رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۵ استان ایلام، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان طی ۴۸ ساعت گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اجرای طرح همسان سازی و مناسب سازی قیمت نان در استان گفت: افزایش نرخ نهایی هفته جاری اعمال می شود.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به متاثرین حوادث جوی در ۵ استان کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روز جاری در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و مناطقی از اردبیل، گیلان و غرب مازندران شاهد بارش باران خواهیم بود.
سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در ۵ استان کشور هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید در ۵ استان و تجربه دمای بالای ۴۹ درجه در برخی مناطق هشدار داد.
با تمهیدات اندیشیده شده توسط هیات مقررات‌زدایی، قفل توسعه ماهی تیلاپیا در ۵ استان کشور شکسته شد.
سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: ۵ استان کشور در ۲ روز گذشته درگیر سیل ‌و آبگرفتگی بودند و امدادگران هلال‌احمر به ۸۰۰ نفر حادثه‌دیده در این استان‌ها امدادرسانی کردند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری برنامه‌های هفته صنایع‌دستی و ویژه‌ برنامه روز جهانی صنایع‌دستی در ۵ استان کشور خبر داد.
معاون عملیات سازمان امدادونجات از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، در ۵ استان کشور به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۵ استان و آبگرفتگی معابر در ۶ استان هشدار داد.
آمار تولید گندم براساس میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی رشد تولید گندم در ۵ استان، حاکی از افزایش ۵۶ درصدی خرید تضمینی این محصول است.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: برخی افراد در ۵ استان دستگیر شده‌اند و دستگاه‌های مربوطه مشغول بررسی کامل هستند. به محض اینکه اطلاعات‌شان کامل‌تر و نتایج روشنی به‌دست آمد، اطلاع‌رسانی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنج‌شنبه (۲۰ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و جمعه (۲۱ بهمن) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.
ضیاییان گفت: امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و پنج‌شنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک و در مناطق مستعد وقوع توفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
در حالی که میزان بارش در تمام استان‌های کشور نسبت به روند بلندمدت کاهشی بوده است، پنج استان نسبت به روند بلندمدت خود افزایش بارش داشته‌اند. میزان بارش در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش داشته و این به آن معناست که جغرافیای آبی در کشور در حال تغییر است.
با وجود شرایط اضطراری گاز در کشور، تقریبا تغییر خاصی در مصرف گاز کلان‌شهر‌ها رخ نداده است و به نظر می‌رسد با این روند مصرف مردم شهر‌هایی که در انتهای شبکه گاز هستند با مشکلات مستمری مواجه شوند.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: اگر میزان مصرف به همین روال ادامه داشته باشد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با چالش مواجه خواهند شد.
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال ‎احمر با اشاره به اینکه ۲۳ استان کشور طی ۴ روز گذشته متأثر از آبگرفتگی و کولاک شده بود، گفت: امدادرسانی به ۵ هزار نفر در عملیات‌های جوی صورت گرفت.
سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش کیفیت هوای ۵ استان اعلام کرد: بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره توزیع جغرافیایی دیابت در شهر‌های کشور، بیان کرد: بیشترین شیوع دیابت در استان‌هایی است که در نوار مرکزی کشور از شمال تا جنوب واقع شده‌اند. استان‌های تهران، مازندران، گیلان، یزد، مرکزی، اصفهان، سمنان، خوزستان و فارس در نقاط مرکزی شیوع بالای دیابت را دارند و شیوع دیابت در استان‌های شرقی و غربی کمتر است. به طور کلی ۵ استان اول از نظر ابتلا به دیابت به ترتیب شامل مازندران، گیلان، یزد، خوزستان و سمنان هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‎ احمر کشور از آماده باش نیروهای امدادی در ۵ استان کشور با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد.
بارش باران و وزش باد در بیش از ۵ استان کشور
روند بروز سرطان پستان در ایران بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۶ از ۱۵.۹۶ به ۴۰.۷۲ در ۱۰۰ هزار زن افزایش یافته است. همچنین مشخص شد که فراوانی نسبی سرطان پستان در زنان از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از ۲۵ درصد به ۲۶.۴۷ درصد تغییر کرده و شایع‌ترین سرطان در بین زنان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ