جلوگیری از التهاب کمک کند.
کمبود هر ماده در بدن می‌تواند باعث سردرد شود؛ ویتامین‌ها جزو این دسته از مواد هستند. رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثرند و عاملی برای سردرد. کمبود ویتامین دی باعث سردردهای شدید می‌شود. افرایش مواد غذایی که حاوی ویتامین‌ها و مکمل‌ها هستند نیز سردرد را کاهش می‌دهند.
منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات کمک می‌کند، قند خون را در سطح متناسب نگه می‌دارد و فشار خون را نیز تنظیم می‌کند. متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است.
حبیبی با اشاره به اینکه درمان این بیماری به صورت دارویی و جراحی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: به غیراز ویتامین D که در بعضی موارد مؤثر است، تقریباً تمام ویتامین‌ها در درمان پارکینسون هیچ نقش و تأثیری ندارند.
ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آن را با غذا‌های پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)
بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند و این درحالیست که کمبود برخی از مواد مغذی می‌تواند زمینه‌ساز آن باشد؛ سبک تغذیه بر جنبه‌های مختلف سلامت تاثیر دارد و از همین‌ رو کمبود بعضی ریزمغذی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی شود.
مصرف بیش از حد آهن در زنان باردار سبب مشکلاتی همچون تولد نوزاد با وزن پایین، تولد نوزاد نارس و رشد ناقص جنین شود. میزان مصرف مکمل آهن به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، ۲۰ میلی گرم است و مصرف بیش از حد آن سبب درد شکم، استفراغ، تند شدن نفس و حتی کما می‌شود.
با پیروی از رژیم غذایی تقویت‌کننده استخوان‌ها می‌توانید از استخوان‌هایی قوی و سالم بهره‌مند شوید و به پوکی استخوان مبتلا نشوید.
اگر جزو افرادی هستید که به سردردهای مزمن مبتلا هستید، بهتر است بدانید کمبود برخی ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود و می‌توانید با مصرف ویتامین سردردتان را کاهش دهید.
نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد.
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان، نسبت به بروز مسمومیت بر اثر استفاده بیش از حد از ویتامین‌ها در کودکان هشدار داد.
کمبود برخی دیگر از ویتامین‌ها نیز با درد مفاصل ارتباط دارد. این امر بویژه در افراد با رژیم و تغذیه نامناسب رایج است. ویتامین B ۱ و ویتامین E، ویتامین‌های B ۶ و ویتامین B ۱۲ از این دست هستند. با این حال درد مفاصل می‌تواند ناشی از مشکلات جدی دیگر هم باشد بنابراین؛ اگر با جبران ویتامین‌ها همچنان دچار درد مفاصل بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف برخی ویتامین ها در صورت مصرف بیش از حد برای بدن نیز عوارضی ایجاد می کنند که از جمله آنها ویتامین D و کلسیم ها هستند به گونه ای که مصرف ویتامین D در صورت مصرف بیش از حد مشکلات عروقی و مصرف بیش از حد کلسیم نیز در کلیه ها رسوب ایجاد می کند و سنگ کلیه تشکیل می شود.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
چهار نوع سینوزیت وجود دارد و دوره بیماری هر کدام حداقل دو هفته طول می‌کشد؛ سینوزیت حاد نوعی است که ظاهراً از ناکجاآباد به وجود می‌آید و ممکن است با علائمی مانند احتقان یا آبریزش بینی شروع شود. سینوزیت حاد معمولا بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد.
رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشتی با اشاره به کاهش جذب برخی ویتامین‌ها در دوران سالمندی گفت: جذب ویتامین D و کلسیم با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ بنابراین نیاز بدن به مصرف منابع غنی کلسیم (مانند شیر و لبنیات) و ویتامین D افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود، سالمندان مکمل ویتامین D و کلسیم مصرف کنند.
مصرف منظم گلوکزامین همراه با کندرویتین با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی همراه است. مصرف روزانه این مکمل به مدت یک سال می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۶۵ درصد و مرگ و میر ناشی از همه علل مرگ را تا ۳۹ درصد کاهش دهد.
کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه‌ها، لبنیات، کلم بروکلی و ... منابع بزرگ منیزیم هستند.
ویتامین C برای تولید و آزادسازی انتقال دهنده‌های عصبی، پیام رسان‌های شیمیایی مغز، مهم است. در غیاب آن، سلول‌های مغز به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، که می‌تواند منجر به توهم شود.
مطالعه‌ای از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین نشان داد که افسردگی، زوال عقل و اختلالات ذهنی اغلب با کمبود ویتامین B مرتبط هستند. راجاپرابهاکاران راجارتینام، روانپزشک و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «کمبود ویتامین B ۱۲ به عنوان یک علت مشکلات شناختی اثری بسیار بیشتر از آن چیزی دارد که ما فکر می‌کنیم، به ویژه در میان سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و به درستی غذا نمی‌خورند.»
پارستزی (خواب رفتن دست و پا) حالت موقت شایع و ناشی از فشاری است که بر روی یک عصب - درست مانند زمانی که فرد بر روی بازو خود به خواب می‌رود و یا برای مدت طولانی پا‌های خود را روی هم می‌گذارد - وارد می‌شود. وقتی که فشار از بین برود، پارستزی هم از بین می‌رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ