کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه‌ها، لبنیات، کلم بروکلی و ... منابع بزرگ منیزیم هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائران اربعین نمی توانند داروهای حاوی مخدر، به همراه داشته باشند.
رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۹۲ هزار زائر خارجی طی سه روز از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی وارد عراق شدند.
حکم قطعی پرونده گروه رستمی صفا، یک بدهکار کلان و دانه درشت بانکی کشور که در دو سال گذشته با جدیت مورد رسیدگی قرار گرفت، در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران صادر شد.
تاردیگرید که با نام‌های خرس آبی یا خوکچه‌ی خزه‌ای هم شناخته می‌شود، موجودی آبزی است که بدنش سرعت سوخت و ساز پایینی دارد. سرعت سوخت و ساز بدن تاردیگریدها می‌تواند به ۰/۰۱ درصد میزان معمول خود کاهش یابد. همین امر به آن‌ها کمک می‌کند بیش از ۳۰ سال بدون غذا دوام آورند.
دکتر علی پناهی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد؛ ادامه داد: اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ، و ویتامین c اثر کاهنده درد در این افراد دارند یعنی ضددرد‌های طبیعی هستند.
کمبود B ۱۲ یا فولات می‌تواند باعث افزایش سطح اسید آمینه هموسیستئین در بدن شود. هموسیستئین اثر نوروتوکسیک دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر شود.
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ...، اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد.
آووکادو به طور کلی در گروه میوه‌ها قرار می‌گیرد و در هر ۱۰۰ گرم از آن، فقط ۱.۴ گرم قند وجود دارد. اگرچه آووکادو‌ها مقدار نسبتاً زیادی چربی دارند، اما این‌ها اسید‌های چرب غیراشباع هستند. ویتامین‌های A، E و B ۶ نیز در آووکادو یافت می‌شود.
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو توضیحاتی داد.
ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکرد‌ها دارند؛ بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند.
بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند و این درحالیست که کمبود برخی از مواد مغذی می‌تواند زمینه‌ساز آن باشد؛ سبک تغذیه بر جنبه‌های مختلف سلامت تاثیر دارد و از همین‌ رو کمبود بعضی ریزمغذی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی شود.
سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه‌ای آن‌ها را افزایش می‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر است خام مصرف شوند.
سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه‌ای آن‌ها را افزایش می‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر است خام مصرف شوند.
ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، عناصر کمیاب از جمله مواد مغذی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی به آن‌ها نیاز دارد.
ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، عناصر کمیاب از جمله مواد مغذی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی به آنها نیاز دارد. تامین روزانه تمام این مواد مغذی مهم، ضروری است.
مغز میوه اگرچه سرشار از کالری است، اما منبع خوب چربی اشباع نشده و غنی از پروتئین، ویتامین‌های گروه B و سلنیوم نیز محسوب می‌شود. پروتئین باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و در بهبود خلق و خو تاثیر مثبتی دارد.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
چهار نوع سینوزیت وجود دارد و دوره بیماری هر کدام حداقل دو هفته طول می‌کشد؛ سینوزیت حاد نوعی است که ظاهراً از ناکجاآباد به وجود می‌آید و ممکن است با علائمی مانند احتقان یا آبریزش بینی شروع شود. سینوزیت حاد معمولا بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد.
ویتامین‌های گروه B نقشی حیاتی در حفظ سلامتی و تندرستی دارند. ویتامین‌های B به‌عنوان مولفه‌های بدن سالم تاثیر مستقیمی بر سطح انرژی، عملکرد مغز و سوخت‌وساز دارند.
مصرف منظم گلوکزامین همراه با کندرویتین با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی و مرگ به هر دلیلی همراه است. مصرف روزانه این مکمل به مدت یک سال می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۶۵ درصد و مرگ و میر ناشی از همه علل مرگ را تا ۳۹ درصد کاهش دهد.
یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. به علاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.
ویتامین C برای تولید و آزادسازی انتقال دهنده‌های عصبی، پیام رسان‌های شیمیایی مغز، مهم است. در غیاب آن، سلول‌های مغز به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، که می‌تواند منجر به توهم شود.
پارستزی (خواب رفتن دست و پا) حالت موقت شایع و ناشی از فشاری است که بر روی یک عصب - درست مانند زمانی که فرد بر روی بازو خود به خواب می‌رود و یا برای مدت طولانی پا‌های خود را روی هم می‌گذارد - وارد می‌شود. وقتی که فشار از بین برود، پارستزی هم از بین می‌رود.
مهم نیست کدام توت را انتخاب می‌کنید ریختن یک توت در دهان آنتی اکسیدان ها، فیبر و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد همه در یک بسته خوشمزه کم کالری و بدون چربی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ