د. رای‌گیری در کنتاکی درباره اصلاح قانون اساسی ایالتی برای تامین حق سقط جنین در اوایل روز چهارشنبه بسیار نزدیک بود؛ اما رای کافی را به‌دست نیاورد. این در حالی است که نتایج در سه ایالت دیگر- آن هم تنها چند ماه پس از حذف حق قانونی سقط جنین توسط دیوان عالی- نشان می‌دهد که وقتی درخصوص این حق مستقیما از مردم پرسیده شود، بخش وسیعی از آمریکایی‌ها می‌خواهند این حق برای آنها قانونی و محفوظ شمرده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه می‌گوید در صورتی که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا یکی از احزاب به رای بیشتری نیاز داشته باشد، احتمالا واشنگتن جنگ اوکراین را در این بازه تشدید خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت نفتی توتال انرژیز فرانسه اعلام کرد که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا پیروز شوند، شوک بزرگی به بازار نفت وارد می‌شود.
دی‌سانتیس در بخشی از این مصاحبه با روزنامه اسرائیل‌هیوم به موضوع ایران پرداخته و ضمن انتقاد از سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته که «خوب بودن با ایرانی‌ها جواب نمی‌دهد.»
نایب قهرمان المپیک لندن گفت: شکست باروز در انتخابی تیم ملی آمریکا طبیعی بود چرا که بعد از ۱۵ سال در اوج بودن در مسابقات جهانی و المپیک یک روز کنارخواهی رفت.
با برگزاری مرحله دوم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، سه کشتی گیر برتر در اوزان بدونِ مدال آمریکایی ها برای رویارویی با قهرمانان مرحله اول، در فاینال ایکس مشخص خواهند شد.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در پشت محکومیت سلف خود است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با اذعان به شکست ناپذیر بودن روسیه در جنگ اوکراین گفت که اوکراین و آمریکا به شدت تلاش می‌کنند تا «تلفات فاجعه بار» نیروهای اوکراینی را پنهان کنند.
رابرت کندی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برادرزاده رئیس جمهور ترور شده این کشور در سخنرانی اعلام نامزدی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا گفت که این ما بودیم که داعش را ایجاد کردیم.
تبریز- امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مهمترین هدف‌گذاری آمریکا در جنگ ترکیبی علیه کشورمان، اثرگذاری بر انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات کنگره در حالی پایان یافت که طبق پیش‌بینی‌ها، دموکرات‌ها اکثریت سنا را حفظ اما مجلس نمایندگان را به جمهوری‌خواهان واگذار کردند؛ شرایطی که دو سال آینده را برای دولت بایدن سخت می‌کند.
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که مردم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، «گزینه‌های بهتری از دونالد ترامپ دارند.»
با پیروزی دموکرات‌ها در آریزونا و کشیده‌شدن انتخابات در ایالت جورجیا به دور دوم، عملا نتیجه نهایی انتخابات سنای آمریکا در ۱۵ آذر مشخص خواهد شد.
هر حزب برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به ۲۱۸ کرسی نیاز دارد. بدین ترتیب، جمهوری‌خواهان به ۷ کرسی و دموکرات‌ها به ۱۹ کرسی دیگر نیاز دارند. تاکنون تکلیف ۴۱۰ کرسی از ۴۳۵ کرسی مشخص شده است.
در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان به ۵۱ کرسی و دموکرات‌ها به ۵۰ کرسی دیگر نیاز دارند، زیرا کاخ سفید اکنون در کنترل دموکرات‌هاست و در صورت تساوی ۵۰-۵۰ سنا - با در نظر گرفتن معاون رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رئیس مجلس سنا - در اختیار دموکرات‌ها قرار می‌گیرد.
بیش از 85 درصد آرای ایالت پنسیلوانیا به فردی تعلق گرفت که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره فوت کرده است.
بسیاری از نامزد‌های طرفدار سرسخت دونالد ترامپ برنده شدند، اما خیلی از آن‌ها هم شکست خوردند یا در رقابتی نزدیک هنوز امیدوار مانده‌اند. بایدن از این که حزب او نسبت به دونالد ترامپ (۲۰۱۸) و باراک اوباما (۲۰۱۰) کمتر در کنگره کرسی از دست داده خوشنود است
با پایان یافتن رای‌گیری در شماری از ایالت‌های شرقی و مرکزی آمریکا در شامگاه سه‌شنبه، شمارش آرا آغاز شده است و نتایج اولیه حاکی از پیشتازی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان است.‌
بر اساس نتایج اعلام شده تاکنون، جمهوریخواهان با ۱۷۱ کرسی در مجلس نمایندگان پیشتازند. دموکرات‌ها تاکنون ۱۱۷ کرسی در این مجلس را به دست آورده اند.
درهای ورودی شعب اخذ رأی برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره دقایقی پیش در برخی مناطق آمریکا باز شد.
روابط دو سوی اقیانوس اطلس در دو دهه گذشته فراز و نشیب های زیادی را تجریه کرده و در شرایط واگرایی و افزایش تنش ها، افکار عمومی و سیاستمداران اروپایی  مسیری کاملاً یک طرفه را در پیش گرفته اند.
در صورت پیروزی جمهوری خواهان و کسب اکثریت مجلس نمایندگان شرایط دشواری پیش روی دولت دموکرات بایدن قرار خواهد گرفت.
عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که آمریکا در روند انتخابات ریاست جمهوری لبنان دخالت و روند آن را پیچیده می کند.
این مقام تاکید کرد که ایران بدون دریافت امتیازات اضافی از غرب، قصد ندارد به تعهدات خود در برجام بازگردد.
ایالات متحده پاسخ خود را به نظرات ایران در مورد متن پیش‌نویس روز چهارشنبه ارسال کرد و اگر ایران با این شرایط موافقت کند می‌توان به سرعت به توافق دست یافت. از سوی دیگر، اگر مذاکره کنندگان ایرانی خواسته‌های جدیدی را مطرح کنند یا از عقب نشینی از خطوط قرمز آمریکا خودداری ورزند همه چیز ممکن است بدون هیچ گونه توافقی از بین برود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ