بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری یک هیات تجاری در حوزه ساختمان به کنیا اعزام می‌شود تا بازار محصولات ایران‌ساخت در خارج از مرزها رونق گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فعال کسب و کار در کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان فناور با پیشران‌های اقتصاد دانش بنیان کشور که مجتمع‌های بزرگ صنعتی هستند، ارتباط داده می شوند. این شرکت‌ها تبدیل به بازوی تحقیق و توسعه صنایع بزرگ کشور شده و رسوخ فناوری به صنایع را رقم می زنند. این بند از آیین نامه بهترین قسمت آن است.
پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، تاسیسات و برق ۲۰۲۳ سلیمانیه (CHP Show ۲۰۲۳) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می‌شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: همه شرکت‌های دانش‌بنیان که رشد دو برابری تولید محصولات دانش‌بنیان داشته‌اند، تحت حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی قرار خواهند گرفت.
شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حمایت‌‎ صندوق نوآوری و شکوفایی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجارت اربیل (عراق)، حضور مستقل خواهند داشت.
پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در سی و دومین نمایشگاه پلاست اوراسیا (Plast Eurasia ۲۰۲۳) از تاریخ ۱ تا ۴ آذر ۱۴۰۲ با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در استانبول (ترکیه) برگزار می‌شود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه‌گذاری بر توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و بین‌المللی‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های سال جاری این صندوق عنوان کرد.
پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۲۰۲۳ از تاریخ ۱۴ تا ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در چین برپا می‌شود.
رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به تداوم همکاری پارک فناوری پردیس با مجموعه‌های بین‌المللی تاکید کرد: توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی محقق می‌شود.
دانش‌بنیان‌های ایرانی برای محرومیت زدایی در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته محصولاتی را در حوزه‌های سلامت، کشاورزی و دامپروری، صنعت دریایی و مسکن ساختند و فناوری‌هایی را خلق کردند.
قائم مقام کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر اشتغالزایی با تکیه بر دانش و آموزش مهارت باعث پایداری مشاغل می شوند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بر حفظ و ارتقای پایداری تولید گاز با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.
در نمایشگاه چهار روزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امارات (GTEX) که در بغداد برگزار می شود، دانش بنیان های ایرانی حضور دارند.
پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور هیاتی تجاری در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان امارات متحده عربی در دبی برپا خواهد شد.
​بانک صادرات ایران رتبه نخست اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را در سال ١٤٠١ کسب کرد و از سوی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی مورد تقدیر قرار گرفت.
معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص میزان تسهیلات اعطایی به شرکتهای دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ توضیح داد و گفت: در سال جدید میزان تسهیلات افزایش می یابد.
سرپرست معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی با تشریح آخرین وضعیت آماری شرکتهای دانش بنیان و میزان رشد آنها گفت: رویکرد رو به آینده بزرگ‌تر شدن نقش اقتصادی دانش بنیان ها است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش ریاست جمهوری گفت: دانش‌بنیان‌ها زنجیره ارزش غذا را به تکامل و بلوغ می‌رسانند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های بزرگ با نوآوری شرکتی، می‌توانند پیشران دانش‌بنیان‌های نوپا باشند.
با انعقاد تفاهم نامه ای از ظرفیت دانش‌بنیان‌های حوزه ماشین‌آلات برای توسعه اشتغال مددجویان کمیته امداد استفاده می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت بر لزوم پایش بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و جلوگیری از سواستفاده از قوانین تسهیل‌گر برای این شرکت‌ها تأکید کرد.
ایمانی گفت: تسهیلات بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان منشاء خدمات بسیاری در حوزه صنعت و اشتغال شده و اثرگذاری طرح‌ها برای هدایت بهینه منابع از اهمیت فراوانی برخوردار است.
توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن بسیار چشمگیر است که با حمایت بیشتر می‌توان شاهد صادرات فناوری و قطعات نیز به دیگر کشورها بود.
درایو الکتروموتورهای صنعتی یک شرکت دانش بنیان ایرانی اکنون قادر به تحمل رطوبت ۱۰۰ درصدی و دمای ۵۵ درجه سانتی‌گراد است و بر اساس برآوردها می‌تواند تا ۱۰ سال عمر مفید داشته باشد.
شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل نوپا بودن نیاز به حمایت مالی شدیدی دارند. بانک صادرات در همین راستا سابقه‌ای موثر داشته به نحوی که سهم این بانک از ١٤ درصد در نظام بانکی فراتر رفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ