سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نخستین دستگاه اجرایی موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال رانت برای یک صنعت خاص نیستیم، درباره وضعیت بورس توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس سازمان بورس بعد از تعدیل منفی سود هر سهم «شپنا» از شرکت ملی پالایش و پخش به دادستان کل شکایت کرد.
در چارچوب نظارت معمول و طبق رویه‌های نظارتی،از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه تاکنون، چندین پرونده معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی،پیش‌دستی در معاملات و سواستفاده مربوط به اشخاص حقوقی،شناسایی شده است.
سهام حاضر در بازار پایه شرایط خاصی را دارند که برخی ضررده و در آستانه تعطیلی هستند اما بعضا پروژه می شوند و سهامداران بدون آگاهی در دام می افتند. در سال های اخیر سازمان بورس تلاش کرده است تا به این بازار نظم ببخشد. برنامه سازمان برای بازار پایه چیست؟ مجید عشقی پاسخ داد.
صبح امروز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) مجید عشقی برای شرکت در همایش تامین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان وارد استانداری سمنان شد. مشروح این سفر را در متن زیر بخوانید.
مجید عشقی گفت: سازمان بورس هیچ‌وقت در مورد بالا و پایین رفتن بازار تصمیم نگرفته است و به بازارگردان‌ها نظری تحمیل نشده است.
سازمان بورس و اوراق بهادار با اتصال به درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی (mojavez.ir) و ایجاد سامانه یکپارچه صدور مجوزهای نهاد مالی (سمین)، جهشی در بخش صدور مجوز نهادهای مالی ایجاد کرد.
سعید ابراهیمی با اشاره به هدف ایجاد «سامانه گزارشگران حرفه‌ای» توسط سازمان بورس اظهار کرد: یکی از اهداف طراحی این سامانه به نشانی https://dideban.seo.ir، استفاده از توان نظارتی مردم به عنوان بازیگران اصلی بازار سرمایه در راستای کشف تخلفات و جرائم، پیشگیری از وقوع آن‌ها و کاهش تخلفات است.
امروز نشانه ای دیگر از ضعف اطلاع رسانی در سازمان بورس برای همه رسانه ها و مردم رونمایی شد.
سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با مصوبه ده بندی حمایت از بازار سرمایه به خبرنگار بورس تابناک گفت: این رویکردِ تلاش برای حمایت از سهامدار در سازمان بورس را باید تحسین کرد. اگر مردم گلایه‌هایی دارند از این که سرمایه‌هایشان را سنوات گذشته در بورس از دست داده‌اند اکنون با رویکرد جدیدی که در بورس وجود دارد، سرمایه‌های مردم تضمین می‌شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص استعفای خود اعلام کرد: تا لحظه آخر پای مسوولیت خود ایستاده‌ام.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: متأسفانه سرمایه مردم در بورس کاهش یافت و حداقل سازمان بورس باید اصل پول مردم را به آنها بازگرداند.
سازمان بورس به دلیل ایجاد اختلافات مالی در «کارگزاری تدبیرگر سرمایه» تمامی عملیات کارگزاری مذکور را تحت نظارت مستقیم خود گرفت.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: یک دستگاه مینی بوس با سه سرنشین به هنگام حرکت و به دلایل نامشخص با قسمت عقب یک دستگاه خاور حامل بار ماسه برخورد کرد و با توجه به شدت برخورد، خودرو مینی بوس واژگون شد.
کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در خصوص چرایی اجرا نشدن معافیت مالیاتی «اعتبارات اعطایی به مشتریان شرکت‌های کارگزاری» مصوب شورای عالی بورس، پیگیری‌های متعددی داشته که به نظر می‌رسد سازمان امور مالیاتی حلقه مفقوده برای عملیاتی شدن این معافیت است.
وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار روز سه شنبه برای گفتگو درباره بازارسرمایه به مجلس می روند. محور گفتگو در مجلس شورای اسلامی با مجید عشقی درباره چه موضوعاتی است؟
رحیم کریمی کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان بورس با توجه به سیستم‌ها و مکانیزم‌های خود، عملکرد صندوق‌ها را رصد کرده و در صورت کوتاهی، قطعا از طریق مکانیزم‌های انضباطی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.
بررسی فهرست کارگزاری‌های لغو مجوز شده و تعلیق فعالیت از سوی سازمان بورس نشان می‌دهد برخی از این شرکت‌ها همچنان فعال مالیاتی هستند.
مویز و اثرات شگفت‌انگیز آن
محمدحسین میثاقی به صحبت‌های مهدی تاج درخصوص پرداخت طلب ویلموتس از طریق طلب فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.
عقب‌نشینی نرخ دلار آزاد به کانال ۲۷هزار تومان در کنار رشد هرچند لاک‌ پشتی نرخ‌ ها در سامانه نیما سبب شده است تا شکاف موجود میان این دو نرخ کاهش پیدا کند. اتفاقی که کارشناسان و تحلیلگران بازار سهام آن را به فال نیک می‌ گیرند و معتقدند دلار تک‌ نرخی به نفع بازار سرمایه است و می‌ تواند شرایط مناسبی برای افزایش سودآوری برخی از صنایع بورسی فراهم کند.
بررسی اطلاعیه‌های جدید کدال نشان می‌دهد که با افزایش سرمایه سه شرکت موافقت شده است. کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه می‌دهند؟
۱۰ درصد بزرگسالان ایران دارای کارت اهدای عضو هستند
امروز مطالبی همچون قیمت روز خودرو ۸ مرداد ۱۴۰۱ | بازار خودرو به تعادل رسید؟، پیش بینی بورس فردا یکشنبه | دیگر بازار تحلیل پذیر نیست!، سازمان تامین اجتماعی کدال نشین شد!، شاخص کل چقدر اُفت کرد؟، چطور با سهام عدالت وام بگیریم؟، کدام شرکت‌ها این هفته به مجمع می‌روند؟ | مجمع پرسپولیس چه روزی است؟، بهترین سهام برای خرید بلندمدتی چیست؟ + عکس، هر اسکناس دلار توافقی چند هزار تومان شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ