سلامت نیوز به نقل از ایت دیس نوشت: بدن انسان به ۱۳ ویتامین ضروری نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. این ویتامین‌ها عبارتند از: ویتامین‌های A، C، D، E و K به همراه ویتامین‌های گروه B (ریبوفلاوین، تیامین، بیوتین، ویتامین B ۱۲، ویتامین B ۶، فولات و اسید پانتوتنیک).
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رودی گارسیا، سرمربی ناپولی، می‌گوید در فاصله بین دو نیمه بازی با فروزینونه از عملکرد ویکتور اوسیمن انتقاد کرد.
هوش مصنوعی می‌گوید بهترین گزینه برای جانشینی کریم بنزما در رئال مادرید دوشان ولاهوویچ مهاجم صربستانی یوونتوس است.
شهر‌های برتر امسال عبارتند از سیدنی، توکیو، سئول و زوریخ، اما بار دیگر، رتبه اول به لندن رسیده است. لندن پایتخت انگلیس، خانه برخی از معتبرترین موسسات دانشگاهی جهان، از جمله کالج سلطنتی لندن و کالج دانشگاهی لندن است.
نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوزهای اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
بهترین رستوران‌ های اصفهان
اسکات کارسون، دروازه‌بان سوم منچسترسیتی به ازای هر 20 دقیقه بازی برای تیمش، یک جام بدست آورده است.
هوادار تهران با محمود فکری در پایان هفته دوم به چهارمین امتیاز خود دست پیدا کرد.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به برگزاری دومین دیدار تیمش برابر ملوان در لیگ بیست و سوم گفت: با وجود این که عملکرد خوبی در هفته اول لیگ داشتیم اما مشکلات تیم همچنان پابرجاست.
فیرمینیو با مصدومیت از ناحیه کمر مواجه شده و باید ۵تا ۷ روز استراحت کند.
به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد موها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B۷ (بیوتین)، فولات و B۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود موها و همچنین ارتقای رشد آنها کمک می‌رساند.
به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد مو‌ها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B ۷ (بیوتین)، فولات و B ۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود مو‌ها و همچنین ارتقای رشد آن‌ها کمک می‌رساند.
میوه‌ها بهترین منابع تامین کننده آب، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند.
گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
ایجاد یک رژیم سالم و متعادل خوردن انواع غذا‌ها باعث می‌شود که وعده‌های غذایی ما جذاب و خوش طعم باشد. همچنین کلید یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، زیرا هر غذا دارای ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی است، هم درشت مغذی‌ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) و هم ریز مغذی‌ها (ویتأمین‌ها و مواد معدنی). بشقاب غذای سالم کودک طرحی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کند بهترین انتخاب‌های غذایی را داشته باشیم.
ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آن را با غذا‌های پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)
اگر شما هم جزو افرادی هستید که تغذیه و خواب مناسب ندارید نگران نباشید، چون برخی ویتامین‌ها هستند که می‌توانند به شما برای داشتن خوابی بهتر و با کیفیت‌تر کمک کنند.
نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد.
ویتامین C از جمله مواد مغذی موجود در شلغم است. این ویتامین جزو ویتامین‌های محلول در آب است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نقش مهمی در از بین بردن عوامل زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند سرطان دارد. این ویتامین ضمن کاهش التهاب، باعث تقویت ایمنی بدن نیز می‌شود. شلغم دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و رشد باکتری‌ها را مهار می‌کند.
کدو حلوایی یکی از محبوب‌ترین سبزیجات پاییزی است که به‌دلیل فیبر و آب فراوان نقش مهمی در افزایش احساس سیری دارد. علاوه بر این، کدو حلوایی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند بتاکاروتن، ویتامین‌های A، C و B۲، منیزیم، منگنز و آهن است.
مصرف میوه‌های دارای ویتامین‌های A، C و E که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، در مراقبت از سلول‌های بدن مقابل آسیب دیدن در شرایط آلودگی هوا مؤثر هستند.
تغذیه قدرت‌های زیادی دارد، آن‌ها می‌توانند از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند، التهاب را کاهش دهند، کیفیت پوست را بهبود بخشند و خیلی چیز‌های دیگر. مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها وجود دارند که اثر ضد پیری در بدن ما دارند.
مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌های داروخانه‌ای در سال‌های اخیر بسیار رواج یافته تا آنجا که قرص، شربت، کپسول و حتی آمپول‌های حاوی انواع ویتامین به یکی از محصولات متنوع موجود در داروخانه‌ها تبدیل شده است.
انتخاب میوه به‌ عنوان میان‌وعده بسیار مفید و نسبت به بیسکوئیت و تنقلات شیرین ارجحیت دارد. علاوه بر اینکه میوه‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها، فیبر‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم هستند، فروکتوز موجود در آن‌ها نیز به تامین نیاز بدن به قند کمک کرده و موجب بهبود تمرکز و تامین انرژی لازم می‌شود.
مهم نیست کدام توت را انتخاب می‌کنید ریختن یک توت در دهان آنتی اکسیدان ها، فیبر و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد همه در یک بسته خوشمزه کم کالری و بدون چربی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ